آذربایجان شرقی >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۲۶۶۰۶

انتقام سخت یا خویشتن‌داری به امید سازش؟

این نظر که تا سر کار آمدن جو بایدن در کاخ سفید، خویشتن‌داری کنیم، این پیام را به دشمن می‌رساند. علاوه بر اینکه ایران شدیداً دنبال مذاکره هست و به آن نیازمند، دشمن تا دو ماه دیگر هر غلطی در داخل کشور انجام دهد، پاسخی از طرف ایران نخواهد شنید.
پایگاه بصیرت / حسین عراقی/
برخی از فعالین اصلاح‌طلب مدعی هستند که احیای برجام به معنی مرگ سیاسی نتانیاهو است و اگر ایران آمرین و عاملین ترور دانشمند هسته‌ای ایران را مجازات کند، شانس بازگشت آمریکا به برجام از بین می‌برد.
جریان فکری سازش، تسلیم و ذلت بعد از ترور دانشمند فرهیخته‌ای هسته‌ای –موشکی–پزشکی، شهید بزرگوار محسن فخری زاده، به تکاپو افتاده و معیشت مردم را به روی کار آمدن جو بایدن، معاون اول رئیس‌جمهور اوبامای دموکرات گره زده و جوبایدن و تیمش را مغایر سیاست دولت ترامپ توصیف می‌نماید و وعده می‌دهد که با ورود ایشان به کاخ سفید، آمریکا به برجام بر خواهد گشت و وضعیت اقتصادی ایران خوب و مشکلات مردم حل خواهد شد. جواب دادن به دشمن را به دام پهن شده افتادن تشبیه می‌کنند. خویشتن‌داری، جواب ندادن و انتقام نگرفتن توصیه‌شان است.
این قشر از خشم انقلابی مردم و مجلس و نخبگان آگاه و فهیم کشور که خواهان اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب هستند، هراس دارند و با زیرکی تمام، بعد از نزدیک به ۸ سال و در هنگامه جواب دادن به ملت، می‌خواهند حواس مردم را به جای دیگری به نام ترامپ پرت کنند. به مردم چنین القاء می‌نمایند که عامل تورم و گرانی دلار ۳۰ هزارتومانی و ... همه‌اش تقصیر ترامپ بوده و مدیریت این قشر بر کشور چندان نقشی در این زمینه‌ها نداشته است و با آمدن جو بایدن همه مشکلات حل خواهد شد. اگر از عاملان و آمران ترور دانشمند برجسته هسته‌ای کشور، شهید فخری زاده انتقام گرفته شود، معیشت مردم به خطر خواهد افتاد؛ لذا جا دارد نظر این حضرات را به گزارش اندیشکده "مرکز امنیت نوین آمریکا" تحت عنوان پخت‌وپز دموکرات‌ها برای برجام ۲ جلب کنیم:
۱- چرا اسرائیل مخالف برجام بود؛ مگر نه اینکه اعتقاد داشت سیاست منطقه‌ای توان موشکی ایران هم باید جزء معامله باشد؟
۲- جوبایدن و تیم امنیتی‌اش هم سیاست ترامپ و اوباما را ناکافی می‌دانند و معتقد هستند در هر سه زمینه هسته‌ای – سیاست منطقه‌ای و توان مشکی، ایران باید هم‌زمان و به‌طور موازی مورد مذاکره قرار گیرند. این سیاست مگر غیر از سیاست اسرائیل است؟
۳- تیم جو بایدن عقیده دارند، چون اوباما به وضعیت داخلی و درخواست‌های منطقه‌ای در مورد برجام توجه نکرد، نهایتاً منجر به خروج ترامپ از برجام شد؛ لذا عقیده دارند جهت رفع این نقیصه باید کنگره را در این بحث‌ها سهیم کنیم. علاوه بر آن تیم تصمیم‌گیرنده آمریکا ترکیبی از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه باشد. جهت مستحکم شدن مذاکرات و تفاهمات به حمایت سایر دوستان منطقه‌ای نیاز هست، پس لازم است نظرخواست آن‌ها را هم در سیاست منطقه‌ای و توان موشکی ایران موردتوجه قرار داد. نظر کشور‌هایی نظیر عربستان و رژیم اسرائیل و... همین چند روز پیش درخواست وزیر امور خارجه عربستان از آمریکا در همین زمینه مطرح شد که می‌گفت برای هر نوع مذاکره و توافقی با ایران باید نظر عربستان هم جلب شود. این وارد شدن به معامله ذلت‌بار نیست؟ می‌خواهیم نان بگیریم، تازه اگر بتوانیم بگیریم (که با تجربه ۷ سال اخیر، بعید به نظر می‌رسد)، عوض‌اش چه می‌خواهیم بدهیم؟ امنیت و توان نظامی- دانش هسته‌ای و فنی- عزت و اقتدار! کدام بهتر است؟ کجای این سیاست بوی انعطاف می‌دهد؟
۴- تیم بایدن سیاست تحریم اقتصادی دونالد ترامپ و آمریکا را مفید ارزیابی کرده و عقیده دارند تحریم اقتصادی آمریکا هنوز در سایر کشور‌ها تأثیرگذار است و ایران را به‌شدت در تنگنا قرار داده، لذا لازم است جهت مجاب کردن طرف ایرانی، یک مقطع زمانی کوتاه دوماهه امتیازاتی داده شود (به‌عنوان ماه‌عسل یاد می‌کنند)، ولی در طول مذاکرات به‌عنوان یک چماق بالای سر ایران این تحریم نگه داشته شود. پس می‌بینیم تیم بایدن با یک ارزیابی دقیق دوران اوباما و ترامپ، سعی دارد نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف خود را پوشش دهد. پس نباید بیهوده به این وعده‌ها دل خوش کرد.
نکته پایانی:
این نظر که تا سر کار آمدن جو بایدن در کاخ سفید، خویشتن‌داری کنیم، این پیام را به دشمن می‌رساند. علاوه بر اینکه ایران شدیداً دنبال مذاکره هست و به آن نیازمند، دشمن تا دو ماه دیگر هر غلطی در داخل کشور انجام دهد، پاسخی از طرف ایران نخواهد شنید؛ این سخن مجری شبکه بی‌بی‌سی فارسی بعد از ترور شهید فخری‌زاده بود که گفت؛ ایران هیچ واکنشی نشان نخواهد داد!
جواب ندادن، دشمن را جری‌تر می‌کند. باید انتقام سخت گرفت و جواب درخور داد. جواب قاطع، به‌موقع، بازدارنده، تمام و پشیمان کننده. تنبیه تنها چند خودفروخته داخلی چه بازدارندگی خواهد داشت. مجازات چند هم‌وطن خائن و خار و ذلیل مگر برای دشمن اهمیتی دارد. تنبیه آمران از اولویت ویژه باید برخوردار باشد.
جواب متقابل بهتر است با همان کیفیت در زمین دشمن انجام گیرد تا توان و اشراف اطلاعاتی جوانان این مرزوبوم به رخ دشمن کشیده شود.


ترور تروریسم شهید فخری‌زاده اشراف اطلاعاتی انتقام سخت بی بی سی جو بایدن سازش خویشتن داری
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات