صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۲۶۸۹۸

شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان کاهش می‌یابد

در حالی که مجلس سنا طرحی را تصویب کرده که اختیارات ترامپ را برای خروج نظامی آمریکا از افغانستان محدود می‌کند، ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نیرو‌های ناتو در این کشور از کاهش نظامیان آمریکایی به ۲۵۰۰ نفر خبر داد.

«ژنرال اسکات میلر»، فرماندۀ مأموریت پشتیبانی قاطع از کاهش نیرو‌های آمریکایی به ۲۵۰۰ نفر خبر داد و گفت: نظامیان باقی مانده توانایی مبارزه در برابر تروریسم در افغانستان خواهند داشت.
میلر افزود: روند کاهش نیرو‌های آمریکایی در افغانستان آغاز شده و ۲۵۰۰ سرباز امریکایی که در افغانستان باقی می‌مانند در کنار مبارزه در برابر گروه‌های تروریسم، مأموریت‌های مشوره و آموزش نیروی‌های دولتی افغانستان را نیز به‌پیش خواهند برد.
پیش از این ترامپ اعلام کرده بود که شمار نیرو‌های آمریکایی از پنج هزار تا به دو هزار و پنج صد تن کاهش خواهد یافت.
میلر در بخش دیگر از سخنانش گفت که سطح خشونت‌ها از سوی طالبان در افغانستان افزایش یافته و نیاز است برای صلح در این کشور سطح جنگ کاهش یابد.
وی گفت: درباره افزایش خشونت در افغانستان با طالبان رایزنی کرده و اعلام شده است که بهای افزایش خشونت را مردم افغان می‌پردازند.
براساس توافق آمریکا و طالبان زمانی نیرو‌های آمریکایی به صورت کامل از افغانستان خارج می‌شوند که مذاکرات بین الافغانی به نتیجه رسیده باشد،، اما به روند کند مذاکرات در دوحه قطر خروج زود هنگام آمریکا بزرگترین تهدید برای امنیت افغانستان است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات