خراسان رضوی >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۲۵۷۷۷

درگیری طرفداران ترامپ و بایدن

درگیری طرفداران ترامپ و بایدن
هرچه به موعد انتخابات آمریکا نزدیک‌تر می‌شویم سطح منازاعات درایالات متحده رو به فزونی است. درگیری طرفداران ترامپ و بایدن از جمله این منازعات جدید است. با بررسی صورت گرفته در دنیای مجازی، در برخورد با این مسئله، دیدگاه‌های مختلفی در سطح نخبگی و عوام مردم ارائه گردیده است.
برخی این در گیری‌ها را سطحی و آن را جنجال انتخاباتی دیده اند.
برخی کاملا برعکس گروه اول، این درگیری‌ها را عمیق و آینده‌ای خطر ناک را برای ایالات متحده بویژه بعد از اعلام نتایج به تصویر کشیدند.
برخی از این در گیری‌ها، احساس ناراحتی و دچار سرخوردگی شدند، چون مهد تمدنی که سال‌ها تعریف کردند و می‌کنند در شرایط فعلی گرفتار شده است.
 این گروه همان‌هایی هستند که هرگاه نام آمریکا برده می‌شود یا می‌ترسند یا التماسش می‌کنند.
گروه چهارم، این درگیری‌ها را به همراه اعتراضات ضد نژاد پرسنی ۴۰ میلیونی سیاه پوستان آمریکایی هم افزا دانسته وآن را از نشانه‌های جدی افول ایالات متحده و کاهش قدرت سیاسی و امنیتی آمریکا می‌دانند.
 تنوع  این دیدگاه‌ها  حکایت از میزان برخورداری جامعه نخبگی و نیز عوام مردم از شناخت دشمن  و بحث مهم دشمن شناسی دارد.
یکی از ارکان موفقیت هر کشوری شناخت دشمن در تمام ابعاد مختلف آن اعم از شناخت نقاط قوت و ضعف دشمن، اهداف و حربه‌ها و تاکتیک‌های آن و نیز راه‌های مقابله با آن اهداف و تاکتیک‌ها است.
 از مهمترین موانع بر سر راه دشمن شناسی برای برخی دیدگاه‌های فوق موارد زیر است:
ترسویی:
 بار‌ها و بار‌ها مقام معظم رهبری حفظه ا... فرمودند: در مقابله با آمریکا  صراحت داشته باشید، ترس و خجالت و رودر بایستی را کنار بگذارید.
محاسبات غلط:
 اگر نگاه مادی حاکم گردید و اگر عزت و اقتدار ملت بزرگ ایران نادیده گرفته شد، محاسبات غلط رقم می‌خورد و همین ترسویی و محاسبات غلط طی چند سال اخیر مشکلات کشور را بوجو د آورده است.
قریب به ده سال گذشته مقام معظم رهبری دو نسخه مهم برای اداره کشور تجویز کردند یکی اقتصاد مقاومتی و دیگری راه اندازی شبکه ملی اطلاعات
متاسفانه در هردو نسخه کوتاهی صورت گرفت. سرمنشا این کوتاهی‌ها چیزی جز محاسبات غلط توسط مسئولین امر نیست.
قطعا تحقق و عملیاتی کردن این دو نسخه نیاز به نگاه و دیدگاهی جهادی، انقلابی  و مبتنی بر باور ما می‌توانیم  است که تحقق بخش این مهم،  در گرو احساس مسئولیت  یکایک مردمان این مرز و بوم خواهد بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات