صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۲۶۹۸۲

بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه های عراق

بیانات امروز (چهارشنبه) مقام معظم رهبری در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» و خانواده آن شهید والامقام بازتاب گسترده ای در رسانه های مختلف عراق داشت.

بازتاب گسترده بیانات مقام معظم رهبری در رسانه های عراق

شبکه های مختلف تلویزیونی، خبرگزاری‌ها و پایگاه های خبری عراق با گرایش های مختلف بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را در بخش های خبری خود بازتاب داده و در قالب فوری زیرنویس کردند.

شبکه تلویزیونی «آفاق» با پخش جزئیات این دیدار، این بخش از بیانات آیت‌الله خامنه‌ای را برجسته کرد که " تشییع میلیونی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در عراق و ایران، اولین سیلی سخت به آمریکایی‌ها بود اما سیلی سخت‌تر غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوچ استکبار و اخراج آمریکا از منطقه است."

شبکه تلویزیونی «السومریه نیوز» نیز با پخش بیانات مقام معظم رهبری به نقل از ایشان گفت که اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه قویترین سیلی برای پاسخ به ترور سردار شهید سلیمانی است.
این شبکه همچنین به نقل از آیت الله خامنه‌ای افزود که انتقام از آمران و قاتلان سردار سلیمانی قطعی است.

شبکه تلویزیونی «العهد» عراق در مطلبی با عنوان «از عاملان ترور سردار سلیمانی انتقام می گیریم و این انتقام قطعی است» به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت که دشمنی آمریکا با ایران فقط محدود به ترامپ نیست که با رفتن او از قدرت پایان یابد.
در همین حال، شبکه تلویزیونی «النجباء» عراق نیز بیانات مقام معظم رهبری را با زیرنویس فوری بازنشر داد و به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت که سیلی سخت‌تر غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوچ استکبار و اخراج آمریکا از منطقه است.
این شبکه افزود: امام خامنه ای فرمودند که رفع تحریم به دست دشمن است اما خنثی‌سازی آن به دست خودمان است.

شبکه تلویزیونی «الاباء» عراق نیز با پخش دیدار مقام معظم رهبری، بیانات ایشان را پوشش خبری داد.
این شبکه ها فرمایشات مقام معظم رهبری را در پایگاه اینترنتی و کانال های خبری خود نیز بازنشر دارند.

خبرگزاری «العهد نیوز» نیز از دیگر رسانه های عراقی بود که مشروح دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» و خانواده آن شهید والامقام با مقام معظم رهبری را پوشش داد و در صفحه اول پایگاه خود قرار داد.
این خبرگزاری با انتخاب تیتر "انتقام خون فرماندهان شهید را خواهیم گرفت..حمله موشکی به عین الاسد صرفا یک سیلی به آمریکا بود" بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار را بازتاب داد.
این خبرگزاری همچنین بیانات مقام معظم رهبری را در قالب خبرهای فوری در پایگاه خود زیر نویس کرد.

خبرگزاری «المورد» عراق نیز این بخش از بیانات مقام معظم رهبری را برجسته کرد که "آمریکا ۷ تریلیون دلار در منطقه هزینه کرد و به اهدافش در عراق نرسید" و به نقل از ایشان افزود که سیلی سخت تر در پاسخ به ترور شهید سلیمانی اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه خواهد بود.
این خبرگزاری به نقل از آیت‌الله خامنه‌ای نوشت "کشورهای اروپایی نیز نهایت بدعملی، لئامت، دورویی و نفاق را از خود نشان دادند و نباید به دشمنان اعتماد کرد".

خبرگزاری «نون» دیگر رسانه عراقی در مطلبی به نقل از رهبر انقلاب با عنوان "اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه قویترین پاسخ به ترور سردار سلیمانی خواهد بود" سخنان مقام معظم رهبری را به طور مشروح منتشر کرد.

خبرگزاری «نخله» عراق نیز با انتخاب تیتر "دشمنی آمریکا با ایران مختص ترامپ نیست و کشورهای اروپایی لئامت و نفاق از خود نشان دادند" به انعکاس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و آن را به طور مشروح بازنشر داد.

پایگاه خبری «المسله» عراق هم با انتخاب این سخن رهبر انقلاب که "اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران با رفتن ترامپ پایان نمی یابد" را برای خبر خود برگزید نوشت که ایشان خواهان خنثی سازی تحریم ها شدند.

پایگاه خبری «رووداو» عراق  به نقل از مقام معظم رهبری تیتر "آمریکا به اهداف خود در عراق و سوریه نرسید" را برای خبر خود انتخاب کرد و بیانات ایشان را بازنشر داد.
این پایگاه به نقل از مقام معظم رهبری افزود که تشییع میلیونی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در عراق و ایران، اولین سیلی سخت به آمریکایی‌ها بود.

در همین حال، پایگاه خبری «عراق نیوز» عنوان " کفش پای سلیمانی بر سر قاتل او شرف دارد" را برای بازتاب بیانات مقام معظم رهبری برگزید و اقدام به بازنشر بیانات ایشان کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات