صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۲۶۶۰۸

چرا پاسخ به ترور شهید فخری‌زاده ضروری است؟

پایگاه بصیرت / حمید خوش‌آیند/
ترور شهید فخری‌زاده با هر هدفی که صورت گرفته باشد ولو با هدف کشیدن ایران به سمت تنش و ... با هدف جلوگیری احیای برجام و تعامل با آمریکا که بعضاً تله تنش نامیده می‌شود، می‌طلبد که یک پاسخ محکم و پشیمان‌کننده داده شود. امنیت و استقلال این کشور به این راحتی به دست نیامده که عوامل صهیونیسم در خیابان‌های تهران ول بچرخند و کمین کنند و عملیات تروریستی انجام دهند. برای جلوگیری از تکرار چنین وضعیتی علاوه بر اینکه باید سازوکار‌های امنیتی را ارتقا داد، باید طوری پاسخ داد و سیلی محکم زد که طرف مقابل دیگر توان و جرأت واکنش نداشته باشد.
پاسخ قطعی، حتمی و هوشمندانه به ترور شهید فخری، لازمه تضمین قدرت بازدارندگی کشور است. اصلاً در مباحث استراتژیک هم داریم که بازیگران مخربی را که قصد ایجاد اختلال در توان بازدارندگی کشوری را می‌کنند، باید با استفاده از تمام گزینه‌ها به عقب راند تا دست از اهداف و مقاصدی که دنبال می‌کنند بردارند.
به هر اندازه‌ای که با نیرو‌های متخاصم مسامحه شود، به همان میزان قدرت بازدارندگی کشور نیز تضعیف می‌شود.
اینکه بعضی‌ها استدلال می‌کنند باید در پاسخ به این ترور حداقل تا چند ماه تأمل نمود چرا که هرگونه اقدام شتابزده تعامل ما با کشور‌های خارجی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، از منطق درستی برخوردار نیست. اتفاقاً برعکس، کشور‌های دنیا اعم از شرکا و رقبا به همکاری و تعامل با کشوری که در صیانت از استقلال و امنیتش سرسختی نشان دهد، مشتاق‌تر می‌شوند؛ و الا کشور‌های زبون چیزی برای همکاری ندارند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات