صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۲۷۳۱۷

موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش تسلیحات به سه کشور عربی

وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه، با صدور بیانیه‌ای، موافقت خود را با قراردادهای احتمالی فروش سلاح به سه کشور مصر، کویت و عربستان اعلام کرد.
وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که فروش تسلیحات به کویت شامل بالگردها و به عربستان شامل انواع و اقسام بمب است.
وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که موافق قرارداد احتمالی فروش سامانه دفاع هوایی به مصر است.
روزنامه گاردین چاپ انگلیس، چندی پیش با انتشار مطلبی درباره فروش سلاح آمریکایی به عربستان نوشت، ریاض به دلیل جنگ علیه یمن در سال ۲۰۱۴ میلادی حدود ۷۰ میلیارد دلار صرف خرید سلاح کرده که این میزان حدود ۹ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور است.
بر اساس این گزارش از زمان آغاز تجاوز عربستان علیه یمن در سال ۲۰۱۵ میلادی این کشور به بزرگترین وارد کننده اسلحه در دنیا تبدیل شده است.
 
به نوشته گاردین، آمریکا بزرگترین صادر کننده سلاح به عربستان به شمار می‌رود، به گونه‌ای که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ میلادی حدود ۷۰ درصد از بازار سلاح عربستان در اختیار آمریکا بوده است.
«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله و رئیس هیات گفت‌وگو کننده یمنی آبان ماه گذشته خطاب به غرب گفته بود که فروش سلاح به رژیم کودک‌کش عربستان را متوقف کنید.
سخنگوی انصارالله از کشور‌هایی که فروش سلاح به رژیم کودک‌کش عربستان را متوقف کردند، تقدیر و تشکر کرد.
در ابتدای سال جاری، دولت آلمان توقف صادرات تسلیحاتی برای عربستان را به‌ مدت ۹ ماه تمدید کرد و قصد ندارد تا سی‌ویکم دسامبر ۲۰۲۰ با صدور محموله‌های جدید به این کشور موافقت کند و صدور محموله‌هایی که قبلاً برای آن‌ها مجوز صادر شده نیز ممنوع خواهد بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات