صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۲۶۲۳۲

حضور پر قدرت بسیج در مهار گرانی و کرونا

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز (دوشنبه ۲۷ آبان) در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج، اظهار داشت: چهل و یک سال از عمر شجره طیبه بسیج می گذرد و این تشکیلات مردمی که در کره خاکی زمین تنها ملت ایران این افتخار را دارد چنین تشکیلاتی را ایجاد کرده باشد، در مشکلات بزرگ به میدان آمده تا با تمام تلاش خود و کمک مردممان تهدیدات را به فرصت تبدیل کند. 

وی با اشاره به همزمانی هفته بسیج امسال با شرایط شیوع ویروس کرونا و نقش آفرینی بسیج در مقابله با آن، اظهار داشت: بسیج در دوران مقابله با کرونا رکوردهای بسیار خوبی را بر جای گذاشت و با نظارت وزارت بهداشت بیش از ۷۰ میلیون نفر را غربالگری کند و یا در زمینه تولید ماسک که در روزهای اول مشکلاتی داشتیم، بسیج با تولید بیش از ۱۷ میلیون ماسک در روز در کارگاه‌های مختلف در کشور این مشکل را مرتفع کرد.
سردار سلیمانی با اشاره به نهضت کمک مومنانه و مواسات در ایام شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: در چهار مرحله نهضت کمک مومنانه بیش از ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی، بیش از ۲۳ میلیون پرس غذای گرم، ۱۴ هزار جهیزیه و بیش از ۵ میلیون و ۳۳۶ هزار بسته بهداشتی و ... توزیع شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در ادامه این نهضت، در ۵ آذر هم ۳۰ هزار جهیزیه را تقدیم زوج‌های جوان خواهیم کرد و همچنین ۵۰۰ هزار بسته معیشتی هم با رعایت کرامت افراد به نیازمندان تقدیم خواهد شد.
وی با اشاره به آغاز طرح جدید بسیج برای مقابله با کرونا، گفت: برای اجرای طرح تکمیلی مقابله با کرونا با نظارت وزارت بهداشت و درمان تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده که مهمترین ویژگی آن محله محور بودن و خانه پایه بودن آن است و گروه‌هایی در محلات مستقر خواهند شد که با پشتیبانی ۵۵ هزار پایگاه مقاومت، شناسایی و غربالگری بیماران را در تمام مراحل انجام خواهد شد.
سردار سلیمانی با بیان اینکه برنامه‌های هفته بسیج با رعایت کامل پروتکل‌ها برگزار خواهد شد و شعارمان نیز «بسیج، پیشرو خدمت، امیدآفرین» خواهد بود، عنوان کرد: باید جهاد امیدآفرینی را در بین مردم تقویت کنیم. وضعیت ما وضعیت خوبی است، مشکلاتی البته داریم که با سرپنجه ملت ایران و مسئولین قابل حل است.
وی با اشاره به اینکه نهضت جهش تولید در بحث کشاورزی، دامپروری، نیروگاه‌های کوچک خورشیدی و موضوع اشتغال از دیگر حوزه‌هایی است که توسط بسیج دنبال شده است، گفت: امسال در قالب تعاونی‌های مردمی بیش از ۲۲ هزار تعاونی و صندوق را با تسهیل‌گری بسیج راه‌اندازی کرده‌ایم که این صندوق‌ها یک میلیون عضو دارند. در ایجاد کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی ۱۷۴۴ کارگاه ایجاد شده و در راه‌اندازی بیش از ۷۰۰ کارگاه هم تسهیل‌گری کرده‌ایم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه رشد خوبی را در گروه‌های جهادی داشته‌ایم به طوری که ۴۲ هزار و ۲۲۲ گروه جهادی در اطلس گروه‌های جهادی سازمان بسیج ثبت شده است، عنوان کرد: امسال در مجموع ۱۰۲۳۸ پروژه محرومیت زدایی برنامه ریزی کرده بودیم که تاکنون حدود ۴۹۰۰ پروژه آن تکمیل شده است.
سردار سلیمانی درباره کمک بسیج به مهار گرانی ها تصریح کرد: برای کمک به شبکه نظارتی سازمان حمایت در ابتدا ۲۵۰۰ همیار نظارت معرفی کردیم و بعد از آن نیز اعلام آمادگی کردیم که درخواست ۴۰۰۰ نفر همیار را دادند. در موضوع کشف انبارهای احتکار شده هم بسیج فعال بوده است و توانسته بسیاری از این انبارها را کشف کند. قرار شد کمکی هم به وزارت جهاد کشاورزی بکنیم که در زمینه توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم بسیج اعلام آمادگی کرده است. 
رییس سازمان بسیج در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس درباره تقویت گشت‌های محله محور گفت:  با تاکید شورای امنیت کشور و پیگیری شورای تامین استان‌ها گشت‌های محله محور رضویون بسیج فعال است و بسترهای تقویتی برای آنها اندیشیده شده است.
وی افزود: با قوه قضاییه ‌و نیروی انتظامی هم هماهنگی شده است و این گشت ها در حال انجام شده است و تقویت خواهند شد. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات