صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۲۶۸۰۱

وزیر امور خارجه سوریه: ما هم حاج قاسم را از دست دادیم/ پاسخ به جنایت‌های امریکا و صهیونیست‌ها قطعی است

روزنامه‌های ایران و الوفاق با فیصل المقداد، وزیر جدید امرو خارجه سوریه که به تهران سفر کرده است، گفتگویی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد.
ما هم حاج قاسم را از دست دادیم
- سلام‌های آقای بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه را به رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری آقای حسن روحانی و برادران مسئول در جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کردم.
- باید بار دیگر تسلیت خود را به جمهوری اسلامی ایران به مناسبت شهادت فرمانده بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی تقدیم می‌کردیم چون ما هم ایشان را از دست دادیم.
- همچنین تسلیت عرض کنیم به مناسبت شهادت دانشمند بزرگ شهید محسن فخری‌زاده که خون ایشان هنوز خشک نشده است و ما بار دیگر خدمت مسئولان ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی به این مناسبت تسلیت عرض می‌کنیم.
سردار سلیمانی مبارزه ضدتروریسم صهیونیستی را تقویت کرد
- رفتن این بزرگان ضایعه‌‌ای است بزرگ. معتقدیم که بزرگمردانی را از دست دادیم و این رفتار تروریستی و مجرمانه امریکا و رژیم نژادپرست صهیونیستی را محکوم می‌کنیم و در سختی‌ها کنار ملت ایران می‌ایستیم و مطمئن هستیم ملتی که چنین بزرگمردانی را تقدیم کرده است قطعاً ده‌ها فرمانده و دانشمند را به جای این بزرگان ارائه خواهد کرد.
- شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرماندهی بزرگ بود و نقش ایشان در مبارزه با تروریسم را فراموش نمی‌کنیم. ایشان نقش اساسی در تقویت مبارزه علیه تروریسم داشتند؛ چه این تروریسم غربی امریکایی باشد یا تروریسم صهیونیستی. ایشان مبارزه ضدتروریسم صهیونیستی را تقویت کرد.
پاسخ به جنایت‌های امریکا و صهیونیست‌ها قطعی است
- ما به شهید بزرگ درود می‌فرستیم و ملتی که چنین بزرگانی را به دنیا آورده‌‌اند قطعاً بزرگانی را خواهند آورد که در مقابل توطئه‌های غربی که به دنبال تثبیت رژیم صهیونیستی در منطقه هستند، خواهند ایستاد.
- مطمئنیم که پاسخ به جنایت‌های امریکا و صهیونیست‌ها قطعی خواهد بود حتی اگر هم زمان آن طولانی شود، چون ملت‌ها شهدایشان را فراموش نخواهند کرد.
- صهیونیست‌ها نخواهند توانست کاری کنند که ما قدس، فلسطین و جولان را فراموش کنیم. ما اکنون با اسرائیل از طریق مبارزه با نوکرانش در منطقه می‌جنگیم و سوریه این راه را ادامه خواهد داد و نمی‌گذارد حقوق مردم سوریه پایمال شود.
محور مقاومت آماده است
- محور مقاومت آماده است تا مبارزه‌‌اش را تا محقق کردن مأموریت‌های اساسی‌‌اش که شکست توطئه‌‌ای امپریالیستی است ادامه دهد و توطئه‌های جدایی‌طلبی و دیگر توطئه‌ها را نیز به شکست بکشاند.
- ادلب بخشی از خاک سوریه است مانند دیگر مناطق سوریه مثل سویداء و لاذقیه و حمص و حماه و دیرالزور و... مبارزه علیه هر تلاشی برای توطئه‌های غربی و جدایی‌طلبی و تقسیم سوریه ادامه دارد.
- تلاش می‌کنند دولت سوریه را با حضور غیرقانونی نیروهای امریکایی در کشورمان تضعیف کنند، لذا وقتی حضور غیرقانونی نظامی در خاک سوریه وجود دارد مقاومت بیشتر خواهد شد و باید منتظر هرچیزی در این زمینه باشند.
باید همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه را تقویت کرد
- این همکاری (با ایران) در همه زمینه‌ها خواهد بود و باید آن را تقویت کرد بخصوص در حوزه اقتصادی، چون امروز تحریم‌های یکجانبه را علیه مردم سوریه و گسترش آن به سمت ایران و روسیه و حتی چین شاهد هستیم و ما این تحریم‌های یکجانبه را محکوم می‌کنیم و باید متوقف شود. امریکایی‌ها مدعی هستند که طرفدار مردم هستند و این در حالی است که تحریم، مردم را در سوریه، ایران و کوبا هدف قرار داده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات