صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۲۷۲۳۴

سید حسن نصرالله: سعودی ها پیشنهاد ترور من را به ترامپ دادند

دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره تحولات منطقه با شبکه تلویزیونی المیادین پیرامون تحولات منطقه گفت‌وگو کرد. سید حسن نصرالله در گفت‌وگو با شبکه المیادین اظهار کرد: باید با دوره باقی مانده ریاست‌جمهوری ترامپ با هوشیاری و دقت تعامل کنیم.

احتمالا ترامپ در روزهای باقی مانده ریاست خود دست به اقدامی بزند

سید حسن نصرالله در گفت‌وگو با شبکه المیادین اظهار کرد: باید با دوره باقی مانده ریاست‌جمهوری ترامپ با هوشیاری و دقت تعامل کنیم.

سید حسن نصرالله در ابتدای گفت‌وگو، میلاد حضرت مسیح (ع) و سال نو میلادی را به همه مسیحیان در لبنان و جهان تبریک و تهنیت گفت و فرا رسیدن سالروز شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس، جانشین سابق رئیس سازمان الحشد لشعبی عراق را  تسلیت گفت.

سید حسن نصرالله درباره احتمال اینکه رئیس جمهور فعلی آمریکا در روزهای آینده دست به اقدام بزند، اظهار داشت که همه احتمالات در این باره به ویژه به دلیل نوع شخصیت ترامپ که جنون بزرگی و عظمت دارد، وارد است ولی همه این اظهارات و اقدامات در قالب جنگ روانی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت است.

او گفت که باید در مدت زمان باقی مانده از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ باید با هشیاری و احتیاط رفتار کرد. سید حسن نصرالله گفت که همین که صهیونیست‌ها جار و جنجال رسانه‌ای در این مدت راه انداختن، نشان می‌دهد که پشت این جار و جنجال اقدامات واقعی وجود ندارد.

دبیرکل حزب‌الله گفت: «نصرالله: شواهد و قرائن نشان می‌دهد که احتمالا ترامپ در روزهای باقی مانده ریاست خود دست به اقدامی بزند ... البته اگر قدرت را تحویل بدهد».

سید حسن نصرالله گفت که هدف قرار دادن رهبران و فرماندهان حزب‌الله هدف مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی است و درباره احتمال ترور وی نیز طی مدت اخیر هشدارها و تأکید‌های از سوی منابع صادر شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که او چه قبل از شهادت سردار سلیمانی و چه بعد از ترور ایشان جزو اهداف آمریکا ور ژیم صهیونیستی بود و قبل از انتخابات ریاست جمهوری تلاش‌ها در این راستا بیشتر شده است چرا که ترامپ برای تأثیر در انتخابات به چنین اقداماتی نیاز داشت.

سید حسن نصرالله گفت که حتی عربستان سعودی نیز جزو کسانی است که به دنبال ترور وی هستند. و محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی در سفری که به آمریکا داشته، از آن‌ها خواسته این کار را برای او انجام دهند.

 او گفت: «اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که عربستان سعودی از سال‌ها پیش به ویژه بعداز جنگ علیه یمن تشویق به ترور من کرده است».

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که ترور فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس برخلاف عملیات ترور شهیدان عمار مغنیه و «محسن فخری زاده» عملیات آشکار بود و این ترور بخشی از نقشه سه‌‌جانبه اسرائیل، آمریکا و عربستان سعودی است.

او گفت: «جنایت ترور شهید سردار سلیمانی نه‌تنها جنایت آمریکایی‌ها بلکه معتقدم که اسرائیل و عربستان سعودی نیز در این جنایت دست و مشارکت داشتند ولو این مشارکت به صورت تحریک و سوق دادن واشنگتن به این جنایت بود».

سید حسن نصرالله ادامه داد که شهید سلیمانی دارای شخصیت انسانی و کاریزماتیک بود و توانایی گسترده‌ای برای تأثیر گذاشتن بر کسانی که او را نمی‌شناختند داشت.

او گفت: «من دلم برای او تنگ می‌شود؛ در خیلی از جاها، روزهای سخت و پرونده‌ها و مسائل زیادی و در روزهای شادی و حزن جای او را در کنار خود احساس می‌کنم و قبل از شهادت حاج قاسم، بسیار نگران او بودم و بارها به او هشدار داده بودم».

سید حسن نصرالله، حاج قاسم را شخصیتی دانست که باید او را شناخت و شناساند و گفت که برخی مواقع احساس می‌کرد که آن‌ها یک شخصیت هستند.

او به شخصیت شهید المهندس اشاره کرد و گفت که او از جمله شخصیت‌های بسیار نزدیک به شهید سلیمانی بود و اگر قرار بود سردار سلیمانی به تنهایی به شهادت می‌رسد، شهید المهندس از جمله کسانی می‌بود که بیشترین تأثر و ناراحتی را از این حادثه نشان می‌داد؛ چرا که آن‌ها خیلی به هم نزدیک بودند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «ابومهدی از شخصیت‌هایی بود که در برهه‌ای از گزینه‌های نخست‌وزیری بود اما او راه میدان را در پیش گرفت».

سید حسن نصرالله گفت که نقش شهید المهندس در مقاومت عراق علیه اشغالگری آمریکایی‌ها در عراق مهم بود و آن‌ها برخلاف خواست و اراده خود مجبور به خروج از این کشور شدند.

او گفت که در شرایط بسیاری سختی مجبور به خروج از عراق شدند و برای این کار به شهید سردار سلیمانی التماس می‌کردند.

منبع: تابناک
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات