خراسان رضوی >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۲۶۰۳۹

نگاه های  داخلی حاکم بر نتایج انتخابات آمریکا

نگاه‌های  داخلی حاکم بر نتایج انتخابات آمریکا
از داغ‌های مجازی در روز‌های اخیر، برگزاری  انتخابات آمریکا و نتایج آن بود. با بررسی‌هایی که صورت پذیرفت، ۳ نگاه همراه با رفتار سیاسی در داخل را در واکنش به این انتخابات می‌توان مشاهده کرد.
 
نگاه اول:
 نگاه‌هایی است که همه دار و ندار خود را به انتخابات آمریکا و نتیجه آن گره زده اند. این گروه عقلانیت را برپایه ترس، رودربایستی، نتوانستن و تنبلی تعریف می‌کنند. فرسنگ‌ها با اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون زا فاصله گرفته اند. این‌ها همان مدعیان مدیریت و تدبیری هستند که با نگاه غربگرایی به نتایج انتخابات آمریکا،  نردبان بی تدبیری و بی برنامه گی را پله به پله و با سرعت و در اوج پلشتی طی می‌کنند.

نگاه دوم:
برعکس گروه اول،  انتخابات آمریکا را پل پیروزی یا پل شکست ندانسته و نتایج حاصله را موقتی و در نهایت دشمنی آمریکا را مدنظر قرار می‌دهند. این گروه، آمریکا را آمریکای مستکبری می‌داند که در درون آن دو حزب پرقدرت جمهوری خواه و دموکرات حضور دارند وراهبرد هردوی آن‌ها دشمنی با مکتب اسلام و انقلاب اسلامی ایران است.
این گروه درمان مشکلات را، روحیه جهادی، روحیه ما می‌توانیم، روحیه انقلابی، روحیه استکبارستیزی وفسادستیزی می‌دانند.
این گروه عظیم، همان‌هایی هستند که زمانی که مدعیان امید بسته به غرب، سرشان به سنگ می‌خورد و نمی‌توانند قفل‌های بسته و وعده داده شده را باز کنند نگاه به همین گروه‌هایی دارند که بالای سرشان تابلوی خدا نصب گردیده است نه کدخدا.   

نگاه سوم:
نگاه با رویکرد بین المللی و ادعاسنجانه. این گروه طی سال‌ها و روز‌های اخیر و بویژه در ایام برگزاری انتخابات واعلام نتایج، به بررسی ادعا‌های آمریکایی‌ها و برخی غرب‌پرست‌های داخلی که آمریکا را مهد تمدن و جزءآمال و آرزوهایشان قرار داده اند، پرداخته اند. این گروه بررسی می‌کنند که چه اتفاقی افتاده است که آمریکایی که روزی ۵۰ درصد اقتصاد دنیا را در دست داشته است الان به ۱۵ درصد رسیده است؟ بررسی می‌کنند چگونه زمانی با روشن شدن ناو‌های آمریکا کشور‌هایی در حال سقوط قرار می‌گرفته اند وامروز امریکا از چند قایق موتوری هراس دارد؟ بررسی می‌کنند آمریکایی که روزی اندیشمندانش جز کلمه صعود واژه دیگری برلب نداشتند امروز تعداد قابل توجهی از آنها، بحث افول آمریکا را مطرح می‌کنند. این گروه خیلی عالمانه و مدبرانه، به انتخابات آمریکا از رهگذر انتخابات صرف نگاه نمی‌کنند بلکه پارا فراتر گذاشته و شکست‌های پی در پی و کل آمریکا را طی سال‌های اخیر بررسی و تحلیل می‌کنند.
حسن ختام این یادداشت فرمایشاتی از مقام معظم رهبری حفظه ا... در باب انتخابات قبلی ریاست جمهوری آمریکاست که برای شرایط  امروزکشور،  می‌تواند کاملا بصیرت دهنده و راهگشا باشد: «آمریکا، آمریکا است؛ این حزب یا آن حزب، هرکدامشان سرکار آمدند، خیری به ما نرساندند، شر رساندند، یکی تحریم کرد، یکی هواپیما زد، یکی به سکوی نفتی حمله کرد، یکی به دشمن‌های ما کمک کرد. "
" دردنیا عده‌ای عزا گرفته اند که چرا انتخابات در آن کشور این جوری شد؛ یک عده‌ای هم در دنیا خوشحال شدند و شادی کردند. ما نه عزا میگیریم، نه شادی می‌کنیم؛ برای ما فرقی نمی‌کند. "
" ما نگرانی هم نداریم؛ ما به توفیق الهی برای مواجهه‌ی با هرحادثه محتمل آماده ایم، ما فکر میکنیم که چگونه باید کشور را از مشکلات احتمالی عبور داد؛ ملت باید به این فکر کند. "
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات