صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۲۷۲۴۲

اعتراف رسانه عبری به اقدامات خرابکارانه موساد در ایران با همکاری آمریکا

یواف لیمور کارشناس نظامی روزنامه یسرائیل هیوم در یادداشتی با اشاره حمایت شدید آمریکا از تل آویو در این رابطه نوشت: اگر سال 2020 را برای موساد و ساختار امنیتی اسرائیل سال آرامی توصیف کنیم، باید دوره پیش روی را دوره ای سخت برای اسرائیل دانست.

این کارشناس تاکید کرد با وجود آن که چهار جبهه اصلی تهدید کننده اسرائیل یعنی نوار غزه ، کرانه باختری، سوریه و لبنان دوره آرامشی را طی سال 2020 سپری کردند اما تصور نمی شود این مسئله در آینده هم ادامه پیدا کند.

لیمور با اعتراف رسمی به دست داشتن موساد در اقدامات خرابکارانه و تروریستی علیه ایران از جمله ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران تاکید کرد آنچه شاهد آن بودیم تغییر رویکردی است که موساد طی یک دهه گذشته بعد از ترور محمود المبحوح از رهبران حماس در دبی صورت داد و تصمیم گرفت با کاهش ریسک پذیری عناصر اصلی خود به دنبال استفاده از مزدوران به جای ماموران شود.

این کارشناس نظامی و امنیتی صهیونیست همچنین اعتراف کرد این اقدامات بدون وجود پوشش حمایتی دولت آمریکا به ویژه دولت ترامپ میسر نمی شود که حضور پامپئو به عنوان دوست صمیمی ترامپ در پیشبرد این امر بسیار پر رنگ است.

این روزنامه نزدیک به جریان نتانیاهو در ادامه افشاگری خود از نقش موساد در فراهم کردن زمینه دیدار نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ولیعهد عربستان در شهر ساحلی نئوم عربستان هم پرده برداشت و خبر داد ، یوسی کوهن رئیس موساد علاوه بر نئوم به کشورهای قطر ، عمان و چند کشور اسلامی دیگر هم سفر کرده است.
به نوشته یسرائیل هیوم قرار بود یوسی کوهن به خواست خود هفته آینده (آغاز سال 2021) اعلام بازنشستگی کند اما بنا به درخواست نتانیاهو او آن را به شش ماه آینده موکول کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات