موافقت امنیتی‌های مجلس با پیشنهاد مالی وزیر دفاع

امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع در حاشیه جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره تخصیص بودجه بنیه دفاعی سال آینده گفت: معتقدم موضوعات و مسائل بنیه دفاعی در بودجه ۱۴۰۰ مورد توجه قرار گرفته است، اما ما در شکل با سازمان برنامه و بودجه اختلاف نظر داریم.
وی با بیان اینکه در کل به بنیه دفاعی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ توجه خوبی  شده است، افزود: در حوزه مباحث مهندسی نگهداشت دفاعی مشکلاتی داریم که فکر می‌کنم با عزمی که در کمیسیون امنیت ملی مجلس وجود دارد، مشکلات این حوزه حل شود.
وزیر دفاع تأکید کرد: مجلس و به ویژه کمیسیون امنیت ملی همواره پشتیبان حوزه دفاعی نیروهای مسلح بوده‌اند.
امیر حاتمی بیان کرد: بعد از ارائه لایحه بودجه دولت به مجلس، جلسه‌ای را با موضوع بررسی بودجه دفاعی با کمیسیون امنیت ملی برگزار می‌کنیم. امروز پیشنهادات روشنی را در حوزه تقویت بنیه دفاعی کشور با اعضای این کمیسیون مطرح کردیم که در پایان نسبت به پیشنهادات ما رأی‌گیری و با اکثریت قاطع تأیید شد.
وزیر دفاع گفت: مقرر شد پیشنهاداتی که در نشست امروز مورد تأیید قرار گرفت به عنوان مصوبات کمیسیون امنیت ملی به کمیسیون تلفیق ارسال شود.

تقویت بنیه دفاعی و انتظامی در دستور کار کمیسیون امنیت ملی

ابوالفضل عموئی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست امروز (یکشنبه 123 آذر) این کمیسیون اظهار داشت: امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی میهمان کمیسیون امنیت ملی بوده و آخرین فعالیت‌های وزارت دفاع و ناجا و بودجه آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
وی افزود: نماینده سازمان برنامه و بودجه هم درباره بودجه دستگاه‌های مذکور مباحثی را مطرح کرد. 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به مجموعه مباحث مطرح شده در جلسه امروز این کمیسیون و با توجه به شرایط کشور موضوع تقویت بنیه دفاعی و انتظامی در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.