صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۲۷۲۱۲
یادداشت ژنرال حسن احمدحسن رئیس دایره سیاسی ارتش سوریه

کلماتی برای جاودانگی

گروه ترجمه/ با خشوع در مقابل عظمت تو ایستاده‌ام، بی‌صدا به ناشناخته‌ها پاسخ می‌دهم، با لکنت زبان خود را خطاب قرار می‌دهم، به این امیدوارم که چیزی از غیب برسد و دروغ بودن آنچه را که از طریق تلفن همراهم می‌بینم، اعلام کند. با عصبانیت تلفن را کنار می‌زنم و از زمانی که تو، ژنرال شهید قاسم سلیمانی رفته‌ای، طاقت نگاه دوباره به آن را ندارم.

ای شهید عزیز، عذرخواهی می‌کنم و به بهانه شهادت شما سؤالاتی را مطرح می‌کنم که در لحظه شنیدن خبر شهادت شما به ذهنم خطور می‌کرد. جسارت می‌کنم و این جرئت را به خودم می‌دهم تا سؤال کنم: شما که شوالیه میدان بودی، چرا پیاده شدی درحالی که می‌دانستی ما می‌خواستیم با رسیدن به پیروزی‌هایی به مجد و شکوه برسیم که مهندسی و طراحی آنها را شما انجام داده بودید و شما بودید که با نبوغ خود فضای راهبردی مورد نیاز برای این پیروزی‌ها را مهیا کرده بودید.

چرا؟ چرا؟ هزاران چرا وجود دارد. چرا الآن رفتید در حالی که دشمنان خداوند و انسانیت با شیندن اسم شما به لرزه می‌افتادند؟ چرا الآن رفتید در حالی که جمع طاغوتیان جهان در هر میدانی که حضور شما را حس می‌کنند، به وحشت می‌افتادند؟

برای رفتن شما زود بود، اما ما به قضا و قدر خداوند باور داریم و می‌دانیم که خداوند توانا شما را انتخاب کرده است تا به بهشت برین ببرد و در آسمان‌ها و بین ملائکه مقرب خود قرار دهد. بله، ما باور داریم که خداوند شما را انتخاب کرده است تا با شهادت شما را تکریم کند، پس از آنکه روح شما عاشق حق شد و به این باور رسیدید که پرچم سقوط نخواهد کرد، بلکه برافراشته خواهد ماند و انسان‌هایی با جان و دل خود آن را حفظ خواهند کرد، این پرچمی است که حافظان آن کسانی هستند که نزد شما هنرهای نبرد را آموزش دیده‌اند.

ای فرمانده مبارزان و سفیر مقاومت پیروز، اگر تمام واژه‌های زبان‌های دنیا بار دیگر جمع شوند، نمی‌توانند حق شما را ادا کنند و به گمانم من تنها کسی نیستم که نمی‌توانم حتی به پای دیوار شهادت و شهدا برسم.

کلمات احساسی را همین جا پایان می‌دهم و به فعالیت این فرمانده شهید در میدان‌های نبرد اشاره‌ای می‌کنم.

سپهبد شهید قاسم سلیمانی نه تنها یک فرمانده میدانی باسابقه بود، بلکه او یک رهبر قوی، پدری دلسوز و مبارزی سرسخت بود که عزم و اراده او از بین نرفت و عزم او متزلزل نشد. یا حتی یک بار در مورد اهمیت پایداری و محقق کردن پیروزی و جمع کردن نیروها تردید نکرد تا برای نسل‌های دیگر باقی بماند.

فرمانده شهید سرلشکر سلیمانی نه تنها در نبردهای نظامی، بلکه در مهندسی برگ‌های برنده هم در مقابل چشم دوستان و همپیمانان کارهایی انجام می‌داد که باعث می‌شد تا آنها بخشی از محور مقابله و مبارزه با تروریسم باشند. تروریسمی که اگر دفن نشود، حرکت عناصر وحشی آن ادامه خواهد یافت.

بله، او یک سفیر درخشان در مقابل کسانی بود که بعداً به محور مبارزه با تروریسم پیوستند. عملکرد او باعث شد تا دوستان به مبارزه با تروریسم بپیوندند و مشارکت فعالانه‌ای در آن داشته باشند نه اینکه در میدان‌ها و خیابان‌های شهرها و روستاهای خود منتظر بمانند. آنها در کنار هم دست به اقدام بزرگی زدند و پیروزی عظیمی به دست آوردند؛ فارغ از اینکه چه کسی حامی تروریست‌هاست.

فرمانده شهید ژنرال قاسم سلیمانی، بدون شک پیروزی ما قطعی است و این پیروزی را فرماندهانی که باعث افتخار و سربلندی هستند، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و جناب بشار اسد و رهبر مقاومت جناب سیدحسن نصرالله اعلام خواهند کرد.

پیشاپیش از کوتاهی و قصور در گفتن آنچه شایسته قداست، عظمت، بزرگی و جاودانگی شماست، عذرخواهی می‌کنم، ای کسی که بخشی از نور ابدی هستی، ای فرمانده شهید دلاور، ای نماد مقاومت که در وجدان و ضمیرها جاودانه هستی.

ژنرال شهید قاسم سلیمانی، خداوند شما را رحمت کند و در بهشت سکنی دهد.

«وسيعلم الذين ظلموا أي منقلب ينقلبون»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات