صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۲۶۶۵۶

بیانیه کویت درباره حل بحران میان قطر و چهار کشور عربی

«احمد الناصر المحمد الصباح»، وزیر خارجه کویت، روز جمعه در بیانیه‌ای به بحران قطر با چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «الجزیره»، وزیر خارجه کویت در این بیانیه به آخرین تحولات منطقه پرداخت و گفت: «اخیرا در راستای ادامه تلاش‌ها برای آشتی کشورهای حاشیه خلیج [فارس] گفت‌و‌گوهایی مفید صورت گرفت».
در ادامه این بیانیه آمده است:‌ «تمام طرف‌هایی که در گفت‌‌و‌گوی آشتی مشارکت کردند، پافشاری خود برای ثبات کشورهای حاشیه خلیج [فارس] را ابراز داشتند».

وزیر خارجه کویت در بخش پایانی این بیانیه از «جرد کوشنر» مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا که به بتازگی به غرب آسیا سفر کرده است، تشکر کرد.
لحظاتی پس از این بیانیه، وزیر خارجه قطر در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «بیانیه کشور کویت، گامی مهم به سوی حل بحران کشورهای حاشیه خلیج [فارس] است».

وزیر خارجه قطر در ادامه همچنین از آمریکا و کویت برای میانجیگری در این مساله تشکر و قدردانی کرد و گفت: «تأکید می‌کنیم که اولویت ما مصلحت و امنیت مردم خلیج [فارس] و منطقه بوده و خواهد بود».
بیانیه کویت در حالی است که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر، ظهر امروز ضمن ابراز خوشبینی درباره حل بحران خلیج فارس گفت که همه مشکلات، طی یک روز حل نخواهد شد.

چهار کشور عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین از پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور، سیزده شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را برای ازسرگیری این روابط تعیین کردند.

دوحه همواره بر ضرورت حل بحران خلیج فارس از طریق گفت‌وگو و بدون اعمال هیچ گونه پیش شرطی تاکید کرده است؛ مساله‌ای که کویت و عمان نیز برای پیشبرد آن از طریق میانجی‌گری در این قضیه تلاش کرده‌اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات