تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۲۶۶۰۹
راهبرد‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال خون شهید دکتر محسن فخری زاده؛

پیگیری جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران

همه شواهد و قرائن و سرنخ‌‌هایی که در رسانه‌‌های غربی و صهیونیستی ارائه گردیده است، حکایت از بازیگر اصلی بودنِ موساد و رژیم صهیونیستی در این ترور کور دارد. در پیام‌‌های مسئولان لشکری و کشوری و در مطالب عمومی که مردم در تجمعات مختلف فریاد زدند، انتقام و مجازات آمران و عاملان ترور حرف اصلی بود.
پایگاه بصیرت / کامران پورعباس

پیگیری جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران

در عرصه هسته‌‌ای سالهاست که یک جهاد و پیکار تمام‌‌عیار میان جمهوری اسلامی و جبهه استکبار جهانی در جریان است. جمهوری اسلامی ایران سال‌ها است که در رویکردی جهادی فعالیت‌‌های صلح‌‌‌آمیز هسته‌‌ای را علی‌‌رغم تحریم‌‌ها و فشار‌های سیاسی و تهدیدات واهی نظامی دنبال نموده و به پیشرفت‌‌‌ها و دستاورد‌های بی‌‌نظیری در این عرصه دست یافته است.
پیشرفت‌‌های شگفت‌‌انگیز ما حاصل نشد مگر در پرتو روحیه جهادی و تلاش‌‌های خستگی‌‌ناپذیر و شبانه‌روزیِ جوانان مؤمن و انقلابی و مهم‌‌تر از همه در سایه خون‌‌های پاکی که در این راه توسط مزدوران دشمن ریخته شد.
آری علاوه بر روحیه جهادی، فرهنگ ایثار و شهادت نیز از سال ۱۳۸۸ وارد عرصه پاسداری از فعالیت‌‌ها و دستاورد‌های صلح‌‌آمیز هسته‌‌ای گردید.
دکتر مسعود علیمحمدی در سال ۱۳۸۸، دکتر مجید شهریاری در سال ۱۳۸۹، آقایان مصطفی احمدی روشن و داریوش رضایی‌‌نژاد نخبگان جوان و آقای رضا قشقایی از کارمندان سازمان انرژی اتمی در سال ۱۳۹۰ ترور و به درجه رفیع شهادت نایل گردیدند.
ترور دانشمندان هسته‌‌ای، توطئه مشترک تل‌‌آویو و واشنگتن و لندن
تمامی اعضای تیم ترور دانشمندان هسته‌‌ای توسط وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر شدند.
مستند «کلوپ ترور» در سال ۱۳۹۱ از صدا و سیما پخش شد. این مستند روایتی است از اقدامات برق‌‌آسای سربازان گمنام امام زمان (عج) در دستگیری کلیه عوامل ترور شهدای هسته‌ای کشور، به طوری که بخشی از اعترافات متهمین مثلث ترور با تمام جزییات در این مستند، بیان شده است.
مطابق این مستند اتاق فرماندهی ترور اگرچه در تل‌‌آویو تشکیل جلسه می‌داد، ولی فرمان را از واشنگتن و لندن یعنی آرامگاه سیا و MI۶ دریافت می‌کرد.
رهبر انقلاب توطئه ترور دانشمندان هسته‌‌ای را خنثی نمودند
رهبر انقلاب جو نامناسب به وجود آمده ناشی از این ترور‌ها در آن برهه را که ممکن بود اثر منفی بر پیشرفت‌‌های هسته‌‌ای داشته باشد، را خنثی نموده و اجازه ندادند تا خدشه‌‌ای در حرکت رو به رشد علمی و فناوری و پیشرفت‌‌های هسته‌‌ای کشور به وجود آید.
ایشان در پی شهادت دانشمند شهید دکتر علی‌‌محمدی و نخبه جوان شهید احمدی روشن پیام تسلیت صادر فرمودند. ایشان در منزل شهیدان شهریاری، علی‌محمدی، احمدی روشن، رضایی‌نژاد و قشقایی حضور یافته و با خانواده این شهیدان دیدار نمودند.
اصرار رهبری بر ادامه رشد شتابنده علمی و فتح قله‌های دانش
علاوه بر این جنبه دیگر مدیریت رهبر انقلاب در برابر جو ناشی از این ترورها، تأکیدات مکرر ایشان بر تداوم رشد و پیشرفت‌‌های علمی و ایستادگی بر حق مسلم هسته‌‌ای پس از این ترور‌ها بود: «رشد شتابنده علمی و فتح قله‌های دانش که با همت و عزم جوانان مؤمن و غیور و توانایی، چون مصطفای شهید رونق یافته، امروز قائم به هیچ فردی نیست، این یک جنبش تاریخی و برخاسته از یک عزم خلل‌ناپذیر ملی است. ما به کوری چشم سران اردوگاه استکبار و نظام سلطه، این راه را با قوت و اراده‌ی راسخ دنبال خواهیم کرد و پیشرفت رشک‌آور ملت بزرگ خود را به رخ دشمنان عنود و حسود خواهیم کشید.» ۲۲/۱۰/۱۳۹۰
به این ترتیب این ترور‌ها نتوانستند خللی در عزم جمهوری اسلامی در مسیر پیشرفت علمی و فناوری ایجاد نماید و فقط باعث شدند تا دست‌‌اندرکاران صنعت هسته‌‌ای با اتکا به فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت به حرکت شتابان و غرورآفرین‌‌شان در عرصه پیشرفت‌‌های هسته‌‌ای ادامه دهند.
پاسخ سخت و پشیمان‌‌کننده سپاه به ترور‌ها
سردار حسین سلامی سال‌ها بعد از ترور‌ها ابراز داشت: شما دیدید یک دوره، صهیونیست‌ها دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کردند، اما فقط خود آن‌ها می‌دانند که پاسخ این اقدام را ما کجا دادیم، ما اعلام نمی‌کنیم، اما خود آن‌ها می‌دانند، بعد از آن (از ترور دانشمندان هسته‌ای) دست کشیدند.
آثار و برکات خون شهدای هسته‌‌ای
امام خامنه‌‌ای آثار و برکات خون شهدای هسته‌‌ای را چنین تبیین فرمودند:
«شهادت این دانشمندان برجسته در راه آرمان‌‌های بلند و الهی، به کشور، انقلاب اسلامی، ملت ایران و محیط علمی آبرو بخشید و آنان با این شهادت، به بالاترین رتبه از ارزش‌‌های معنوی دست یافتند.» ۰۴/۱۱/۱۳۸۹
تکرار تاریخ
و اکنون بعد از گذشت حدود یک دهه از ترور‌های سریالی دانشمندان هسته‌‌ای یکبار دیگر تاریخ تکرار شد و نوکران استکبار جهانی در جنایتی ددمنشانه دکتر محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نواوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور را به شهادت رساندند.
همه شواهد و قرائن و سرنخ‌‌هایی که در رسانه‌‌های غربی و صهیونیستی ارائه گردیده است، حکایت از بازیگر اصلی بودنِ موساد و رژیم صهیونیستی در این ترور کور دارد. در پیام‌‌های مسئولان لشکری و کشوری و در مطالب عمومی که مردم در تجمعات مختلف فریاد زدند، انتقام و مجازات آمران و عاملان ترور حرف اصلی بود.
دو گام اساسی برای انتقام خون شهید فخری‌زاده
رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در پیام مهم‌‌شان که درپی ترور شهید محسن فخری‌زاده در ۸ آذرماه ۹۹ صادر نمودند، از همه دست‌اندرکاران خواستند دو موضوع مهم را به جِدّ در دستور کار قرار دهند: «نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن» و دیگر «پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت.»
و این یعنی آنکه رهبری همچون یک دهه قبل بر دو موضوع اساسی مجازات عاملان و عامران ترور نخبگان علمی از یک سو و تداوم تلاش‌‌های علمی و فنی آنان تأکیدی اساسی دارند.
در هر دو زمینه مسیر هموار است.
در مورد مجازات عاملان و عامران باید گفت که رژیم صهیونیستی و اذناب و دنباله‌‌ها مدت‌‌هاست در موضع ضعف و شکست قرار دارند و سیاست‌‌های منطقه‌‌ای‌‌شان با شکست‌های مکرر صهیونیست‌‌ها در جنگ‌‌های مستقیم با محور مقاومت در غزه و لبنان و همچنین شکست داعش و تکفیری‌‌ها و رسیدن نیرو‌های مقاومت به مرز‌های اسراییل و حتی نفوذ در عمق خاک رژیم اشغالگر که از طریق موشک‌‌‌باران‌‌های گسترده انجام شده است، در آستانه سقوط کامل و نابودی قرار گرفته است و ان شاء الله ترور‌های کور یک سال اخیر در به شهادت رساندن شهیدان قاسم سلیمانی، ابومهدی مهندس و محسن فخری‌زاده روند این سقوط و نابودی را تسریع خواهد نمود و این گام نهایی است. گام قبلی آن نیز اخراج آمریکایی‌‌های جنایتکارو جهان‌‌خوار از منطقه است که مقدمات آن با تصویب اخراج آمریکا از عراق در پارلمان عراق و حملات سنگین محور مقاومت به نیرو‌های آمریکایی در عراق و محدود شدن شدید نفرات و مناطق حضور سربازان آمریکایی، انجام شده و اخراج کامل نزدیک خواهد بود.
ان شاء الله سیلی جدید جمهوری اسلامی ایران که در انتقام خون شهید محسن فخری‌زاده و مجازات قطعی عاملان و آمران آن نواخته خواهد شد، هر دو روند مذکور را تسریع و تثبیت خواهد نمود.
موضوع دیگر که رهبر انقلاب به آن امر نموده‌‌اند، تداوم پیشرفت‌‌های علمی و هسته‌‌ای است که خوشبختانه مسیر آن نیز بسیار هموار است و خروج یک‌‌جانبه آمریکا از برجام و بدعهدی‌‌ها و عهدشکنی‌های مکرر اروپایی‌‌ها راه را برای حذف محدودیت‌‌ها و تعلیق‌‌های تحمیلی برجام باز نموده است و صحبت‌های اخیر مسئولان نیز حکایت از تصمیم و عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای این امر دارد. در همین راستا مجلس شورای اسلامی بلافاصله پس از شهادت دکتر فخری‌زاده با ۲۳۲ رأی دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌‌ها را به تصویب رساند که نتیجه آن خروج از پروتکل الحاقی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات