صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۲۶۵۶۳
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تحریم‌ها لغو نشود اجرای پروتکل الحاقی را متوقف می‌کنیم

 نماینده دشتستان و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که تحریم‌ها علیه ایران لغو نشود اجرای پروتکل الحاقی را متوقف می‌کنیم.
 

 ابراهیم رضایی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با تسلیت شهادت شهید محسن فخری‌زاده اظهار داشت: مشکل اصلی دشمن با ما این است که نمی‌خواهند پیشرفت کنیم و در هر حوزه‌ای که به پیشرفت می‌رسیم، روی آن دست می‌گذارند.

وی ادامه داد: در حوزه‌هایی همچون هسته‌ای، موشکی، فناوری و… با دستیابی به پیشرفت‌های مناسب، دشمنان برای توقف ما تلاش کردند. دشمن می‌داند که پیشرفت ما در این حوزه‌ها باعث می‌شود تا رقیبی برای آنها باشیم.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت شهید محسن فخری‌زاده تصریح کرد: این ترور نشان دهنده شکست عاملان و آمران این ترور است.

رضایی اضافه کرد: دشمن در این مقطع دید که تحریم، فشار، تهدید و دیگر برنامه‌ها و دسیسه‌های آنها بر علیه ملت ایران جواب نداده است و اقدام به یک ترور کور و در خیابان که دوره آن گذشته است، کردند چرا که دنبال ایجاد رعب و وحشت هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر تحریم و فشار و تهدیدهای دشمنان اهداف آنها را تأمین کرده بود، امروز با ترور افرادی همچون شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده روبرو نبودیم.

این ترور نشان داد که راه و مسیر را درست رفته‌ایم

وی با بیان اینکه این ترور نشان داد که راه و مسیر را درست رفته‌ایم، خاطرنشان کرد: ترور شخصیت‌های علمی نشان می‌دهد که اقدامات علمی آنها و پیشرفت‌ها لرزه بر اندام آنها انداخته است و ما توانسته‌ایم به اهداف خود در این عرصه برسیم.

رضایی با بیان اینکه این ترورها اهداف عاملان و آمران را تأمین نخواهد کرد افزود: با ترور نمی‌توانند مانع از حرکت ایران اسلامی شوند.با ترور شهید سلیمانی مقاومت متوقف نشد و با شهادت شهید طهرانی مقدم از پیشرفت‌های موشکی دست برنداشتیم و با شهادت دکتر فخری مقدم هم پیشرفت‌های علمی، هسته‌ای و دفاعی ما متوقف نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در مقابل این حوادث منفعل نخواهیم بود، تاکید کرد: همانطور که با هواپیمای آمریکایی برخورد کردیم، عین‌الاسد را بمباران کردیم و نظامیان آمریکایی را در خلیج فارس به زانو درآوردیم، در مقابل این حوادث هم نه تنها عقب‌نشینی نخواهیم کرد و از خون شهدای خود کوتاه نمی‌آییم.

پاسخ ما به این ترور باید راهبری باشد

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بهای خون شهید سلیمانی اخراج کامل آمریکایی‌ها از منطقه است، گفت: خون‌بهای ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده نابودی رژیم صهیونیستی است.

وی با تاکید بر اینکه پاسخ ما به این ترور باید راهبری باشد، ادامه داد: پاسخ ایران به این ترور عجولانه، مقطعی و شتاب‌زده نخواهد بود. دشمن راجع به ما اشتباه می‌کند. باید پاسخ حداکثری و پشیمان‌کننده به دشمن بدهیم.

رضایی اضافه کرد: در کمیسیون امنیت ملی مجلس همه ۹ ماده طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» به تصویب رسیده و همین هفته در مجلس نیز مطرح و انشاالله تصویب خواهد شد.

با ترور منفعل نمی‌شویم

وی تاکید کرد: دشمنان نباید خیال کنند که با ترور منفعل می‌شویم و این مسائل موجب عقب‌نشینی ما می‌شود. برنامه‌ریزی برای احیای پیشرفت‌های هسته‌ای صورت گرفته تا در غنی‌سازی به ۲۰ درصد برسیم، ماشین‌های جدید راه‌اندازی شوند و راکتور ۴۰ مگاواتی آب سنگین اراک احیا شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از برنامه‌ریزی برای خاتمه کامل اجرای پروتکل الحاقی خبر داد و اظهار داشت: نه تنها راه شهید فخری‌زاده را کنار نخواهیم گذاشت بلکه راه این شهید را با قدرت ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد بازرسی‌های آژانس انرژی اتمی از ایران انجام می‌شود تصریح کرد:این بازدیدها و امتیاز دادن‌ها قرار بود منجر به بهبود معیشت مردم شود اما نه تنها وضعیت زندگی مردم بهتر نشد بلکه جلوی پیشرفت ایران را در این حوزه‌ها گرفته است.

دو ماه به ۱+۴ فرصت داده‌ایم

رضایی خاطرنشان کرد: اینکه فقط غرب سوال کند و ما جواب دهیم اصلاً صحیح نیست بلکه اتفاقاً آنها باید پاسخ دهند که چرا این حادثه اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: دو ماه به ۱+۴ زمان داده‌ایم که وضعیت فروش نفت و عملیات بانکی ما به روال عادی و خارج از تحریم برگردد و در صورتی که برنگشت، اولین اقدام ایران خروج از پروتکل الحاقی خواهد بود.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات