صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۲۶۲۲۶

افشاگری مشاور ارشد پنتاگون درباره وابستگی مقامات آمریکایی به پول صهیونیست‌ها

داگلاس مک گرگور اعلام کرد سیاستمداران آمریکایی به دلیل حمایت از اسرائیل بسیار ثروتمند شده اند.

به گزارش سی ان ان، داگلاس مک گرگور، مشاور ارشد جدید وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بار‌ها اعلام کرده است سیاستمداران ما از اسرائیل حمایت می‌کنند، زیرا آن‌ها به واسطه لابی اسرائیلی بسیار ثروتمند شده اند.

بر این اساس، شبکه سی ان ان در پایگاه اینترنتی خود در این زمینه نوشت: مک گرگور بار‌ها گفته است حمایت آمریکا از اسرائیل نتیجه پولی است که "لابی اسرائیلی" می‌پردازد. او مقامات برجسته از جمله مایک پمپئو، وزیر امور خارجه و جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا را متهم کرده است به دلیل حمایت از اسرائیل "بسیار بسیار ثروتمند" شده اند.

داگلاس مک گرگور، از فرماندهان بازنشسته ارتش آمریکا که به سمت مشاور ارشد کریستوفر میلر، سرپرست جدید وزارت دفاع آمریکا منصوب شده است، این اظهارات را در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۹ بیان کرده است.

مک گرگور در مصاحبه‌ای در سپتامبر سال ۲۰۱۹ در پاسخ به سوالی درباره تمایل جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا و لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه به جنگ با ایران گفت: «شما در این زمینه باید به افرادی نگاه کنید که به این اشخاص کمک مالی می‌کنند. آقای بولتون بسیار ثروتمند شده است و به دلیل حمایت بدون شرطش از لابی اسرائیل در جایگاه کنونی اش قرار دارد. او عامل آن‌ها در کاخ سفید است.»

وی افزود: «این موضوع به طور مشابه نیز برای پمپئو صدق می‌کند. او قصد دارد رئیس جمهور شود. او دستش را به سمت پول لابی اسرائیلی، سعودی‌ها و دیگران دراز می‌کند.» مک گرگور که منتقد سیاست خارجی آمریکا و جنگ‌های «بی پایان» است همچنین در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۲ با راشا تودی گفته بود لابی اسرائیلی «نفوذ عظیمی» در کنگره دارد. وی در این مصاحبه این لابی را به تحریک آمریکا برای اجرای «حملات نظامی» علیه ایران متهم کرد.

وی تاکید داشت: من فکر می‌کنم لابی ایپک و عناصر زیرمجموعه یا وابسته آن که دارای حجم عظیمی از پول هستند، طی سال‌های گذشته نفوذ بسیار گسترده‌ای در سطوح قدرت در کنگره به دست آورده اند. من فکر می‌کنم افراد بسیار زیادی در کنگره هستند که در دو دسته قرار دارند. یک دسته که به پول علاقه دارند و می‌خواهند دوباره در انتخابات برنده شوند، و افرادی که نمی‌خواهند در معرض این خطر قرار بگیرند که لابی‌های حامی اقدام نظامی علیه ایران به رقبای آن‌ها کمک مالی کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات