صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۲۶۹۳۰

فیلی که قرار بود اروپایی‌ها هوا کنند و اعدام زم مانع آن شد!

 محمد ایمانی فعال رسانه‌ای درباره نشست تجاری اروپا و ایران در کانال تلگرامی خود نوشت: یورو نیوز  دیروز مدعی شد"برگزاری نشست تجاری اروپا و ایران که قرار بود از فردا آغاز شود، به تعویق افتاده است. کمیته برگزاری، دلیلی اعلام نکرد اما وزارت خارجه فرانسه در توییتی نوشت در پی اعدام غیر قابل قبول روح الله زم، نشست تجاری با ایران را لغو می‌کنیم. ۳۳۰۰ نفر از ۴۰ کشور برای حضور در این نشست (مجازی) ثبت‌نام کرده‌ بودند".

در این چند خط عملیات روانی بدون هزینه، طوری فضا سازی شده که انگار ایران می خواهد اروپا را نوبر کند و تا حالا طعم تلخ اعتماد و تعامل با او را نچشیده! انگار بنا بوده اروپایی ها تخم دو زرده بکنند! مردم ما، از یاد نمی برند که آنها، پس از گرفتن امتیازات نقد در برجام، دقیقا چه معامله ای کردند:

تقریبا تمام قرار داد ها را بدون پرداخت کمترین خسارت زیر پا گذاشتند.  شرکت‌های توتال، ایرباس، پژو، زیمنس، مرسک، انی، آلیانتس، ساگا، پی‌جی‌نیگ، لویدز، دی زد و... همگی نقض قرارداد کردند

آلمانی ها به هواپیمای ظریف در جریان نشست امنیتی مونیخ که خود میزبان و دعوت کننده بودند، سوخت ندادند.

انگلیس حتی اجازه افتتاح یک حساب بانکی در لندن را به طرف ایرانی نداد. (اعتراض ظریف در جلسه وزرای خارجه عضو برجام در نیویورک)

به تصریح آقای ظریف، اروپایی ها به هیچ یک از یازده تعهد خود عمل نکردند.

تعهد آنها، لغو تحریم های مالی و بانکی و نفتی بود، که نه تنها به هیچ کدام پایبند نماندند، بلکه وعده راه اندازی کانال های هیچ و پوچی مثل SPV و INSTEX هم بعد از دو سال سر دواندن، دروغ از آب درآمد.

آنها حتی وعده فروش دارو در ازای پولِ نفتِ فروخته شده به دیگر کشور ها را هم اجرا نکردند و حال آن که تحریم های سازمان ملل، با برجام و قطعنامه 2231 تعلیق شده بود! طبق قواعد شورای امنیت، مبادله غذا و دارو، حتی با کشورهای تحت تحریم این شورا هم، مستثنا از تحریم هاست. اما اروپا خباثت کرد.

در همین دوره، حمایت از گروهک های تروریستی و برانداز مانند منافقین، الاحوازیه، تندر و... به اوج خود رسید و عملیات تروریستی افزایش یافت.

اکنون با وجود فهرست طولانی خباثت های اروپا، آیا مسخره نیست که پادوهای رسانه ای آنها ادعا کنند اروپا می خواسته فیل هوا کند و اعدام یک جاسوس وطن فروش، مانع شده است؟ پس در این پنج سال، چه غلطی می کردند؟

آنها نگران زم نیستند؛ از این که شکار و مجازات شبکه جاسوسی- خرابکاری شان شروع شده و خبر از دوره جدید می دهد، به دست و پا افتاده اند. این که به همت مجلس و قوه قضائیه، موازنه به هم خورده در حوزه های سیاسی و امنیتی در حال احیاست.

 

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات