صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۲۶۴۷۴

ترور محسن فخری زاده / نقش اسرائیل در ترور شهید فخری زاده/ جواب قاطع به اقدام تروریستی

صهیونیست‌ها در واپسین روزهای عمر سیاسی متحد قماربازشان در پی تشدید و افزایش فشار بر ایران برای ایجاد یک جنگ تمام عیار هستند.
محسن فخری‌زاده، عصر امروز جمعه در آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک، مورد سوءقصد قرار گرفت.
تلاش برای مداوای فخری زاده و سایر مجروحین ادامه دارد. از دماوند، ساعتی قبل صدای یک انفجار در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد خبرساز شد.

شاهدان عینی یک انفجار و پس از آن صدای رگبار را تایید می‌کنند. گفته می‌شود یک خودرو هدف این ترور بوده است. بنا بر این گزارش، سه یا چهار تن دیگر در این درگیری کشته می‌شوند که گفته می‌شود از تروریست‌ها بوده اند.  دو جسد در درمانگاه آبسرد و تخت پر از خون فخری زاده را  تأیید می‌کند. منابع امنیتی در گفتگو با خبرنگار فارس ترور فخری زاده را تایید کردند.

لازم به ذکر است اوایل سال 1397، منابع رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که سازمان جاسوسی این رژیم «موساد» تلاش کرده یک دانشمند هسته‌ای ایران را ترور کند اما عملیات او موفق نبوده است. در این باره وبگاه «واللا نیوز» گزارش داده بود عوامل موساد پیشتر تلاش کرده‌اند یک دانشمند هسته‌ای ایرانی به نام «محسن فخری‌زاده مهابادی» که مسئول راکتور اتمی تهران است را ترور کنند.

این وبگاه اذعان کرده بود تمام دانشمندان هسته‌ای ایرانی که پیشتر ترور شدند یا سوء قصدی علیه جان آنها انجام گرفته، عملیات آن توسط عاملین موساد اجرا شده است.
مقامات اطلاعاتی خارجی موساد به «واللا» گفته بودند که فخری‌زاده در لیست ترور موساد قرار داشت.
 نام فخری‌زاده از طریق لیست سازمان ملل در اختیار موساد قرار گرفته بود. وی در این لیست تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» معرفی شده بود.
محسن فخری‌زاده تنها دانشمند هسته ای ایرانی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی 2 سال پیش خود به زبان آورده و مدعی شده بود روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.
 
واکنش ها
 

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور اطلاعیه‌ای ترور و شهادت محسن فخری‌زاده معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در یک عملیات تروریستی را تائید کرد.

در این اطلاعیه آمده است: بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید.

متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اقدام ناجوانمردانه ترور یکی از مدیران متعهد و متخصص خود را به محضر مبارک مقام معظم رهبری و ملت شهیدپرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌نماید.

بر اساس این گزارش، از فخری‌زاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان از سوی نشریه آمریکایی فارین پالیسی نام برده شده است.

نام او تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، در فهرست تحریم شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی سال گذشته خود به زبان آورد و مدعی شد روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.

****************

دانشمند هسته‌ای کشورمان ترور شد/ نقش اسرائیل در ترور شهید فخری زاده/ جواب قاطع به اقدام تروریستی

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در پی ترور شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع با انتشار پیامی ضمن تسلیت شهادت این دانشمند فرهیخته نوشت:

بسم الله الرحمن الرّحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

بار دیگر دست جنایتکار عناصر خود فروخته و وابسته به بیگانگان و صهیونیسم بین‌المللی با هدف شوم مقابله با پیشرفت‌های علمی کشور، یکی از چهره‌های برجسته و مدیران و دانشمندان ایران اسلامی را آماج حملات تروریستی قرار داده و به شهادت رساندند.

استاد و مجاهد شهید «محسن فخری زاده» در دوران دفاع مقدس، در کسوت پاسداری از کشور و انقلاب اسلامی، جان خویش را در طبق اخلاص گذاشته بود و پس از آن با بهره‌گیری از نبوغ و استعداد‌های خدادادی وارد عرصه‌های علمی و پژوهشی کشور شد و باعث رشد و بالندگی ایران اسلامی در عرصه‌های علم و فناوری و دانش هسته‌ای گردید؛ و اکنون شهادت او قطعا رونق بیشتری به دستاورد‌های علمی کشور خواهد بخشید.

اینجانب، شهادت این دانشمند فرهیخته و مدیر برجسته را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و همرزمان و همسنگران ایشان در دفاع مقدس و جهاد علمی، به خانواده‌ ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

ار آنجا که بروز این حوادث ناگوار و از دست دادن مجاهدان علم و عمل، برای جامعه‌ ما ضایعه‌ای غم‌انگیز و جبران ناپذیر بوده و اقدام انجام شده، یک جنایت بزرگ محسوب و تکرار چنین حوادثی به هیچ عنوان قابل قبول و تحمل نمی‌باشد، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و مراجع قضایی ذیربط، موظفند در اسرع وقت و با بکارگیری تمام توان اطلاعاتی در جهت شناسایی و دستگیری عناصر مزدور و جنایتکار، اقدام و کلیه‌ دست اندرکاران این جنایت اعم از عامران، طراحان و مباشران، مورد محاکمه قرار گرفته و به سزای اعمالشان برسند.

**********************
حسین امیرعبداللهیان دستیار رئیس مجلس در امور بین‌الملل در واکنش به شهادت محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «ترور دانشمند ایرانی دکتر ⁧‫محسن فخری‌زاده‬⁩، که سهم مهمی در توسعه مرزهای دانش کشور داشت، نشانگر تلاش محور آمریکایی - صهیونیستی برای تداوم ضربه زدن به پیشرفت علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران است»
وی افزود: «دشمنان دست از توطئه بر نمی‌دارند. اعتماد به دشمن، خوش باوری است.‫» ‬
 
******************
دانشمند هسته‌ای کشورمان ترور شد/ نقش اسرائیل در ترور شهید فخری زاده/ جواب قاطع به اقدام تروریستی

سردار حسین دهقان مشاور فرماندهی معظم کل قوا و وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به شهادت محسن فخری‌زاده در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: همچون صاعقه بر سر قاتلان این شهید مظلوم فرود خواهیم آمد.

وی نوشت: انالله و ان الیه راجعون، صهیونیست‌ها در واپسین روزهای عمر سیاسی متحد قماربازشان در پی تشدید و افزایش فشار بر ایران برای ایجاد یک جنگ تمام عیار هستند.

سردار دهقان تاکید کرد: شب دراز است و قلندر بیدار! همچون صاعقه بر سر قاتلان این شهید مظلوم فرود خواهیم آمد و از کرده خود پشیمان می‌کنیم».

********************

دانشمند هسته‌ای کشورمان ترور شد/ نقش اسرائیل در ترور شهید فخری زاده/ جواب قاطع به اقدام تروریستی

فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی، ترور شهید محسن فخری‌زاده از دانشمندان هسته‌ای کشور را تایید کرد و گفت: آقای فخری‌زاده از دانشمندان و مهندسان هسته‌ای برتر کشور بودند.

وی گفت: به اعتراف و اظهار دشمنان، آقای فخری‌زاده از دانشمندان سطح یک کشور در حوزه هسته‌ای بودند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: دشمنان ملت ایران قطعاً با چنین اقداماتی نمی‌توانند پیشرفت‌های هسته‌ای ملت ایران را متوقف کنند.

*************

محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان ترور شد/ واکنش های اولیه به اقدام تروریستی

محمدجواد ظریف در صفحه توئیتر خود در واکنش به ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری زاده دانشمند ایرانی نوشت: تروریست‌ها امروز یک دانشمند برجسته ایران را ترور ‌کردند. این بزدلی - که نشانه‌های جدی از نقش اسرائیل در آن دیده می‌شود - نشانگر جنگ‌طلبی از سر استیصال مرتکبین این اقدام است.

وی افزود: ایران جامعه بین‌المللی - خصوصا اتحادیه اروپا - را به پایان دادن استاندارد‌های دوگانه شرم‌آور خود و محکوم کردن این عمل تروریسم دولتی فرامی‌خواند.

*************

محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان ترور شد/ واکنش های اولیه به اقدام تروریستی

در پی ترور محسن فخری زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، که منجر به شهادت وی شد، سرلشکر پاسدار محمد باقری، رییس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی شهادت وی را تسلیت گفت. 

بنا بر اعلام مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی متن پیام سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری به شرح ذیل است:

«وَ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ الله فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ* سَیهْدِیهِمْ وَ یصْلِحُ بالَهُمْ* وَ یدْخِلُهُمُ الْجَنَّةَ عَرَّفَها لَهُمْ

و کسانی که در راه خدا کشته شده اند، هرگز کارهایشان ضایع نمی شود. خداوند به زودی آنان را راه می نماید و حالشان را نیکو می گرداند و در بهشتی که برای آنان وصف کرده، ماوا می دهد».
 
بار دیگر تروریست های کوردل وابسته به استکبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی در اقدامی وحشیانه ، یکی از مدیران و خدمتگزاران عرصه علمی،پژوهشی و دفاعی کشور را به شهادت رساندند.  

شهید دکتر محسن فخری زاده؛ رییس سازمان پژوهش و نواوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمره مدیران ارشد صنعت دفاعی کشور بود که در طول دوران عمر بابرکت خود منشا خدمات فراوانی شده بود و  توانسته بود توان دفاعی کشور را به تراز قابل قبولی از بازدارندگی برساند. ترور این مدیر توانا و شایسته گرچه تلخ و ضربه سنگینی به مجموعه دفاعی کشور بود، اما دشمنان کوردل بدانند راهی را که شهید فخری زاده ها آغاز کرده اند، هرگز متوقف نخواهد شد. گروههای تروریستی و آمران و عاملان این اقدام کور هم  بدانند که انتقام سختی در انتظار آنها خواهد بود. 

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این دانشمند صنعت دفاعی به فرمانده معظم کل قوا مد ظله العالی، وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، همکاران ایشان  و خانواده گرانقدر آن شهید؛  اطمینان می دهیم تا تعقیب و مجازات عاملان این ترور شهید محسن فخری زاده از پای نخواهیم نشست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات