سیستان و بلوچستان >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۲۶۴۱۸

تفکر بسیجی؛ مفهومی فراتر از تشکل و سازمان

بسیج در دوران حیاتش ، نقش آفرینی های موفقی در عرصه های سخت، نیمه سخت و نرم داشته است. حضور بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس و خلق حماسه های ماندگار در تاریخ ایران، برگ زرینی است که بر تارک بسیج و بسیجیان نقش بسته است.
پایگاه بصیرت / یاسر میر
تفکر بسیجی مهمتر از بُعد تشکل و سازمان آن است، این نگاه که برگرفته از تعالیم اسلام ناب و سرمشق قرار دادن سیره و منش ائمه اطهار استف نقش‌های مهمی درخنثی سازی فتنه‌های دشمنان از یک سو و افزایش کارآمدی نظام دینی داشته است.
به طور قطع در کنار نقش ولایت فقیه و امامین انقلاب، تفکر بسیج و منش بسیجی از عوامل اصلی پیشرفت‌ها و موفقیت‌های جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها بوده است. برهمین اساس دشمنان به این نتیجه رسیدند که برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی، باید به بسیج و تفکر بسیجی حمله کرد و این مدل و نگاه را تضعیف نمود.
یکی از اولویت‌های جدی بسیج در گام دوم انقلاب، تلاش در جهت افزایش بصیرت و بینش سیاسی مردم ایران است. اهمیت این موضوع زمانی آشکار می‌شود که جریان تحریف و همچنین نفوذ به شکل موریانه‌ای و نرم به دنبال استحاله نظام اسلامی هستند.
برخی از مهمترین کارویژه‌های بسیج در گام دوم انقلاب را می‌توان به شرح ذیل نام برد
الف: امیدآفرینی و ترویج نگاه خوبینانه نسبت به آینده (به منظور مقابله با جریان تحریف)
اهمیت امیدآفرینی از آن جهت است که جریان تحریف با عملیات روانی و رسانه‌ای تلاش می‌کند که آینده‌ای تیره و تار پیش روی ملت ایران ترسیم کند.
این در حالی است که حل مشکلات موجود در جامعه ایران منوط به تدبیر و اراده مسئولان اجرایی است که در این زمینه چالش جدی وجود دارد. به عبارت دیگر قطعاً اهمیت عوامل داخلی کمتر از تحریم‌های خارجی نیست، لذا در صورتی که نگاه به ظرفیت‌های داخلی در بین مسئولان اجرایی کشور شکل بگیرد، آینده روشنی پیش رو خواهیم داشت. در این زمینه تفکر بسیجی می‌تواند راه‌گشا باشد.
ب: جهادعلمی
این امر در کاهش فاصلۀ کشور با کشور‌های توسعه یافته تأثیرگذار است. جهاد علمی به منظور تولید قدرت و رفع وابستگی‌های آسیب‌زا از کشور است
و مقابله با جنگ اقتصادی، ترویج معنویت و اخلاق مداری، کمک به مبارزه با فساد، جوان گرایی و جوان پروری نیز از دیگر کارویژه‌های بسیج در مقطع کنونی است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات