صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۲۵۹۶۹

اگر ترامپ شکست بخورد کجا می‌رود؟

با پیشتازی نامزد دموکرات انتخابات آمریکا و وعده رئیس‌جمهور این کشور برای ترک کشورش در صورت باخت در انتخابات، روزنامه ایندیپندنت در گزارشی به مقاصد احتمالی او پرداخت.

اگر ترامپ شکست بخورد کجا می‌رود؟

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی با عنوان «اگر ترامپ شکست بخورد، کجا می‌رود؟», آمده است: حدود دو هفته پیش، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، آشکارا احتمال خارج شدن از آمریکا را در صورت شکست در انتخابات در مقابل رقیب دموکرات خود یعنی جو بایدن را مطرح کرد.

او هنگام سخنرانی در یک تجمع انتخاباتی در ایالت جورجیا گفت: «آیا می‌توانید تصور کنید که من شکست بخورم؟ من احساس خوبی ندارم. شاید من مجبور باشم کشور را ترک کنم. نمی‌دانم.»

در پیچ و تاب سرنوشت، این ایالت جورجیا است که اکنون می‌تواند سبب قطعی شدن پیروزی آقای بایدن در انتخابات شود. نامزد دموکرات‌ها در شمارش در این ایالت پیشتاز است و تنها باید پیشتازی خود را در ایالت‌های نوادا و آریزونا حفظ کند تا بتواند خودش را به کاخ سفید برساند.

باید دید آیا آقای ترامپ واقعا شکست خواهد خورد یا خیر، و مطمئنا او بدون جنگ، صحنه را ترک نخواهد کرد. اما اگر او بخواهد وعده خود را عملی کند و به یک کشور جدید نقل مکان کند، رئیس جمهور سابق آمریکا چگونه می‌تواند بار دیگر فعالیت هایش را آغاز کند؟ در اینجا نگاهی به گزینه‌ها می‌اندازیم، البته در صورتی که او برای انتقال خود به کمک نیاز داشته باشد.

-اسکاتلند: اگر ترامپ بخواهد سریعا به یک کشور دیگر نقل مکان کند، ممکن است با اقامت در کشور اسکاتلند احساس راحتی کند، جایی که او در آن دست کم دو استراحتگاه گلف دارد که طی چهار سال گذشته حدود ۲۵۰ هزار پوند از دولتش گرفته است.

سهم او از وزارت دفاع آمریکا نشأت می‌گیرد که حداقل ۱۸۴ هزار دلار (۱۴۲ هزار پوند) برای اتاق‌هایی در «ترن بری» برای اقامت پرسنل نظامی که در نزدیکی فرودگاه گلاسگو پرستویک قرار دارد، هزینه کرد.

آقای ترامپ که مادرش به نام مری ترامپ اصالتا اهل اسکاتلند بود، به منظور احداث استراحتگاه بین‌المللی خود در خط ساحلی ابردین شایر با مخالفت روبرو شد. برنامه‌های توسعه در این منطقه در ابتدا رد شده بود، قبل از اینکه تحقیق از سوی حزب ملی اسکاتلند منجر به تصویب آن در سال ۲۰۰۸ شود.

-کانادا: اگرچه رئیس جمهور آمریکا و جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، به عنوان رهبران دو تن از نزدیکترین رهبران جهان رابطه پر تنشی داشته اند، کانادا ممکن است گزینه بدی برای آقای ترامپ نباشد، زیرا این کشور در سراسر جهان به سبب گرمی و استقبال از مهاجران شناخته شده و مشهور است.

با این حال، اگر آقای ترامپ تصمیم بگیرد که به سوی شمال حرکت کند، او ممکن است از سوی میلیون‌ها نفری مورد تمسخر قرار گیرد که در سال ۲۰۱۶، برای مشاوره در مورد چگونگی ترک آمریکا در پی انتخاب او به عنوان رئیس جمهور آمریکا به گوگل هجوم برده بودند.

کانادا از مزایای بسیاری به عنوان یک مقصد برخوردار است. کانادا کشوری ثروتمند با سطح تحصیلات و اشتغال بالاست و همچنین مناظر خیره‌کننده‌ای دارد. با این حال، اگر آقای ترامپ می‌خواهد شهروند کانادا شود، مجبور است دست کم به مدت چهار سال اقامت دائم در این کشور اظهارنامه مالیاتی‌اش را ارائه دهد؛ کاری که ما می‌دانیم رئیس جمهور علاقه‌ای به انجام آن ندارد.

-روسیه: روابط دوستانه آقای ترامپ با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ،کاملا شناخته شده است. همچنین کاملا واضح است که روسیه در مجموع حامی اوست. از این گذشته، آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که این کشور سعی کرده است در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا مداخله کند تا رقابت را به نفع آقای ترامپ سوق دهد.

مفسران سیاسی روابط رئیس جمهور با آقای پوتین را همراه با احترام توصیف کرده اند. روزنامه نیویورک تایمز پس از آنکه آقای ترامپ از انتقاد از مسمومیت آشکار الکسی ناوالنی خودداری کرد، در گزارشی نوشت که «به نظر می‌رسد، پوتین رئیس جمهور آمریکا را با خود دارد».

چه راهی غیر از رفتن به مسکو و صرف وقت بیشتر با رهبری که آقای ترامپ از سال ۲۰۰۷ -زمانی که آقای پوتین به عنوان «مرد سال» از سوی مجله تایم انتخاب شد- او را تحسین کرده است، می‌تواند سبب تقویت این روابط شود.

-چین: نکته درخور توجهی در ارتباط با این موضوع وجود دارد که آقای ترامپ سرانجام می‌تواند ابرقدرت رو به رشد آسیایی را که در طول دوره ریاست جمهوری اش با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، در آغوش بکشد، کشوری که او در هفته‌های گذشته از آن به عنوان «بزرگترین دشمن» آمریکا یاد کرده است. همه شرایط در ارتباط با چین بد نبوده است. آقای ترامپ چندین بار زیرکی شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، را تحسین کرده است.

به نوشته نیویورک تایمز، سازمان ترامپ در حال حاضر یک حساب بانکی در چین دارد تا بتواند این انتقال را آسان‌تر کند و طبق گزارش‌ها، آقای ترامپ بیشتر از مالیات بر در آمدی که طی سال‌های اخیر در آمریکا پرداخت کرده است، در چین هزینه کرده است.

-کره شمالی: روابط رئیس جمهور ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی طی چهار سال گذشته آشفته بوده است و این در حالی است که آن‌ها از دشمن به دوست تبدیل شده اند.

این رابطه با توهین و تهدید‌های شرورانه در سال ۲۰۱۷ آغاز و سپس به برگزاری یک نشست تاریخی در سال ۲۰۱۸ تبدیل شد، جایی که در آن که رئیس جمهور آمریکا گفت «ما عاشق یکدیگر شدیم».

آقای کیم و آقای ترامپ چندین بار مذاکرات رو در رو انجام دادند و سال گذشته میلادی به روند خلع سلاح هسته‌ای نزدیک شدند، اما زمانی که آمریکا اعلام کرد تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور را لغو نمی‌کند مگر آن که کره شمالی برنامه هسته‌ای خود را به طور کامل کنار بگذارد، این گفتگو‌ها متوقف شد. با این حال، امسال رهبر کره شمالی از رئیس جمهور ترامپ تبریک تولد دریافت کرد، که به عنوان تلاشی برای احیای این رابطه تلقی می‌شود.

آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات