تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۲۷۳۴۳
آیت الله العظمی نوری همدانی:

سردار سلیمانی شهید فاطمی است

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در پیامی به افتتاحیه  کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین، که امشب به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: سردار  شهید ما حاج قاسم سلیمانی که بنده او را شهید فاطمی می‌دانم، عاشق زهرای مرضیه بود و هیچگاه اقامه عزای آن بانو از یاد و  خاطرش نمی‌رفت.
پایگاه بصیرت / آیت الله العظمی نوری همدانی

پیام نوری همدانی

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در پیامی به کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت، سردار سلیمانی را شهید فاطمی دانستند.

متن کامل این پیام به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
«اللهم صلّ و سلّم علی الصدیقة الشهیدة الرّضیة المرضیة الحوراء الانسیة المظلومة المغصوبة فاطمة الزهراء سیدة نساء العالمین.»
درایام شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) که مقارن با ایام شهادت  شهیدان والامقام حاج قاسم سلیمانی وابومهدی المهندس وهمرزمان شان گردیده است، به همین مناسبت مطالبی راعرض می کنم.
ابتدا باید توجه داشت که ایام فاطمیه تجلی تمام  مناسبت‌ها همانند عاشورا و غدیر است.و جامع همه این ایام الله است. از این رو  هیچگاه و به هیچ بهانه‌ای نباید به آن  بی‌توجه یا کم‌توجه باشیم و موظفیم  دراعتلا و عظمت آن کوشا باشیم. این اهمیت بدان جهت است که فاطمه (سلام الله علیها) سبب خلقت  و حافظ نبوت و امامت بود و با شهادتش، جامعه بشری را برای همیشه تاریخ به  مظلومیت امام  علی علیه السلام توجه داد.
سردار  شهید ما حاج قاسم سلیمانی که بنده او را شهید فاطمی می‌دانم، عاشق زهرای مرضیه بود و هیچگاه اقامه عزای آن بانو از یاد و  خاطرش نمی‌رفت.  چون مکتب و هدفش فاطمی بود   خط و  مسیر دفاع از حق و حقیقت و ولایت را  از حضرت فاطمه الگوگرفته  بود.
عزیزان من بدانید؛ این اخلاص، ایمان، استقامت، صبر، جهاد و شجاعت شهید سلیمانی بود که موجب سعادتش شد. سازش با  ظالم رامحال می‌دانست و تواضع در مقابل مظلوم برایش افتخار بود در دفاع از حق ذره‌ای کوتاه نمی آمد و برای تبیین آن به کشورها سفر می کرد و برای بیان حق لحظه‌ای از پای نمی‌ایستاد، هیچ شأن و منزلتی در راه حفظ دین و کیان اسلام ناب برای خود قائل نبود. و به راستی از فاطمه الگو گرفته بود و پاداش مجاهدت  را با شهادت در ایام فاطمیه دریافت کرد.
امروز به همه عرض می‌کنم؛ این کشور فاطمی و علوی و حسینی را حفظ کنید و نگذارید دست‌های خیانتکار به این کشور دست‌اندازی کنند. مسئولان باید تلاش کنند، تا این کشور فاطمی و علوی بماند و خون شهید سلیمانی و هزاران شهید دیگر که تربیت ‌یافتگان فرهنگ فاطمی و علوی هستند، پایمال نشود.
شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس در راه دین و آرمان‌های اسلامی جان خود را فدا کردند تا اسلام ناب بماند و تشیع و مکتب اهل بیت علیهم السلام  حفظ شود و فاطمیه و عاشورا و غدیر را از ما نگیرند. مردم در آسایش و امنیت باشند و کسی به ارزش‌های اسلامی و انقلابی دست‌اندازی نکند. فرهنگ جهاد و شهادت زنده بماند و به  ندای هر مظلومی فراتر از مرزهای جغرافیایی و قومی پاسخ مثبت بدهیم.
برادران وخواهران عزیزحفظ این نظام اسلامی که ولایت فقیه رکن آن است واجب است . بنابراین  تضعیف آن حرام می باشد. همچنین پاسداشت خون شهدا و  خدمت به مردم لازم و ضروری است.  برمسئولان کشور  واجب است که در راه رفاه، آرامش و آسایش مردم کوشش کنند و بدانند که سازش با ظالمان و کسانی که حقوق ملت ما را زیر پا گذاشتند و دستشان به خون جوانان عزیز ما آغشته است، جایز نیست.
در پایان عرض می‌کنم:
اگر مقاوم باشیم و به ارزش‌های اسلامی و انقلابی  پایبند باشیم و چشم به بیگانگان ندوزیم با وحدت کلمه و توکل به خدای متعال و تحت توجهات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی، آینده بسیار روشن است و پیروزی از آن ماست. ان‌شاءالله با توجه به وضعیت بیماری ویروس کرونا که مجالس حضوری در این ایام محدود گردیده؛ باید با در نظر گرفتن توصیه‌های  متخصصان بهداشت و درمان کشور، مجالس فاطمیه و بزرگداشت شهادت شهید سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس  را زنده نگه‌داشت و از فرصت فضای مجازی دراین ایام برای این منظور بهره گرفت.
توفیق همگان را ازخداوند متعال خواستارم.
حسین نوری همدانی
نهم دی ماه ۱۳۹۹

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات