صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۲۵۸۹۷

گرانی‌های اخیر توجیه ندارد/ سرزمین آذربایجان که توسط ارمنستان غصب شده/مرزهای بین المللی رعایت شود

سرزمین های آذربایجان که توسط ارمنستان غصب شده باید به جمهوری آذربایجان بازگردد و آزاد شود. ارامنه ای هم که در این سرزمین ها هستند نیز باید امنیت شان تامین شود. مرزهای بین المللی نیز باید رعایت شود.
سخنرانی رهبر انقلاب مصادف با هفدهم ربیع الاول سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) در ساعت ۱۰:۳۰ صبح به صورت تلویزیونی پخش شد.

رهبرانقلاب اسلامی در سخنرانی به مناسبت ولادت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع):

عید بزرگی است این میلاد شریف، زمینه بعثت نبوی را فراهم آورد که این بعثت بزرگترین حادثه تاریخی برای بشریت است و امیدواریم این عید بر مردم عزیز و ملت‌های مسلمان و امت اسلامی مبارک باشد و برای جامعه بشری هم مایه برکات زیادی باشد.

امروز سه مناسبت در کنار هم قرار دارد؛ میلاد پیامبر گرامی اسلام و فرزند گرامیشان حضرت صادق (ع)، یک مناسبت آغاز هفته وحدت است و یک مناسبت هم ۱۳ آبان است.

بشر امروز بیش از همیشه تاریخ دچار رنج است و نابرابری و جنگ و ماده گرایی افراطی وجود دارد. استفاده از علم و فناوری برای سرکوب ملت‌ها وجود دارد، البته این‌ها در طول تاریخ وجود داشته منتهی امروز از ابزار علم و فناوری برای اعمال قدرت طاغوتی استفاده می‌شود.

فرعون در زمان خود در محدوده مصر هر کاری که می‌خواست می‌کرد، اما امروز آمریکا که مانند فرعون زمان مصر است، فقط به آمریکا اکتفا نمی‌کند، بلکه به کشور‌های دیگر می‌رود و جنگ افروزی می‌کند و پایگاه ایجاد می‌کند و کاری که امروز طواغیت انجام می‌دهند، متفاوت از آن چیزی است که طواغیت گذشته انجام می‌دادند.

پیامبر مثل یک پدر مهربان به دنبال این است که بشر خوشبخت شود و به سرانجامی که به نفع اوست برسد.

امروز دشمن اسلام و دشمن اصلی، همین استکبار و صهیونیسم است که با اسلام با همه وجودشان مقابله و معارضه می‌کنند که آخرین نمایش این معارضه هم همین موضوعی است که هفته قبل در پاریس اتفاق افتاد که یک کاریکاتوریستی یک غلطی کرده و دشنامی را به پیامبر داده است.

این فقط انحراف و فساد یک هنرمند نیست، بلکه پشت سر این حادثه دست هایی وجود دارد که دلیلش این است که در دفاع از این کار معمولی، یک رئیس جمهور و یک دولت می ایستد و از او حمایت می کند.

مسئله سیاست دولتی است که از این کار غلط حمایت می کند و مقام سیاسی صریحا پشتیبانی خود را اعلام می‌کند.

خشم و اعتراض امت اسلامی نسبت به این حادثه نشانه زنده بودن دنیای اسلام است، البته برخی حکام حقارت خود را نشان دادند، اما اغلب از هویت اسلامی خود دفاع کردند.

یک عبرتی در این ماجرا وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، اینجا دولت فرانسه ربط می‌دهد ماجرا را به حقوق بشر و آزادی بیان این همان سیاستی است که خشن ترین تروریست های دنیا را در خود جای داده است یعنی تروریست هایی که در کشور ما رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و نخست وزیر و آحاد متعددی از مسئولان و ۱۷ هزار نفر از مردم کوچه و بازار را به شهادت رساندند.

همین دولت به گرگ خونخواری مثل صدام در دوره جنگ تحمیلی بیشترین کمک را کرد.

دفاع از وحشیگری فرهنگی و عمل جنایتکارانه یک کاریکاتوریست، روی دیگر سکه حمایت از منافقین و حمایت از صدام است.

اینها ادعا می‌کنند که اهل آزادی و حقوق بشر و اینها هستند. اهانت به قرآن و به پیامبر تاکنون چندبار تکرار شده و اینها نمی‌تواند به شرافت و جلالت پیامبر اکرم(ص) اندکی خدشه وارد کند؛ این کارها نشان دهنده ذات ظلمانی تمدن غرب است.

جنگ ارمنستان و آذربایجان باید هر چه زودتر تمام شود. سرزمین های آذربایجان که توسط ارمنستان غصب شده باید به جمهوری آذربایجان بازگردد و آزاد شود. ارامنه ای هم که در این سرزمین ها هستند نیز باید امنیت شان تامین شود. مرزهای بین المللی نیز باید رعایت شود.

باید مراقبت کرد تروریست ها در نزدیکی مرزهای ما مستقر نشوند. اگر اینها نزدیک مرز باشند و احساس خطر شود برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

به نظر من در ۳ زمینه اقتصاد و امنیت و فرهنگ باید مسئولین تلاش‌ها را افزایش بدهند.

خیلی از مشکلات کنونی ما مربوط به خود ماست و مربوط به ناهماهنگی هاست.

 این گرانی های اخیر توجیه ندارد و باید مسئولین علاج کنند. از گوشت قرمز و مرغ تا پوشک بچه. این گرانی‎ها توجیهی ندارد.

اینکه چه کسی در انتخابات آمریکا پیروز شود، تاثیری در سیاست ما درباره آمریکا ندارد 

امروز انتخابات آمریکا است. بعضی‌ها راجع به اینکه اگر چه کسی بیاید، چه اتفاقی می‌افتد و ... صحبت میکنند. بله ممکن است حوادثی اتفاق بیافتد؛ اما به ما ارتباطی نخواهد داشت. سیاست ما حساب شده است و مشخص است و رفت و آمد اشخاص در آن تاثیر ندارد.

انصافا رژیم امریکا به شدت دچار انحطاط سیاسی و انحطاط مدنی و انحطاط اخلاقی است. این که میگویم تحلیل هم نیست، این را خودشان میگویند. این حرف سخنگویان خودشان و نویسندگان خودشان و صاحبان فکر از خود داخل امریکاست. در این چندسال، چند تا کتاب نوشته اند با تیراژهای بالا در داخل آمریکا منتشر شده است. که برخی پرده ها را این کتابها بالا میزند. یکی از این کتاب ها را که به فارسی ترجمه شده بنده خوندم. پر از شواهد همین انحطاط. یعنی واقعا کسی اون کتاب را بخواند از اول تا اخر کتاب نشاندهنده ی انحطاط نظام سیاسی آمریکا با حرکات رئیس جمهور آمریکاست.

این امپراطوری اینجوری دیری نخواهد پایید. این معلوم است وقتی که به اینجا رسید کار یک رژیم، خیلی عمر طولانی نخواهد کرد و منهدم خواه شد البته بعضی هاشان هستند که اگر سر کار بیایند زودتر منهدم می کنند. بعضی هستند که اگر سر کار بیایند یه خورده دیرتر ممکن است منهدم بشود لکن به هر حال این حقیقت است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات