صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۲۶۸۷۴

نشست سه جانبه وزیران عراق، مصر و اردن در قاهره

شورای هماهنگی عراق، اردن و مصر روز شنبه سومین نشست خود در سطح وزرا را در «قاهره» پایتخت مصر برگزار کردند.
به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، دبیرخانه هیات دولت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شورای هماهنگی عراق، اردن و مصر یک نشست سه جانبه در سطح وزرا در قاهره و در حضور مصطفی مدبولی نخست وزیر مصر برگزار کرد.»
این شورا بر ضرورت تسریع در گشودن افق‌های همکاری مشترک و جدید در همه زمینه‌ها میان سه کشور عراق، مصر و اردن تاکید کرد.

نخست وزیر مصر و روسای هیات‌های اعزامی از عراق و اردن هم از تمایل رهبران سه کشور برای اجرای پروژه‌های همکاری میان یکدیگر گفتند و آن را دارای بازتاب مثبت بر منافع مشترک ملت‌هایشان دانستند.
در این نشست درباره برگزاری دیدارهای بیشتر میان وزرا به منظور تسریع در آماده کردن پیش نویس یادداشت‌های تفاهم میان سه کشور، توافق حاصل شد.

اوایل شهریور ماه گذشته، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، «عبدالله دوم» شاه اردن، «حسین عبدالله الثانی» ولی‌عهد او و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در سومین اجلاس سه‌جانبه که در امان برگزار می‌شد، حضور یافتند و یک توافق در خصوص تقویت همکاری اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری میان سه کشور اردن، عراق و مصر امضا کردند.

«مصطفی مدبولی»، نخست وزیر مصر هم دهم آبان ماه گذشته در رأس یک هیأت رسمی به بغداد رفت. سفر این هیأت مصری به بغداد، مکمل دیدارهای بیست روز پیش از آن «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر و سایر مقامات ارشد دولت مصر در قاهره خوانده شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات