صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۲۶۵۹۱

تقاضای ۲۹ سازمان کنترل تسلیحاتی برای توقف فروش سلاح به امارات

۲۹ سازمان کنترل تسلیحاتی و حقوق بشر در مخالفت با فروش ۲۳ میلیارد دلار موشک، جنگنده و هواپیمای بدون سرنشین به امارات متحده عربی نامه‌ای امضا کرده و از کنگره ایالات متحده خواسته‌اند این توافق را متوقف کند.
به نوشته رویترز، «سث بایندر» یکی از حامیان این اقدام گفت: «امید این است به طور کلی این فروش متوقف شود. اما اگر در کوتاه مدت این مساله میسر نباشد، این یک پیام مهم به دولت بایدن می‌دهد که سازمان‌های مختلفی هستند که با ارسال این سلاح‌ها مخالفند.»

بر اساس این گزارش، سه سناتور آمریکایی نیز قانونی را برای توقف فروش پیشنهاد کردند که شامل هواپیماهای بدون سرنشین متعلق به شرکت‌های «جنرال اتمیکس»، «لاکهید مارتین» سازنده جنگنده «اف35» و «ریتون» سازنده موشک‌ است.

«باب منندز» و «کریس مورفی» سناتورهای دموکرات و «رند پاول» سناتور جمهوری‌خواه، قصد دارند چهار قطعنامه جداگانه را در مجلس سنای آمریکا ارائه دهند و طرح ترامپ برای فروش تجهیزات نظامی پیشرفته به امارات را رد کنند. این افراد می‌گویند تعجیل ترامپ برای فروش تسلیحات پیشرفته، فرایند بررسی معمول در کنگره را دور زده و وزارت خارجه دولت او نیز به سوالات درباره خطرات امنیت ملی مرتبط با این قرارداد، پاسخ نمی‌دهد. 

قوانین ایالات متحده که معاملات عمده تسلیحاتی را نیز شامل می‌شود به سناتورها این امکان را می‌دهد با صدور قطعنامه‌ای مخالفت خود را در این زمینه اعلام کنند. با این حال، این قطعنامه‌ها باید در مجلس سنا به رهبر جمهوری خواهان تصویب شوند که به‌ ندرت با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری کنونی آمریکا مخالفت می‌کند. این قطعنامه‌ها همچنین باید از مجلس نمایندگان به رهبری دموکرات‌ها نیز عبور کنند.

در این نامه که برای قانونگذاران و وزارت امور خارجه ایالات متحده ارسال خواهد شد، آمده است: «فروش تسلیحات برنامه ریزی شده به امارات متحده عربی، از کشورهای حاضر در درگیری‌های یمن و لیبی، باعث تداوم آسیب غیر نظامیان و تشدید بحران‌های انسانی خواهد شد.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات