صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۲۶۷۸۵

حکم «روح‌الله زم» در دیوان عالی کشور تأیید شد

سخنگوی قوه قضائیه گفت: مدیرعامل سابق بانک سرمایه به موجب حکم قطعی به ۱۲ سال حبس تعزیری، محرومیت موقت از خدمات دولتی، جزای نقدی و ضبط مال تحصیل‌شده از طرق نامشروع محکوم شد.
تأیید حکم «روح‌الله زم» در دیوان عالی کشور/ محکومیت مدیرعامل سابق بانک سرمایه به ۱۲ سال حبس تعزیری

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در سی و ششمین نشست خبری‌اش،  اظهار کرد: در رابطه با پرونده ترور شهید فخری‌زاده هم در سازمان قضایی نیروهای مسلح و هم در شعبه امور بین الملل دادسرای تهران پرونده تشکیل شده است و مراجع قضایی بین‌المللی این اقدام جنایتکاران را تحت تعقیب قرار می‌دهند.

* صدور حکم پرونده‌ رشوه‌های سنگین برخی کارمندان گمرک در یکی از استان‌های شمال غرب کشور

سخنگوی دستگاه قضا با تأکید بر اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی همچنان اولویت نخست دستگاه قضایی است، گفت: در یکی از استان‌های شمال غرب کشور، پرونده‌ای در مورد رشوه‌های سنگین برخی کارمندان گمرک رسیدگی شد که برای ۱۰ نفر حکم سنگین صادر شد.

وی ادامه داد: محمدرضا لطفی به جرم اخذ رشوه ۱۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و انفصال موقت از خدمات دولتی، اسماعیل مرادی ۱۰ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و انفصال موقت از خدمات دولتی، فرزاد فروغ ۱۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و انفصال موقت از خدمات دولتی، همه این افراد به جزای نقدی هم محکوم شده‌اند.

* مدیر عامل سابق بانک سرمایه به ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شد

اسماعیلی گفت: در پرونده بانک سرمایه مدیر عامل سابق بانک که به تازگی به کشور بازگردانده شد از رأی صادره واخواهی کرد و در حال حاضر به موجب حکم قطعی به ۱۲ سال حبس تعزیری، محرومیت موقت از خدمات دولتی، جزای نقدی و ضبط مال تحصیل شده از طرق نامشروع محکوم شد.

* ۴۰ هزار میلیارد تومان با برگشت ۶ شرکت از طریق حکم دادگاه به دولت بازگشت

سخنگوی دستگاه قضا اظهار کرد: در ۴ ماه اخیر ۶ شرکت آب و خاک پارس، سیلوی سنقر، تراورس البرز، فولاد میبد، کشت و صنعت مغان و تولید نیرو برق شاهرود از طریق فرآیند هیأت داوری و حکم دادگاه ویژه به دولت برگشت.

وی ادامه داد: مجموع ارزش این ۶ شرکت و برآورد اولیه سازمان خصوصی سازی قریب به ۴۰ هزار میلیارد تومان است که به دولت بازگشت.

* تأیید حکم روح الله زم در دیوان عالی کشور

اسماعیلی درباره وضعیت حکم روح‌الله زم، گفت: دیوان عالی کشور، حکم دادگاه عمومی و انقلاب در مورد روح‌الله زم را تأیید کرد.

* هیچ نامه‌ای مبنی بر اعلام گذشت ریاست جمهوری از شکایت علیه خبرنگاران و رسانه‌ها به قوه قضائیه واصل نشده است

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به پرسشی در مورد اظهارات معاون حقوقی رئیس جمهور مبنی بر گذشت از شکایات علیه خبرنگاران و رسانه‌ها گفت: تا صبح امروز هیچ نامه‌ای مبنی بر اعلام گذشت ریاست جمهوری از شکایت علیه خبرنگاران و رسانه‌ها به قوه قضائیه واصل نشده است.

وی ادامه داد: ظاهرا دوستان نیت داشتند یا دارند این کار را انجام دهند. امیدواریم این نیت جامه عمل به خودش بپوشاند.

* رسیدگی به پرونده هفت تپه در حال انجام است

اسماعیلی اظهار کرد: رسیدگی به پرونده هفت تپه در حال انجام است. همزمان اقدامات بسیار خوبی برای جلوگیری از کاهش تولید و کاهش سطح اشتغال در این شرکت انجام شده است.

وی افزود: دادگاه با رویکرد رسیدگی به اتهام و اینکه این موضوع نباید موجب اخلال در فعالیت تولیدی شود در حال انجام کار است.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه بخشی از این پرونده در مورد واگذاری متوجه سازمان خصوصی سازی است، گفت: خبر داریم رئیس وقت سازمان خصوصی سازی یعنی شخصی که اخیرا جابجا شد نامه‌ای به هیأت داوری زده است و پرونده هفت تپه را برای رسیدگی و اظهار نظر به هیأت داوری ارجاع کرده است.

آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات