بین الملل >>  بین الملل >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۲۵۷۶۵

نفوذ تفکر صهیونیسم در ساختار قدرت فرانسه / نگرانی فرانسه از رشد فزاینده اسلام

نفوذ صهیونیسم در ساختار و ارکان قدرت در فرانسه که سران آن با سابقه زشت حمایت از هلوکاست و برخورد سلبی با هر گونه نقد و حتی تحقیق علمی پیرامون آن، سرسپردگی و حتی دنباله روی و نوکری خود را به صهیونیزم به اثبات رسانده اند.
سردارسنایی راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفتگو با خبرنگار بین الملل پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در مورد رئیس جمهور فرانسه به پیامبر اسلام (ص)، گفت: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که سابقه سکوت و همراهی با اقدام هتاکانه دست اندرکاران نشریه شارلی ابدو در باز نشر کاریکاتورهای موهن علی پیامبر گرامی اسلام را دارد، به بهانه کشته شدن یک معلم تاریخ بدست یک شهروند فرانسوی چچنی الاصل، به حمایت از انتشار این کاریکاتورها پرداخت که نه تنها با مسئولیت او نسبت به میلیون ها شهروند مسلمان فرانسوی مغایرت دارد، بلکه نوعی بی اعتنایی نسبت به عواطف و عقاید مذهبی دو میلیارد مسلمان در جهان نیز به حساب می آید.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اظهار داشت: چنین اقدامی از سوی رئیس جمهور یک کشور، به مثابه زمینه سازی برای آزادی اهانت و هتک حرمت به ادیان و دادن مجوز برای اختلاف، درگیری و خشونت نیز محسوب می شود که با خردورزی و عقلانیت مورد انتظار از فردی در این سطح از مسئولیت، به دور بوده و اگر شاخص بی مسئولیتی نباشد، نشانگر وقاحت بالایی است که تنها از یک شخصیت آسیب دیده و مریض می توان آن را پذیرفت.
شاید با توجه به چنین واقعیتی بود که رجب اردوغان به صراحت اعلام داشت؛ او {مکرون} که آزادی عقیده را نمی فهمد و با میلیون ها عضو از گروه های اعتقادی مختلف، به این گونه برخورد می کند، می توان گفت که اول از همه باید چکاب ذهنی بدهد.

سردارسنایی راد افزود: مکرون در مراسم تجلیل از معلم مقتولی که با نشان دادن کاریکاتورهای موهن در سر کلاس درس، واکنش عصبی فرد مهاجم را برانگیخته و جنجال جدید اسلام ستیزانه را کلید زده بود، تاکید کرد، به پشتیبانی از انتشار این تصاویر امام خواهد داد.

همچنین او در توئیتی در فضای مجازی مدعی شد؛ ما هرگز تسلیم نخواهیم شد ما با روحیه صلح جویانه، به همه تفاوت ها احترام می گذاریم، ما گفتار نفرت پراکنانه را نمی پذیریم و از گفتگویی عقلانی دفاع می کنیم. ما همیشه در طرف کرامت انسانی و ارزش های جهان شمول خواهیم ماند.

در همین حال او که در طرف هتاکی علیه مقدسات مسلمانان ایستاده بود، خود به اصل اسلام نیز اهانت کرده و مدعی شد «اسلام دینی در بحران است.»

سردارسنایی راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، تصریح کرد: اتخاذ چنین مواضع خیره سرانه و لمپنیستی از سوی رئیس جمهور کشوری که مدعی حقوق بشر صیانت از ارزش های جهانشمول است،.
 
در بازگشت به موارد زیر قابل فهم و شفاف می شود:
1- مواجه بودن فرانسه امروز با بحران های اقتصادی و اجتماعی ریشه دار که سوء مدیریت مکرون در بحران کرونا به آن ابعاد وسیع تر و عمیق تر بخشیده و او امروز به دنبال سرپوش گذاشتن بر این بحران ها و سرگرم سازی افکار عمومی کشورش به مسائل حاشیه ای بر آمده و از اسلام ستیزی به عنوان ابزاری برای این هدف استفاده می کند.

2- نگرانی دولتمردان اروپایی و از جمله فرانسوی از رشد جمعیت مسلمان و ارتقاء منزلت اجتماعی آنان در کشورهای غرق در بحران و فساد غربی و تبدیل اقلیت مسلمان آنها به اقلیت های قدرتمند و تاثیرگذار در سرنوشت کشور که تلاش مکرون برای اخراج برخی مهاجران مسلمان از فرانسه، به خوبی این نگرانی را بازتاب می دهد.

3- نگرانی دولت های غربی و از جمله فرانسه از بیداری اسلامی و تجدید هویت اسلامی که نه تنها مانع سلطه جویی غرب معتاد به استعمارگری و هژمون طلبی است، بلکه زمینه ساز شکل گیری تمدنی قدرتمند محسوب می شود که قدرت یابی آن با انحصارگرایی غرب در عرصه های سیاسی – فرهنگی و تمدنی مغایرت دارد و می تواند به مثابه یک حریف جدید و جوان و به زعم سران لیبرال دمکراسی از رقیب قدیمی دینی، کمونیسم و سوسیالیسم به مراتب خطرناک تر باشد.

4- نفوذ صهیونیسم در ساختار و ارکان قدرت در فرانسه که سران آن با سابقه زشت حمایت از هلوکاست و برخورد سلبی با هر گونه نقد و حتی تحقیق علمی پیرامون آن، سرسپردگی و حتی دنباله روی و نوکری خود را به صهیونیزم به اثبات رسانده اند.
در شرایطی که صهیونیست ها به دنبال عادی سازی روابط با کشورهای اسلامی هستند، فاکتوری مثل اسلام هراسی بر آمده از مواضع مکرون، بهترین خدمت به صهیونیست ها به حساب آمده و می تواند این خوش خدمتی پاداش هایی به دنبال داشته باشد.

تحلیلگر مسائل بین الملل تاکیدکرد: مواضع لمپنسیتی و خیره سرانه مکرون، هزینه های بزرگی چون تشدید شکاف های مذهبی، فراهم آمدن زمینه اهانت و هتاکی علیه همه مذاهب، نفرت پراکنده خشونت برای کشور فرانسه و تقابل کشورهای اسلامی با منافع کشور فرانسه را به دنبال داشته و محرک اقداماتی باشد که مولد تنش و هرج و مرج در سطوح مختلف باشد. آیا مکرون با اسلام هراسی و هتاکی علیه مقدسات مسلمانان می تواند به دغدغه ها و نگرانی متوهمانه خود و برخی هم قطاران اروپایی و فرانسوی اش پاسخگو باشد؟ یا بر عکس اسلام هراسی کینه ای غرب، خود زمینه ای برای معرفی اسلام و آگاهی و شناخت عمیق تر از اسلام و پیامبر رحمت آن خواهد بود که تابیدن نور هدایت الهی به قلوب مستعد پذیرش این نور در سرزمین های غربی از جمله فرانسه را سرعت بخشیده و موج گرایش به اسلام و هویت اسلامی را تقویت خواهد کرد؟

سردارسنایی راد، در پایان تاکیدکرد: اسلام هراسی مکرون و امثال او به همان میزان حمایت اخلاف او از تروریست های تکفیری در سوریه، اشتباه و فاجعه بار است. چرا که در هر دو مورد، گرچه هدف مخدوش سازی چهره اسلام و بی اعتبارسازی مسلمانان بود، امام ترکش های آن به خود فرانسه نیز آسیب زده و می تواند مولد بحران های جدیدی برای این کشور و افزوده شدن مشکلی به مشکلات تلنبار شده آن به حساب آید.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات