صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۲۷۱۸۱

2 پتروپالایشگاه و 8 صنایع معدنی آماده ورود به فرابورس/ هیچ سفارشی به خارج از کشور ندهید

سردار سعید محمد امشب در گفت‌وگوی ویژه خبری استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان انصافا استان با ظرفیتی است، یکی از مبانی قرارگاه برنامه‌ریزی به صورت بوم‌محور است، بزرگترین ظرفیت استان گلستان اقوام مختلف آن است که در یک ایران کوچک دور هم جمع شدند و یک الگو برای کشور است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های استان گلستان در حوزه ترانزیت و حمل و نقل تصریح کرد: هم مرزی استان گلستان با ترکمنستان از شاخصه‌های مثبت است این استان در زمینه دامپروری و آبزی‌پروری می‌تواند سرآمد باشد، همچنین در راستای جاذبه‌های گردشگری، صنعت و معدن، صنایع دستی، کشاورزی و ظرفیت های صادراتی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
* با وجود ظرفیت‌های فراوان استان گلستان اما نسبت به سایر استان‌ها در برخی شاخص‌ها در رتبه پایینی قرار دارد
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) افزود: با وجود ظرفیت‌های فراوان استان گلستان اما نسبت به سایر استان‌ها در برخی شاخص‌ها در رتبه پایینی قرار دارد، درآمد سرانه مردم استان پایین است به همین دلیل شاخص بیکاری بالاست.
سردار محمد تاکید کرد: اگر برای استان گلستان برنامه مبتنی بر بوم اتفاق بیفتد به شکوفایی خواهد رسید، اشتغال تقویت می‌شود و این مهم در سایه توجه به ظرفیت‌ها محقق خواهد شد.
وی گفت: گلستان جزو آخرین استان‌هایی است که قرارگاه خاتم به آن ورود کرد که این اتفاق براساس نیاز استان و درخواستی که از سوی مسئولان استان می‌شود رخ داد، چند ماه قبل مسوولان گلستان از قرارگاه خاتم برای اجرای برخی پروژه‌ها درخواست کردند و ما تمام قد ورود کردیم.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به اینکه ۲۳ پروژه در استان گلستان هدف‌گذاری شد، ابراز کرد: در مورد برخی از این پروژه‌ها به جمع‌بندی رسیدیم، در بخش ترانزیت، حمل و نقل، کشاورزی، آبیاری، زهکشی، پرورش میگو، کنترل چاه، برقی کردن چاه‌های کشاورزی و جلوگیری از مصرف سوخت مایع مواردی مطرح شد که همه به معیشت مردم متصل است از تعداد ۲۳ پروژه مطرح شده سه قرارداد عملیاتی شده است.
* مسوولان استانی و فرمانده سپاه نینوا برای اجرای پروژه‌ها توسط قرارگاه خاتم در استان گلستان تلاش می‌کنند
سردار محمد؛ مشکل قراردادها را در سطح وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به دلیل کمبود اعتبار برشمرد و تصریح کرد: تعدادی از پروژه‌ها به دلیل کمبود اعتبار از فهرست اجرا خارج شد و الباقی پروژه‌ها در دست پیگیری است بروکراسی اداری سنگینی برقرار است اما روند کار به خوبی پیش می‌رود.
وی با اشاره به اینکه مسوولان و فرمانده سپاه نینوا برای اجرای پروژه‌ها توسط قرارگاه خاتم در استان تلاش می‌کنند، افزود: کمبود اعتبار وجود دارد اما بر این باور هستیم آنقدر در کشور ظرفیت وجود دارد که نباید به لحاظ بودجه پروژه‌ها متوقف بماند و اینکه از راه تهاتر با شهرداری‌ها که دارای املاک هستند می‌توانیم پروژه‌ها را پیش ببریم.
* دارایی‌های راکد و غیر مولد در دولت موجود است که می‌توان در سبد پروژه‌ها آورد تا پشتیبان اجرای آن قرار بگیرد/ نمایندگان استانی پیشنهاد پیشبرد اجرای طرح‌های عمرانی را در بودجه ۱۴۰۰ را جا بیاندازند
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: همچنین دارایی‌های راکد و غیرمولد در دولت موجود است که می‌توان در سبد پروژه‌ها آورد تا پشتیبان اجرای آن قرار بگیرد.
سردار محمد بیان کرد: باید در بودجه ۱۴۰۰ از طریق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و کمیسیون تلفیق؛ نمایندگان استانی پیشنهاد پیشبرد اجرای طرح‌ها را جا بیاندازند.
وی در خصوص تفاهم‌نامه قرارگاه خاتم با دستگاه‌های اجرایی استان گفت: بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی گنبدکاووس و ۲۰۰ تختخوابی طالقانی گرگان ۷۰ درصد از طریق تهاتر و ۳۰ درصد نقد قرار است اتفاق بیفتد که هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و پس از جمع‌بندی خیلی زود عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
* ۸۰ درصد نیروها در اجرای طرح قرارگاه سازندگی خاتم بومی هستند مابقی تخصص‌ها اگر در استان کمیاب باشد از سایر نیروهای قرارگاه استفاده می‌کنیم
به گفته فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)؛ در تمام استان‌ها استفاده از ظرفیت نیروهای بومی در دستور کار است، ۸۰ درصد نیروها در اجرای طرح بومی هستند مابقی تخصص‌ها اگر در استان کمیاب باشد از سایر نیروهای قرارگاه استفاده می‌کنیم.
سردار محمد در خصوص اجرای شهربازی گرگان توسط قرارگاه خاتم گفت: قرارگاه در این پروژه فقط مجری است اگر نیاز باشد مشاوره تخصصی هم برای اینکه مشکلی ایجاد نشود خواهد داد.
* آن بخش از بودجه «سد نرماب» که به عهده دولت بود محقق نشد و پروژه تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد/ اعتبارات قطره چکانی باعث ایجاد بحران‌های جدید می‌شود/ پروژه سد نرماب برای سال آبی آینده آماده آبگیری است
وی تهیه اسناد فنی برای اجرای طرح‌های عمرانی در استان را مهم خواند و افزود: طی سال‌های گذشته برای پروژه «سد نرماب» اعتبار محدودی در اختیار آب منطقه‌ای قرار گرفت، در آن زمان قرارگاه تا سقف حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تعهد کرد که محقق کردیم اما آن بخش از بودجه که به عهده دولت بود محقق نشد و پروژه تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به اینکه اعتبارات قطره چکانی باعث ایجاد بحران‌های جدید می‌شود، ابراز کرد: پروژه سد نرماب برای سال آبی آینده آماده آبگیری است.
سردار محمد در خصوص عره برخی طرح‌ها در فرابورس تاکید کرد: یکی از راه‌های نجات اقتصادی کشور منابع آزادی است که در دست مردم قرار دارد، باید بستری فراهم کنیم که مردم منابع خود را به سمت تولید هدایت کنند، پروژه‌هایی باید تعریف کنیم که دارای سود بالا باشد.
وی با بیان اینکه صندوق پروژه در فرابورس تشکیل می‌شود، گفت: پس از آن مردم پذیره‌نویسی و سهامدار می‌شوند و تبدیل به سهامی عام می‌شود.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)  با اشاره به اینکه دو پتروپالایشگاه و هشت صنایع معدنی آماده ورود برای فرابورس شدند، ابراز کرد: بخش معادن تا پایان امسال برای فرابورس آماده می‌شود، برای تضامین بروکراسی‌هایی وجود دارد که باید در اجرا سرعت داده شود.
سردار محمد با اشاره به اینکه در استان گلستان باید پروژه‌های سودآور انتخاب کنیم، گفت: این اتفاق باعث اعتماد مردم در همکاری و مشارکت بیشتر می‌شود.
وی در خصوص ورود قرارگاه خاتم برای نجات پتروشیمی گلستان گفت: استان گلستان با توجه به اینکه نزدیک دریاست امکان اینکه صنایع پتروشیمی در استان توسعه پیدا کند وجود دارد، استان باید به سمت صنایع پایین‌دست برود، اگر مطالعات در این زمینه انجام شود قرارگاه آمادگی دارد در این زمینه هم ورود پیدا کند.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در خصوص نفتکش غول‌پیکر گفت: قرارگاه سعی کرد در همه حوزه‌های فنی و مهندسی ورود جدی کرده باشد در تمام بخش زیرساختی کشور حرف برای گفتن داریم و نیاز به شرکت‌های خارجی نیست.
* توان ساخت ناو یا کشتی‌های کانتینری و صیادی داریم/ هیچ کس، هیچ سفارشی را به خارج از کشور ندهد
سردار محمد تاکید کرد: از مهرماه 1397 برای ساخت این کشتی اقدام کردیم این کشتی ۱۱۳ هزار تن بار می‌تواند جابه‌جا کند تمام مهندسی، اجرا و ساخت توسط قرارگاه «شرکت صدرا» و با استفاده از توان داخلی انجام شده است، کشتی غول پیکر طی دو سال ساخته شده تست‌های نهایی آن در حال انجام است این اتفاق باعث امیدواری و انگیزه در مردم می‌شود که توانمندی ایران شعاری نیست و هر جا عزم و اراده باشد موفقیت همراه خواهد بود.
وی گفت: نفتکش در کلاس‌های مختلف داریم این نوع نفتکش از نوع «افراماکس» است، روند کار آن به گونه‌ای است که امروز اگر بخواهیم ناو یا کشتی‌های کانتینری و صیادی ایجاد کنیم این توان را داریم و هیچ کس، هیچ سفارشی را به خارج از کشور ندهد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در خصوص تحریم‌های ناجوانمردانه علیه انقلاب اسلامی بیان کرد: کشور ما در تحریم است، این تحریم‌ها مشکل درست می‌کند و کسی نمی‌تواند آن را انکار کند اما چیزی که مهم است منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی که از ۱۰ سال پیش مطرح شد و اگر برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه صورت می‌گرفت قطعاً وضعیت کشور امروز پایدار بود.
سردار محمد با تاکید بر اینکه باید جبران مافات شود، ابراز کرد: باید با استفاده از توان و نیروی داخلی کشور را ایمن کنیم که این مهم شدنی است، تلاش قرارگاه این است صددرصد پتروپالایشگاه‌ها را ایرانی‌سازی کند که طی دو سال آن را خواهیم ساخت.
* آزادراه کنارگذر جنوب تهران یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید/ برنامه‌ریزی کردیم ۳۶ پروژه تا پایان دولت تحویل دهیم
وی با بیان اینکه از اول امسال هر هفته یک پروژه توسط قرارگاه افتتاح شده و می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی کردیم ۳۶ پروژه تا پایان دولت تحویل دهیم که به شرط تامین مالی این مهم اتفاق خواهد افتاد، آزادراه کنارگذر جنوب تهران که بار ترافیکی تهران کرج را کاهش می‌دهد و سرمایه‌گذاری آن ۷۰ درصد توسط قرارگاه و ۳۰ درصد از طریق راه و شهرسازی است که یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) بیان کرد: رمز موفقیت قرارگاه خاتم وجود یک مجموعه رسالت محور است که انتفاعی نیست و سرمایه‌‌های قرارگاه خرج محرومیت‌زدایی می‌شود، هیچ پروژه متوقف شده نداریم و کارنامه ۳۱ ساله قرارگاه خاتم درخشان است.
* همه پروژه توسط جوانان با میانگین سنی ۳۵ سال که ۴۸ هزار نیروی انسانی وابسته به قرارگاه هستند در حال انجام است
سردار محمد با بیان اینکه در حوزه ریلی ۴۰ هزار کیلومتر راه‌آهن ایجاد کردیم، گفت: ۵۰ درصد متروهای کشور توسط قرارگاه انجام گرفته، انتقال دیتا به ۱۹ ترابایت از خدمات قرارگاه است ۸۰ درصد بنادر کشور، ۴۰ درصد بنزین کشور، 6 هزار و 400 خطوط انتقال آب در ۱۵ استان و حدود ۹۰۰ کیلومتر آزادراه توسط قرارگاه خاتم انجام شده است همه پروژه توسط جوانان با میانگین سنی ۳۵ سال که ۴۸ هزار نیروی انسانی وابسته به قرارگاه هستند در حال انجام است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات