فرهنگی >>  فرهنگی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۲۶۵۹۲

رئیس کل نهضت العلماء اندونزی معرفی شد/ پیام تبریک نمایندگی فرهنگی ایران

«کیایی حاجی مفتاح الاخیار» رئیس کل نهضت العلماء اندونزی شد و نمایندگی فرهنگی کشورمان در اندونزی انتصاب وی را در پیامی تبریک گفت که متن آن به شرح زیر است:

حضور افراد با علم و تجربه، به ویژه علمایی که اهمیت اخلاق را در زندگی می‌دانند، در یک سازمان مطمئناً یک فرهنگ قوی برای پیشرفت آن سازمان را ایجاد می‌کند.
نقش و مشارکتی که از حضور او نشان داده شد، مطمئناً نمی‌تواند از مبارزات طولانی در زندگی او از زمان حضور در مراکز آموزشی تا ریاست بزرگترین سازمان اجتماعی و مذهبی، جدا شود.

او نه تنها در علوم دینی ماهر است، بلکه اخلاق نیک را همیشه در اولویت خود قرار داده است و یکی از امتیازات او به شمار می رود. از نظر علم و دانش توسط علما در زمان خود شناخته شده و طلابی که در حوزه یا مدرسه دینی شبانه‌روزی او به تحصیل علوم می پردازند، شکی ندارند.
اخلاق و دانش والای او تبدیل به چراغی برای مردمان زادگاهش و همچنین جامعه اطراف شده است.  ساده زیستی، دانش و عمل به آن، به خصوص هنگام ورود به سازمانی به بزرگی نهضت العلما، نام او را در رده‌های مسؤولان قرار داده است.
 
کیایی مفتاح سرپرست مدرسه دینی شبانه‌روزی یا حوزه مفتاح السنه در شهر سورابایا است. وی فرزند عبدالغنی، سرپرست حوزه تحسین الاخلاق است که در سال ۱۹۵۳ به عنوان نهمین فرزند از ۱۳ خواهر و برادر به دنیا آمد.
سمت‌های او در نهضت العلماء به این شرح است:
- رئیس شورای شعبه نهضت العلما شهر سورابایا ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵
- رئیس شورای منطقه نهضت العلما استان جاوه شرقی ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ و ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸
- معاون رئیس عام  نهضت العلماء ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰
- قائم مقام رئیس نهضت العلماء ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰.
وی در حوزه‌های معروف مانند تامباک بِراس، سیدوگیری (جاوا شرقی)، حوزه لاسِم، جاوه مرکزی تحصیل کرده بود و در مجلس علمی سید محمد بن علوی المکی مالکی در شهر مالانگ شرکت می‌کرد. ساده زیستی و تواضع او به وضوح در احترام به میهمانان همیشه مشاهده شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات