صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۲۶۷۱۴

مشاور سابق بن زاید: آشتی با قطر در کار نیست

مشاور ولی‌عهد ابوظبی در واکنش به اظهارات برخی مقامات سعودی درباره آشتی قریب‌الوقوع چهار کشور عربی با قطر، تأکید کرد که آشتی در کار نیست بلکه یک آتش‌بس سرد و شکننده است.

 «عبدالخالق عبدالله» مشاور بن‌زاید نوشت، آنچه در ۴۸ ساعت گذشته رخ داد یک آتش‌بس سرد و شکننده است نه یک آشتی.

وی در حساب توئیتری خود نوشت: «آنچه در ۴۸ ساعت گذشته رخ داد: نخست یک آتش‌بس سرد و شکننده بود نه یک آشتی میان اعضای شورای همکاری (خلیج فارس)، دوم یک اقدام پیشگیرانه برای تنفس و رهایی از خفقان در شورای همکاری و آماده‌ شدن برای مرحله پس از ترامپ، سوم دستورات سختگیرانه به شبکه الجزیره درباره خط خبری آن صادر شده و چهارم همگی اذعان دارند که هیچ کس در تحریم پیروز نیست و پیروزی در آشتی است گرچه برخی‌ها عکس آن را ادعا می‌کنند».

این سخنان مخالف خطر خبری است که ریاض در حال ترویج آن در خصوص آشتی با قطر است چرا که فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی اخیرا اعلام کرد که متحدان ریاض نیز در این خصوص در صف کشورش قرار دارند اما این سخنان نشان دهنده اختلاف در درون جبهه سعودی-اماراتی است.

این مقام پیشین اماراتی همچنین در توئیت دیگری نوشت: «قطار آشتی در شورای همکاری هرگز حتی یک میلی‌متر بدون اطلاع و موافقت قبلی امارات به حرکت درنخواهد آمد».

روز جمعه «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت اجرای گفت‌وگوهای سازنده برای پایان دادن به بحران قطر را تأیید کرده بود.

روابط چهار کشور عربی عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین با قطر به دنبال اولین سفر خارجی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در سال ۱۳۹۶ (۵ ژوئن ۲۰۱۷) به ریاض و اتهام‌های چهار کشور یادشده علیه دوحه قطع است و تلاش‌های آمریکا و کویت طی این مدت برای حل این بحران به منظور اعمال فشار بیشتر به ایران راه به جایی نبرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات