صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۲۵۸۱۶

پرده دیگر از قدرت اطلاعاتی و امنیتی ایران

تروریست‌های وهابی الاحوازیه در شهر لندن هم دفتر دارند و در تشکیلات رهبری کننده آن‌ها انجمن دوستی ایران و انگلیس وجود دارد و با سناریوی طراحی شده انگلیسی درصدد هستند که خوزستان را تجزیه کنند و در همین رابطه، تحرکاتی را در جنوب ایران آغاز کنند
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ برسام محمدی
پرده دیگر از قدرت اطلاعاتی و امنیتی ایران
دستگیری حبیب کعبی معروف به «حبیب أسیود» از عناصر سرکرده گروهک تروریستی «الاحوازیه» است که یک بار دیگر عمق و دامنه قدرت اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران را به رخ کشور‌های منطقه و جهان کشید.
جنبش «الاحوازیه» نام عامی برای گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در خوزستان است که ادعای جدا کردن و استقلال خوزستان از ایران را با عملیات مسلحانه و تروریستی دارند. معروف‌ترین این گروه‌ها شامل حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز، جبهه العربیه لتحریر الاهواز و حزب النهضه العربی لتحریر الاهواز هستند. «حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز» بزرگ‌ترین و خشن‌ترین گروهک الاحوازیه است که حبیب اسیود رهبری آن را بر عهده داشت. تشکیلات نظامی و تروریستی «حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز» و شاخه نظامی آن موسوم به محی‌الدین آل ناصر، از اواسط سال ۱۳۷۶ با هدف مقابله با جمهوری اسلامی و تجزیه خوزستان فعالیت خود را آغاز نمود. این گروه که بازوی نظامی جبهه التحریر، جنبشی نظامی که در عراق مستقر بود، است آشکارا شیوه مسلحانه و تروریستی را برگزید. افراد این گروهِ نژادپرست اعتقاد دارند که باید مبارزه مسلحانه تا نابودی فارس‌ها (غیرعرب‌ها) و آزادی عربستان (استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان و جزایرخلیج فارس!) بی‌رحمانه ادامه داشته باشد. جزایر سه گانه ابوموسی و تنب را نیز بخشی از خاک اعراب می‌دانند و علاوه بر آن در نقشه‌های خود عنوان خلیج عربی را به جای خلیج فارس برگزیده اند!
تروریست‌های وهابی الاحوازیه در انگلستان و در شهر لندن هم دفتر دارند و در تشکیلات رهبری کننده آن‌ها انجمن دوستی ایران و انگلیس وجود دارد و با سناریوی طراحی شده انگلیسی درصدد هستند که بخش‌هایی از خوزستان را تجزیه کنند و در همین رابطه، تحرکاتی را در جنوب ایران آغاز و درگیری‌های مسلحانه‌ای را ایجاد کرده‌اند.
این تجزیه‌طلبان که خود را بنام «الاحوازی» می‌نامند با تمسک به قوم‌گرایی عربی که امروزه توسط انگلستان و آمریکا برای ایجاد تفرقه در کشور‌های جبهه مقاومت رواج داده شده است، اعتقاد دارند که از سال ۱۹۲۵ میلادی، فارس‌ها منطقه الاحواز را اشغال کرده و اکنون فارس‌ها بایستی به اشغال اهواز پایان دهند! این گروه جدایی‌طلب، شهر‌های خوزستان را به نام اختصاری جدایی طلبانه مانند شهر آبادن را «عبادان» و خرمشهر را «محمره» و شهر شادگان را «فلیحه» نامیده اند.
شاخه تروریستی این گروهک «گردان‌های محی‌الدین آل ناصر» نام دارد و سایتی به نام «احوازنا. نت» فعالیت‌های آن را پوشش می‌دهد. نام رهبر این گروه «حبیب نبگان» ساکن دانمارک است. بیشتر اعضای این گروهک که از دو خانواده نیسی و نبگان هستند در هلند، دانمارک و سوئد ساکن هستند. «حبیب أسیود» از مسئولان اصلی این گروهک تروریست و تجزیه‌طلب هستند.
بازداشت حبیب أسیود تروریست باسابقه و از عناصر فعال و مؤثر در عملیات تروریستی رژه نیرو‌های مسلح در اهواز که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از هم‌وطنان عزیز شد، نه تنها تسکینی بر آلام خانواده شهدا، جانبازان و مجروحین بلکه در نوع خود یک دستاورد مهم اطلاعاتی و امنیتی منحصربه فرد برای کشور است. بازداشت حبیب أسیود به عنوان یک پیروزی مهم اطلاعاتی می‌تواند از طریق ناامن‌سازی فضا برای عناصر تروریست و معاند که تحت حمایت دولت‌های اروپایی، آمریکا، اسرائیل و برخی رژیم‌های مرتجع عربی اقدامات خرابکارانه و تروریستی علیه جمهوری اسلامی انجام می‌دهند، نقش مهمی در ارتقاء بیش از پیش امنیت ملی ایفا نماید.
علاوه بر این، بازداشت أسیود دو پیام مهم هم برای عناصر، گروهک‌ها و دولت‌های متخاصم جمهوری اسلامی ایران دارد:
پیام اول برای عناصر و گروهک‌های تروریست است که تلاش می‌کنند از طریق طراحی و انجام عملیات تروریستی در داخل مرز‌های ایران، فضای کشور را ناامن جلوه داده و جمهوری اسلامی را به زعم خودشان به چالش فراخوانند. اولاً جمهوری اسلامی ایران فراتر از این حرف‌هاست که با چند عملیات ایذایی تروریستی و خرابکاری تضعیف شده و امنیت و ثبات خود را از دست دهد. بازداشت حبیب أسیود (که اصلاً در تصورش هم نمی‌گنجید که باتوجه به حصار‌های امنیتی که در درون آن زندگی می‌کرد روزی این‌گونه با خفت و ذلت بازداشت شده و به ایران منتقل شود)، عناصر و گروهک‌هایی که در تلاش برای انجام اقدامات مخرب تروریستی هستند، بیش و پیش از هر کسی مورد هدف قرار می‌دهد که خیال نکنند با انجام فعالیت‌های خرابکارانه و تروریستی و فرار از کشور می‌توانند در آرامش و امنیت زندگی کنند. حصار‌های امنی که در درون آن قرار می‌گیرند اگرچه برای خودشان مستحکم و آهنین است، اما برای نیرو‌های اطلاعاتی ایران همانند خانه عنکبوت سست و قابل نفوذ است.
پیام دوم برای دولت‌های متخاصم خارجی چه در منطقه و چه در بین‌الملل است که عناصر و گروهک‌های تروریستی را تحت پوشش و پشتیبانی خود قرار داده‌اند. از نظر جمهوری اسلامی ایران، حمایت محور غربی – عبری – عربی از گروهک‌ها و عناصر تروریستی ضد ایرانی نه برای آن‌ها مشروعیت می‌آفریند و نه برایشان مصونیت و امنیت ایجاد می‌کند. دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی به اندازه‌ای قدرتمند، مقتدر و توانمند است که می‌تواند با عبور از دیوار‌های درهم تنیده اطلاعاتی و امنیتی که دولت‌های متخاصم به دور عناصر تروریستی کشیده‌اند و از آن‌های به عنوان ابزاری برای ایجاد اختلال در ثبات و امنیت جمهوری اسلامی بهره می‌برند، آن‌ها را به دام انداخته و در داخل کشور به دست محکمه و قانون بسپارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات