صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۲۶۳۴۱

آیا میرحسین موسوی و زهرا رهنورد واقعا در حصر هستند؟

 هفته گذشته بود که یک گزارش خبری به تیتر یک رسانه‌های کشور بدل شد.

دوشنبه ۲۶ آبان ماه بود که خبرگزاری فارس خبری را منتشر کرد که به تیتر یک رسانه‌ها بدل شد. این رسانه در گزارش خود آورده بود که « علت ابتلای میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از عوامل فتنه ۸۸ به بیماری کرونا، تردد آزادانه و رفت و آمد‌های بدون رعایت اصول بهداشتی بوده است؛ اقوام و بستگان بدون محدودیت با نامبردگان رفت و آمد داشته و احتمال می‌رود ابتلا از طریق این رفت و آمد‌ها و تردد بستگان بوده باشد.»

همین سه خط خبر سوالاتی را در ذهن مخاطبان ایجاد کرد مبنی بر اینکه مگر آنها در حصر خانگی به سر نمی‌برند؟ سوالی که خود خبرگزاری فارس در ادامه به آنها پاسخ داد و نوشت: «دورهمی‌های میرحسین موسوی علیرغم اینکه برخی جریانات سیاسی آن‌ها را محصورین می‌خوانند، حتی در شرایط کرونایی هم ادامه دارد.

زهرا رهنورد هم از سال ۹۶ بطور رسمی در حصر نیست و آزادانه علیه نظام فعالیت کرده و همچنین به فعالیت‌های تخصصی خود از جمله فعالیت‌های هنری و نقاشی می‌پردازد. با این حال رهنورد تلاش دارد تا خود را یکی از محصورین نشان دهد. مدتی پیش هم تصاویری از حضور مهدی کروبی یکی از فتنه‌گران سال ۸۸ در نشستی با حضور جمعی از سیاسیون اصلاح‌طلب منتشر شد که حاشیه‌هایی درپی داشت.»

این مقاله باعث شد تا باشگاه خبرنگاران جوان به سراغ چندی از شخصیت‌های اصلاح طلب رفته و صحت و سقم این ماجرا را از آنها جویا شود.

محمدرضا تاجیک، جواد امام، محمدرضا تابش، محمدعلی ابطحی؛ غلامحسین کرباسچی و برخی دیگر از سران اصلاحات چند تن از افردی بودند که به سبب نزدیکی شان به رئیس دولت اصلاحات برای پاسخ پرسش خود به سراغ آنها رفتیم؛ اما پاسخی از آنها دریافت نکردیم از همین رو به سراغ سایر شخصیت‌های اصلاحات رفته و از آنها در این باره پرسیدیم.

باید از مسئولین مرتبط با حصر پرسید

عباس عبدی روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این باره به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این را باید از نزدیکان و مطلعان بپرسید، بنده در مقام تکذیب و رد اخباری نیستم که در آنها دخالتی ندارم. باید از مسئولان مرتبط با حصر پرسید. این تصمیمات حتما باید کتبی باشد و باید نامه آن را منتشر کنند تا همه اطلاع پیدا کنند.

شرایط موسوی و رهنورد یکسان بود

اسفندیار عبداللهی عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت هم گفته بود: تا جایی که من اطلاع دارم تمام شرایطی که برای محصوران ایجاد شد تا قبل از اینکه آقای کروبی آزادی نیم بندی داشته باشد برای همه یکسان بود؛ آقای میرحسین موسوی و خانم زهرا رهنورد هم همین شرایط را داشتند، بنابراین هیچ تفاوتی بین آقای موسوی و خانم رهنورد نبود و هر دو در حصر بودند و اگر گشایش های مقطعی هم ایجاد شده برای هر دو نفر انها بصورت یکسان بود؛ این موضوعاتی است که من در این زمینه اطلاع دارم.

غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران هم فرد دیگری بود که در پاسخ به این سوال گفت: این مساله را باید از دادگاه ها بپرسید؛ من اطلاعی در این زمینه ندارم و این موضوع را باید از سید محمود علوی وزیر اطلاعات یا از حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه بپرسید.

دیدارهایی که همچنان پا برجاست

محمد زارع فومنی فعال سیاسی اصلاح طلب هم در این زمینه بیان کرد: من اطلاعی ندارم اما تا جایی که من می دانم الان خیلی محدودیت ندارند و مدت هاست که محدودیت هایشان برداشته شده و خبرگزاری فارس هم احتمالا بنا به مستندات این موضوع را تایید کرده است؛ تا جایی که من می‌دانم موضوع حصر از آن حالت سفت و سخت خارج شده و این‌ها دیدارهایشان را با خانواده و دوستانشان دارند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات