صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۲۶۰۴۷

تبریک دیرهنگام عربستان و اسرائیل به بایدن

در واکنشی دیرهنگام، وزرای خارجه و جنگ رژیم صهیونیستی پیروزی نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفتند.
به گزارش روسیا الیوم، بنی گانتس، وزیر جنگ و نخست وزیر تناوبی رژیم صهیونیستی و گابی اشکنازی، وزیر خارجه این رژیم در واکنشی دیرهنگام و در پیام‌هایی جداگانه، پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفتند.

گانتس، رهبر حزب آبی ـ سفید صبح روز یکشنبه در توییتی نوشت: همزمان با مشخص شدن نتایج نهایی انتخابات، صمیمانه به جو بایدن، حامی و دوست دیرینه اسرائیل و همکار وی کالاما هریس (سناتور آفریقایی الاصل) تبریک می‌گویم که به عنوان معاون رئیس جمهوری انتخاب شد.

وی در عین حال از دونالد ترامپ سپاسگزاری کرده و او را "شریکی ارزشمند" برای رژیم صهیونیستی خواند و از تعهد وی به امنیت این رژیم و سهمش در آینده آن قدردانی کرد.

گانتس نوشت: به لطف شجاعت رئیس جمهوری آمریکا در طول چهار سال اخیر، خاورمیانه گام‌های بزرگی رو به جلو برداشت و ما از این بابت صمیمانه از او متشکریم.
اشکنازی، وزیر خارجه و وابسته به حزب آبی - سفید هم در توییتی به بایدن و هریس این پیروزی را تبریک گفت و از حمایت مستمر بایدن و دوستی اش با اسرائیل در طول تقریبا ۲۵ سال گذشته قدردانی کرد.

این در حالی است که آحارونوت از سکوت معنادار سران اسرائیل ابراز تعجب کرده و نوشته بود که مسئولان ارشد و رسانه‌های صهیونیستی در برابر نتایج انتخابات آمریکا سکوت کرده اند.

همچنین خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) یکشنبه‌شب گزارش داد که «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه سعودی و «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد او طی تلگرافی پیروزی نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری را به وی تبریک گفته‌اند.

بر اساس این گزارش، آن دو همچنین انتخاب «کاملا هریس»، به عنوان معاون رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا تبریک گفته‌اند.
عربستان سعودی بر خلاف بیشتر کشورها، با یک روز تأخیر پیروزی بایدن را تبریک می‌گوید. تحلیلگران می‌گویند عربستان سعودی از اینکه حامی خود در کاخ سفید (ترامپ) را از دست داده، نگران است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات