صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۲۶۹۵۱

وزیر دادگستری ترامپ مجبور به استعفا شد

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دقایقی بعد از اعلام نتیجه رأی‌گیری مجمع گزینندگان این کشور (الکترال کالج)، از استعفای «ویلیام بار» وزیر دادگستری دولتش خبر داد.

ترامپ طی پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «لحظاتی پیش دیدار بسیار خوبی با بیل بار، دادستان کل در کاخ سفید داشتم. روابط ما بسیار خوب بوده و او کار فوق‌العاده‌ای انجام داد!»

وی ضمن پیوست کردن تصویر متن استعفانامه ویلیام بار در توئیت خود، افزود:‌«طبق این نامه، بیل دقیقا پیش از کریسمس [کاخ سفید]‌ را ترک می‌کند تا تعطیلات را با خانواده‌اش بگذارند».

 

وزیر دادگستری آمریکا در نامه استعفای خود نوشته است: «در حالی که این کشور گسسته شده، لازم است دولت و تمام سازمان‌ها هر کاری لازم است برای حفظ یکپارچگی انتخابات انجام دهند».

ترامپ سپس در توئیت دیگری نوشت که «جف روزِن» معاون وزارت دادگستری آمریکا، فعلا جای بار را پر خواهد کرد و به عنوان سرپرست دادستانی کل خدمت می‌کند.

این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا چند روز پیش ضمن بازنشر توئیتی که خواستار «اخراج» وزیر دادگستری این کشور شده بود، نوشت او مایه سرافکندگی و ناامیدی است.

دقایقی پیش از اعلام استعفای بار، مجمع گزینندگان آمریکا اعلام کرده بود با رأی برگزینندگان ایالت کالیفرنیا به بایدن، او توانسته از حد نصاب ۲۷۰ رأی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری عبور کند.

آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات