سیاسی >>  انتخابات >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۲۷۰۱۳

تکرار سناریوی 92 در 1400

اصلاح طلبان برنامه دقیق ، منسجم و سنگینی برای انتخابات سال 1400 دارند. و این فرض دور از ذهن نیست که «محمد جواد ظریف» را قربانی «علی لاریجانی» کنند.

«محمدصادق کوشکی» استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری بصیرت، به برنامه ریزی های اردوگاه اصلاح طلبان  برای کسب قدرت در سال 1400 اشاره کرد و گفت: اصلاح طلبان به هیچ وجه مایل  به کنارگیری از قدرت نیستند، چون قدرت را کامل درک کرده اند و هم اکنون به دنبال همان سناریوی هستند که در خصوص  «حسن روحانی» در سال 92 انجام دادند.
این استاد دانشگاه تهران افزود: درخصوص انتخابات ریاست جمهوری، رویکرد اصلاح طلبان به گونه ای است که نامزد هایی را معرفی و حمایت می کنند که در ظاهر کمترین ارتباط با اردوگاه اصلاح طلبان را داشته باشد، ولی در عین حال اصلاح طلبان نقش کلیدی در دولت آن نامزد ریاست جمهوری ایفا خواهند کرد.
سناریوی فرار به جلوی اصلاح طلبان
وی خاطر نشان کرد: در انتخابات سال 92 ، اصلاح طلبان «محمد رضا عارف» را خط زده  تا انرژی و سرمایه گذاری خاصی را برای حسن روحانی انجام دهند. در آن مقطع  اصلاح طلبان حداکثر استفاده را از دولت روحانی انجام دادند. در دولت دوم روحانی و پس از اعتراضات مردم نسبت به ناکارآمدی وی، کم کم از او فاصله گرفته تا کمتر در خصوص ضعف مدیریتی روحاني پاسخگو باشند.
 این تحلیلگر سیاسی اظهار داشت: این سناریو در سال 84 نیز مورد استفاده قرار گرفت و در آن سال اصلاح طلبان  «مصطفی معین» را قربانی  مرحوم «هاشمی رفسنجانی» کردند، با این وجود شکست خوردند. اصلاح طلبان از این تاکتیک تحت عنوان «رحم اجاره ای»  یاد می کنند.
برای 1400 برنامه چگونه است؟
کوشکی در آخر به تکرار این سناریو برای انتخابات سال 1400 تاکید کرد و گفت: اصلاح طلبان برنامه دقیق ، منسجم و سنگینی برای انتخابات  سال 1400 دارند. و این فرض دور از ذهن نیست که «محمد جواد ظریف» را قربانی «علی لاریجانی» کنند.
 
گفتگو از : سعید ترکاشوند
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات