صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۲۷۳۲۳

آلودگی در مرز هشدار؛ احتمال تعطیلی پایتخت در هفته آینده

استاندار تهران از احتمال تعطيلي دو روزه تهران در هفته آينده خبر داد.

انوشيروان محسني بندپي در جلسه کميته اضطرار آلودگي هوا گفت: با توجه به غلظت آلاينده ها در صورت تصويب هيات دولت احتمال تعطيلي يک تا دو روز در هفته آينده وجود دارد.
وي ادامه داد: در همين رابطه موارد را به معاون اول رئيس جمهور اطلاع رساني کرده‌ايم و در صورت تاييد اجرايي خواهد شد.
با اشاره به ميزان بالاي مصرف گاز در استان تهران اظهار داشت: ميزان مصرف گاز خانگي در استان تهران با مصرف ۱۲۲ ميليون مترمکعب در ۲۰ سال اخير شکسته شد.
وي با درخواست از شهروندان گفت: اگر به ميزان يک درجه از مصرف وسايل گرمايشي کم شود صرفه جويي خوبي است و کمک مي کند تا نيازمندي هاي صنايع براي گاز که سبب قطع گاز آن ها شده، جبران شود.
محسني بندپي خاطرنشان کرد: صداو سيما در ترويج و تشويق مردم به صرفه جويي در مصرف گاز اقدام کند، چرا که همکاري و همراهي مردم در کاهش مصرف سوخت و ساير اقدامات سبب مي شود تا آلايندگي هوا به حدي نرسد که سلامت آحاد جامعه را به خطر بيندازد.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر وخيم تر شدن آلودگي هوا افزود: اگر آلودگي به حدي رسيد که با اقدامات مزبور سلامت جامعه آحاد جامعه به خطر بيفتد پيشنهاداتي در زمينه تعطيلي را به معاون اول رئيس جمهور و هيئت دولت ارائه مي دهيم.
غلظت آلاينده هاي هوا ساعت ۲۱ شب گذشته با شاخص ۱۷۰ در شرايط ناسالم براي همه گروه ها قرار گرفت اظهار داشت: طبق پيش بيني هواشناسي تا هفته آينده پايداري هوا را داريم از اينرو دومين جلسه اضطرار آلودگي هوا تشکيل شد.
وي ادامه داد: طبق مصوبه ۶ دي ماه ستاد ملي کرونا مبني بر تفويض اختيار به استانداران جهت کنترل آلودگي هوا به ويژه براي استان هاي تهران و البرز، دستگاه هايي مسئول در اين جلسه طبق تقسيم کار صورت گرفته مکلف شدند تا اقدامات را پيگيري کنند.
استاندار تهران تاکيد کرد: مقرر شد کليه فعاليت هاي ساختماني که ذرات معلق را در هوا متصاد مي کنند متوقف شوند و موارد استثنايي با معاونت عمراني استانداري هماهنگي شود؛ همچنين در جلسه گذشته تردد کاميون ها در شب ممنوع شده بود که اکنون طبق مصوبه ستاد ملي، تردد کاميون هايي که عمر بالاي ۲۰ سال دارند ممنوع است.
محسني بندپي سپس با اشاره به سهم ۱۰ تا ۱۲ درصدي موتورسيکلت ها در آلودگي هوا گفت: ۳ ميليون موتور سيکلت در تهران داريم که زير ۵۰ مورد معاينه فني دارند و تکليف شده تا راهور نسبت به توقف موتور سيکلت هاي فاقد معاينه فني اقدام کند، ضمن اينکه همه دستگاه هاي دولتي، بنگاه هاي اقتصادي، صنوف و شرکت هايي که از موتور و پپک موتوري استفاده مي کنند ملزم شدند که از موتور سيکلت هاي فاقد معاينه فني استفاده نکنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات