صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۲۷۲۲۹

حزب الله عراق: آمریکا از واکنش ایران وحشت دارد

گردان‌های حزب الله عراق با رد هر گونه ارتباط با حملات موشکی اخیر صورت گرفته علیه سفارت آمریکا در بغداد درباره توطئه‌های شوم آمریکا هشدار داد.
حزب الله عراق: ما از توطئه آمریکا علیه مقاومت آگاهی کامل داریم/ آمریکا دست به خودزنی زده است

سخنگوی گردان های حزب الله عراق  اعلام کرد حملات موشکی اخیر انجام شده علیه سفارت آمریکا در بغداد توسط گروه های مقاومت انجام نشده و معتقد است تنها طرفی که از این حملات موشکی  سود می برد، آمریکایی ها هستند.

محمد محیی الدین سخنگوی گردان های حزب الله عراق در این زمینه به شبکه الجزیره گفت : ایالات متحده به دنبال افزایش فشار علیه گروههای حشد شعبی است ، این فشار به ویژه با نزدیک شدن به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس جانشین رئیس حشد شعبی عراق که توسط آمریکا در نزدیک فرودگاه بغداد ترور شدند ، شدیدتر هم می شود.

این سخنگو در ادامه افزود : واشنگتن نگران تظاهرات اعتراض آمیز در نزدیکی سفارت خود در بغداد یا هر برنامه  دیگری است که منجر به افشای نقش آمریکا در عراق شود.از این رو دست به بحران آفرینی و خودزنی زده است، ما تاکید می کنیم گروه های مقاومت زمانی که توقف حملات را اعلام کردند نگاه و تحلیل مشخصی و شفافی از رخدادها داشته و اگر تغییری در رویکرد و مواضع به وجود آید به طور حتم از طریق بیانیه ای پایان این آتش بس اعلام خواهد شد.

سخنگوی گردان های حزب الله عراق در ادامه این گفتگو تاکید کرد : ایالات متحده از واکنش ایران به ترور دانشمند هسته ای خود شهید محسن فخری زاده هم وحشت دارد ، به ویژه که همگان در انتظار وقوع این پاسخ هستند. از این رو دولت ترامپ تلاش می کند با فشار و بحران آفرینی ، ایران و گروه های مقاومت را به سوی واکنشی غیر حساب شده پیش ببرد ، گرچه  ما از این برنامه  آنها کاملا آگاهیم.

هاشم الموسوی سخنگوی جنبش النجباء عراق هم در این زمینه به شبکه الجزیره گفت : آمریکایی ها در برهه اخیر به دنبال ایجاد هرج و مرج در منطقه به طور اعم و عراق به طور اخص هستند.

وی در این زمینه خبر داد : ما از طرف های رسمی عراقی خواستیم تدابیر لازم را درباره عاملان شلیک های اخیر اتخاذ کنند.

وی تاکید کرد هر نوع اقدام نظامی احتمالی آمریکا می تواند همه را وارد دایره خطر کند، زیرا ما از این پس در مقابل هدف قرار گرفتن هر مکان یا شخصیتی از شخصیت هایمان بی تفاوت نخواهیم ماند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات