صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۲۶۰۷۷

پوتین منتظر نتایج رسمی انتخابات آمریکاست

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) به ارزیابی رسانه‌های آمریکایی از پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور و همچنین سخنرانی پیروی وی واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، پسکوف طی نشست خبری روزانه گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه منتظر اعلام نتایج رسمی انتخابات آمریکا است تا به پیروز آن تبریک بگوید.

بر این اساس، وی همچنین افزود که روسیه آماده است تا با هر رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، گفت‌وگو برقرار کند.

سخنگوی کرملین در این باره توضیح داد:‌«در هر حالتی، ما امیدواریم با رئیس‌جمهور بعدی آمریکا ارتباط برقرار کنیم و بر سر یافتن راه‌هایی برای عادی‌سازی روابط دوجانبه خود توافق کنیم.»

گزارش شده است که جو بایدن قصد دارد پس از در اختیار گرفتن قدرت در ماه ژانویه، با یک رشته‌ دستورات اجرایی، ضمن لغو برخی اقدامات جنجالی دونالد ترامپ، وضعیت را به حالت قبل بازگرداند، از جمله الحاق دوباره به توافقنامه آب و هوایی پاریس و همچنین عضویت مجدد در سازمان بهداشت جهانی
 ترامپ هنوز شکست را نپذیرفته و پیروزی بایدن هنوز رسمی نیست چون شمارش آرا در ایالات کلیدی ادامه دارد، با این حال شبکه های عمده خبری و موسسات تحقیقاتی با توجه به وضعیت آرا تا اینجا او را برنده انتخابات قلمداد می کنند.

نتیجه فعلی انتخابات به این معنی است که  ترامپ به اولین رئیس جمهور از دهه ۱۹۹۰ تاکنون بدل می شود که یک دوره در قدرت بود. با این حال دوره ریاست جمهوری ترامپ دوره‌ای جنجالی بود که به تنش های عمده‌ای در سیاست خارجی آمریکا انجامید و بسیاری عملکرد او را فاقد دستاورد می دانند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات