صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۲۶۷۰۴

تحلیلگر عراقی: ترکیه از داعش برای بی‌ثبات کردن عراق و سوریه بهره برداری می‌کند

به‌نقل از الوطن، «احمد الشریفی» تحلیلگر امور امنیتی عراقی گفت: واقعیت این است که هماهنگی میان سوریه و عراق و همکاری مشترک میان این دو کشور بسیار گسترده و فعال و در زمینه امنیت مرزهای میان دو کشور است؛ اما بحران به مرزهای ترکیه مربوط می‌شود.  ترکیه هنوز رؤیای توسعه امپراطوری خود را در سر می‌پروراند و به هر منطقه‌ای که قومیت ترک در آن وجود دارد، چشم طمع دارد.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
وی افزود: ترکیه از داعش برای ایجاد ناامنی در سوریه و عراق بهره‌برداری می‌کند. ترکیه از بقایای گروه تروریستی داعش برای ایجاد بی‌ثباتی نظامی و امنیتی در عراق استفاده می‌کند و از این رو عملیاتی که عراق انجام می‌دهد عملیاتی دفاعی است که با هدف ممانعت از حملات تروریستی از مرزهای ترکیه که همچنان عامل نگرانی و خطر برای عراق و سوریه است، انجام می‌‌شود.
الشریفی گفت: ایده مقابله و درگیری با تروریست‌های داعش همچنان وجود دارد حتی اگر محدود باشد؛ زیرا بازمانده‌های داعشی هنوز در مرزهای سوریه و عراق وجود دارند و دست به تحرکاتی می‌زنند.
وی اعلام کرد: هنوز با وجود کنترل امنیت مرزهای عراق و سوریه، نفوذهای زیادی از سوی داعش انجام می‌شود و از این رو ما به عملیات مداوم برای مقابله با داعش نیاز داریم.
الشریفی تأکید کرد: ارتش عراق اقدامات پیشدستانه و دفاعی را با هم انجام می‌دهد؛ زیرا ارتش از حیث فناوری محدود است و نیروهایش ابزارهای لازم را در اختیار ندارند و از حیث اطلاعاتی هم قوی نیستند؛ همچنین در پشتیبانی هوایی محدودیت وجود دارد که سبب می‌شود آنها با احتیاط حرکت کنند؛ زیرا اگر به مناطق صحرایی کشیده شوند به صید و طعمه‌ای آسان برای تروریست‌های داعش تبدیل می‌‌شوند.
وی گفت: با توجه به طرح خبیث داعش در این زمینه و نفوذ به مرزهای عراق از این رو ارتش عراق به جای حملات پیشگیرانه و پیشدستانه به اقدامات دفاعی روی می‌آورد تا تلفاتش در مقابل داعش کم شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات