صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۲۶۸۲۴

روحانی: افتتاح راه آهن خواف-هرات همبستگی ایران و افغانستان را مستحکم می‌کند

حجت الاسلام حسن روحانی صیح امروز در مراسم بهره برداری از راه آهن خواف – هرات (افغانستان) که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: امروز روز گشایش و رحمت برای دو ملت بزرگ افغانستان و ایران است، دو ملتی که از یک ریشه، فرهنگ، منطقه و تاریخ در طول تاریخ برادری و همسایگی خود را به عنوان بهترین یاران خود حفظ کرده اند.
 
رئیس جمهور بیان کرد: روابط ما همیشه از طریق اندیشه ها و فرهنگ ها و رفتارها و تلاش ها بوده و امروز ریل راه آهن این پیوند را مستحکم‌تر می کند.
افتتاحیه خط ریلی خواف - هرات نشانه تلاش و جان فشانی مهندسین و کارگران است
در ادامه این مراسم رئیس جمهور افغانستان نیز اظهار کرد: امروز افتتاح پروژه تاریخی و حیاتی خط ریلی هرات_خواف یکی از اتصالات قوی ریلی و سبب رسیدن رفاه و اقتصاد در آینده برای دو کشور ایران و افغانستان است.
محمد اشراف غنی با بیان اینکه امروز داشتم حضوری در حضور شما (روحانی) این خط را افتتاح کنم، اما این ویروس منحوس کرونا مانع این اتفاق شده و مجبور شدیم که غیرحضوری و به صورت ویدئو کنفرانس این افتتاحیه را برگزار کنیم، تصریح کرد: عمق همدردی مردم افغانستان با جمهوری اسلامی ایران در دست و پنجه نرم کردن با ویروس کرونا اعلام می‌کنم.
وی افزود: با وجود شیوع کرونا، افتتاحیه خط ریلی خواف - هرات نشانه تلاش و جان فشانی مهندسین و کارگران است، افتتاح این خط ریلی گام بزرگی در راستای توسعه فرهنگی و اقتصادی است و این موضوع را به فال نیک می‌گیریم و از حضور همکاران ایرانی به گونه ای خاص تقدیر می‌کنم.
گفتنی است؛ راه‌آهن خواف واقع در جنوب شرق خراسان رضوی به هرات واقع در غرب افغانستان با هدف تکمیل بخشی از کریدور ریلی بین‌المللی شرق به غرب و توسعه متصل شده و امروز با حضور دو رئیس جمهور ایران و افغانستان با حضور مسئولان استانی و کشوری افتتاح شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات