کهگیلویه و بویراحمد >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۲۷۴۲۶

حاج قاسم چگونه قهرمان ملت ایران شد؟

پایگاه بصیرت / محسن عدالتمند

 

قالَ رسول‌الله (ص):
"فَوقَ کُلِ ذی بِرَ بِرٌحَتی یُقتَلُ رَجِلٌ فی سَبیلِ الله فَاِدا قُتِلَ فی سَبیلِ الله فَلَیسَ فوقَهُ بر"
پیامبر (ص) فرمودند: "بالاتر از هر نیکی‌ای‌ نیکیِ دیگری وجود دارد تا اینکه مردی در راهِ خدا کشته شود، آنگاه که در راه خدا کشته شد بالاتراز آن نیکی‌ای وجود ندارد!"
این روزها در ایام سالگرد شهادت شهدای والامقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس هستیم، در پی تحمل شکست‌های مکرر و مستمر ۴۰ سالۀ میدانی دشمنان اسلام و بشریت از انقلاب اسلامی و دو دهۀ اخیر از این شهیدان ِسعید! در میادین مختلف! سرانجام دست خبیثِ انتقام استکبار جهانی از آستین شقی‌ترین موجود زمانِ ما (ترامپ) بیرون آمد و محبوب‌ترین شخصیت‌های جبهۀ مقاومت سرداران دل‌ها حاج قاسم و حاج ابو مهدی المهندس را آسمانی کرد!
سردار آسمانیِ ما حاج قاسم! چنانکه آقایمان فرمودند: از یک روستای دورافتاده برخاست و در جوانی با تلاش، مجاهدت در زمرۀ قهرمانانِ تراز اولِ انقلاب در دوران طلاییِ دفاع مقدسِ ملت ایران درخشید و البته بعدها ضمن خودسازی دریک کنش مردم مدارانه، به مقابله با وهابی‌های تکفیری تجزیه‌طلب ِ شرق کشور رفت و امنیتی مردم پایه را جستجو کرده و واجد تجربیات بیشتر و صاحب شخصیت متکامل‌تری در قهرمانی شد!
حکم ولی‌اش مبنی بر فرماندهی نیروی قدس سپاه و درواقع فرماندهیِ جبهۀ مقاومت، اتکایش به اندوخته‌های گران‌سنگ دورانِ دفاع مقدس، تمرینات و تجربیات امنیتی مردم پایه در شرق کشور، ابتنایش به اخلاص مثال‌زدنی خود و از همه مهم‌تر توکلش به خداوند! او را به مردی کارآزموده بادلی دریایی و برخوردار از نگاهی استراتژیک با راهبردی جهانی تبدیل کرده و در موقفی قرار داده بود! تا در رأس جبهۀ مقاومت به دل خطر رود و با طراحیِ تهاجمی هوشمندانه! به جبهۀ استکبار جهانی و اشرار منطقه‌ای‌شان! در مقامِ دفاعی شجاعانه، مؤمنانه ولایتمدارانه از حریم و حرمین شیعه، پاسداری از حدود و ثغورِ جهانِ اسلام، صیانت از ارزش‌های اسلامی ایستاد و البته ارتقاء یافت! و در قواره و رتبۀ قهرمان بلامنازعۀ امت اسلامی هم قرارگرفت!
و از آنجایی که مبارزۀ با سگ‌های هاری چون داعش و تکفیری‌های برساختۀ دست استکبار (آمریکای اوباما و بایدن) و ارتجاع عرب (آل یهود عربستان و امارات) و دفع شر آنان از جغرافیای سیاسی جهان دست آوردی بزرگ برای امنیت کل جهانیان و خدمت عظیمی به ابناء بشر هم بود! بلاشک به‌عنوان قهرمانی بین‌المللی هم بر تارک تاریخ جهان بشریت درخشیده و خواهد درخشید!
بنابراین حاج قاسم به‌عنوان تبلور ارزش‌های فرهنگی ایران و ایرانی، قهرمان ملت ایران شد!
بر همین سیاق، باید گفت: او به‌عنوان نمادی نمایان از باورهای اسلامی ناب درصحنۀ امنیت امت اسلامی، قهرمان امت اسلامی نیز شده!
 و قهرمان بین‌المللی هم بوده و هست زیرا که عصارۀ عزم ملت‌ها را از هر قوم، ملیت و مذهبی برای دفع شر استکبار و سگ‌های هارشان زیر بیرق جبهۀ مقاومت گردآورد و در حد اعلی دفع شرِ شرار از بشریت کرد!
شهید سعید ما! هرروز که از عمر با برکتش در پیشانی جبهۀ مقاومت می‌گذشت با تاکتیک‌هایی منحصربه‌فرد! و کاربست سلوک خاص دینی و مردمیِ خود، ایدۀ استراتژیکِ امامین انقلاب مبنی بر تجمیع قدرت مردمیِ جهان اسلام را در جبهه‌ای بنام مقاومت و اتحاد ملل را بیش‌ازپیش محقق می‌ساخت! و این همان چیزی بود که عرصه را بر استکبار جهانی، صهیونیسم و اشرار منطقه ای‌اش تنگ می‌کرد! و آنان را به ورطۀ هولناکِ ناکامی کشانده و عصبانی می‌کرد!
رفیق خوشبخت آقا، در این موقفِ جدید، از نیرویِ کاریزماتیک وام گرفتۀ خود از انقلاب اسلامی و امامین انقلاب، بهره برده و در گام اول با تجمیعِ قدرت مردمیِ و تجهیزِ جنبش‌های حزب ا...، حماس، جهاد اسلامی و حتی بخشی از مسیحیان مارونی لبنان، رژیم توسعه‌طلب اسرائیل را که با ایدۀ نحسِ فتح سرزمین‌های اسلامی، از نیل تا فرات و تحققِ رویایِ اسرائیلِ بزرگ جعل شده بود! را مجبور به فرار از جنوب لبنان و باریکۀ غزه کرد! و در ۲۰۰۶ درجنگ ۳۳ روزۀ حزب الله لبنان و بعد در جنگهای ۸،۲۲،۵۲و ۶ روزۀ سردمداران آن رژیم را مجبور به پناه بردن به دیوار حائل، همان دیوارِ بلندی که ساختند تا شاید معجزه کند و موجودیت جعلی و منحوسشان را دردورن همان سرزمین های اشغالی حفظ کند!
شهید پرافتخارِ ما، آنگاه که رژیم اشغالگر قدس را در جنگهای خود به نیابت از آمریکا علیه جبهۀ مقاومت (حزب الله وحماس) که مقدمه ای برای تست حمله به ایران هم بود، شکست داد! در حقیقت نقشه های شیطانی و طرحهای استکباری موسوم به خاورمیانۀ بزرگ و خاورمیانۀ جدید و...را که هفت تریلیون دلار برایش هزینه کرده بودند! تا جهان اسلام را تجزیه و بلکه تیکه و پاره کنند! یکجا در نطفه خاموش کرد.
رفیق خوب و عزیزآقا! که پیک و پیام آور آقا برای اتحاد اسلامی هم بود، با نفسِ گرم خود! تفرقِ تاریخی در عراق رابه وحدتِ تاریخیِ اقوام و مذاهب مبدل کردند و با تجمیع قدرت مردمی این ملت! روندِ مقاومتگرانۀ هوشمندانه، هدفمند و مستمر و البته پراکند و مخفی ای را پی ریزی کردند که در مقطعی از تاریخِ خود از ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱میلادی آمریکاییها را زیر ضربات بی امانِ وخرد کنندۀ و غیر قابل رصد و شناساییِ مجاهدان مقاومت گرفت وضمن وادار کردن آنان به خروج ۱۵۰هزار سرباز تروریست و متجاوز خود ازعراق،آن کشور را از زیرِ چکمۀ اشغال دژخیمان خارج وملت وناموس شیعه را از چنگال خونین ارتش تروریست آمریکا نجات داد!
یار ویاورِ ولاییِ آقا: بااخراج ارتش تروریست آمریکا که با هدفِ هم مرزشدن حداقل چنده ساله و درصورت موفقیت حمله به ایران به عراق آمده بود! خطرِ بزرگی را نیز از مرزهای غربی وجنوب غربی وکلِ کیان کشورمان دورکرد! وبه رغم میل خباثت آمیزِ متجاوزان! دولت عراق را همچون ملت عراق به سمت اتحادی استراتژیک، راهبردی وگسست ناپذیر با ملت ودولت ایران رهنمون شدند!
ایضاً آنگاه که سردمداران مستأصل آمریکا درصدد برآمدند تاسگهای هار ودست پروردۀ خود (داعش) راجایگزین ارتشِ تروریست اخراج شدۀشان ازعراق کنند! باز هم این سردار فرامرزی ما بود که هم به فریاد ملت ودولت عراق رسید! و بی‌درنگ بارزمندگان معدودِ ایرانیِ همراه خود، درگام اول ضمن سد راهِ پیشروی وگسترش بیشترحضور جغرافیایی این وحشیان آدمخوار، علی الاجاله مانع از سقوط بغداد وعتبات عالیات وحرمین شریفین ائمه شد! وهم درگام نهایی با سر پنجۀ تدبیر خود گروههای مقاومت پراکنده ومخفیِ مردمی عراق را که اینک فارغ ازسایۀ شوم ارتش تروریست واشغالگر آمریکا بودند، بامحوریت سازمان یا همان سپاه بدر، تجمیع کرد و حشد شعبی (نیروی مقاومت و بسیج مردمی) را علنی تأسیس وبه میادین نبرد با داعش وپشتیبانانش آورد وآنهارا ازموصل مرکز خلافت خودخوانده و همۀ سرزمینها و متصرفات وسیعشان در عراق بیرون رانده و شرِ این اشرارِ آدمخور را از نظرِ فیزیکی از این سرزمین و مقدسات شیعه دورکردند!
آنگاه که ائتلافی از ۸۰ کشور اروپایی وعربِ آفریقایی وآسیایی به راهبری آمریکا اراده کردند تا از طریق حمایتِ همه جانبه از تروریستهای بین‌المللی! دولت قانونیِ سوریه وحلقۀ مستحکم میانیِ اتصالِ جبهۀ مقاومت را ساقط کنند! بازهم این شهید با تدبیربین‌المللی ما بود که با تأسیس ارتشی بین‌المللی ومردمی متشکل از فاطمیون افغانی، زینبیون پاکستانی- افغانی، حیدریون عراقی، دفاع وطنیِ سوری و...، درواقع نیرویی چندملیتی ازمجاهدان حقیقی ملل اسلامی به فرماندهیِ میدانی ومستشاری سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقابله بارفت وآنقدر نافذ بود! که حتی یک قدرتِ بزرگِ جهان خارج ازاسلام (روسیۀ پوتین) رادرسوریه پای کار آورد وشکستی قطعی وخفت بار را برجبهۀ استکبار جهانیِ و ارتجاع عرب به رهبری آمریکاتحمیل کرد و این کشورِ مهم جبهۀ مقاومت را ازتجزیه محتوم وفروپاشی ملی ومنکوب شدن ملتش در زیر چکمه متجاوزان نجات داد! و نقشه های شومِ آمریکا و همپیمانانش را ناکارکرده و ناکام گذاشت!
شهید فرمرزی ما، در حالیکه سرگرم نبرد با استکبار وصهیونیسم جهانی وخنثی سازی نقشه هایشان در غربی ترین نقطۀ جهان اسلام بود! ازکید آنان ازجنوبی ترین نقطۀ جهان اسلام هم غافل نبود، باپیش بینی نقشۀ آتیِ همان ائتلاف جهانی برای یمن، دراقدامی پیشدستانه جبهۀ دیگری را علیه آنها سازمان داد و تجهیزکرد؛ و مبارزان حوثی را از یک گروه مقاومت محلی تقریباً منزوی ومظلوم ومحصور درکوهستانهای صعده وصنعا، درشمال یمن خارج وبه قدرتی بی هماورد وپرآوازۀای بنامِ انصارا...یمن، تبدیل وبه متن وبطن قدرت مردمی وسپس حاکمیت ملی یمن آورد! ونقشه های شوم آنان علیهِ ملت یمن را خنثی کرده واینک قریب به یک دهه است در این نقطه از جهان اسلام که حیاط خلوت آمریکا و آل یهودِ عربستان بوده! حرف اول وآخر را میزند وبیش ازپنج سال است که درمحاصرۀ تمام عیار و ظالمانه ای قهرمانانه ایستاده و شکست‌های پیاپی وتحقیر کننده ای را به این جبهۀ ائتلاف استکباری متشکل از آمریکا،اروپایی، عربی وعبریِ تحمیل کرده است! وآل یهود عربی را درباتلاقِ جاه طلبی اش گرفتار کرده است
بنابراین نعوذُ بالله به دور ازکرامت اللهی بودکه پاداشی برترکه "بِرً لَیسَ فوقَهُ بر" است از کسی که از سرآمدان ابرار زمان مابود ودرفرآیند مجاهدتی مخلصانۀ ۴۰سالۀاعم ازجهاد اصغر، جهاد اکبر وجهاد کبیر!) بی وقفه وخستگی ناپذیر به دنبالش بود دریغ فرمایند، وسزاوار نبود این قلۀ بِر، تقوای، اخلاص وجهاد دربستر بمیرد وبا مرگ عادی به ملاقات رب الارباب خود بروند! بنا براین هم ازمنظراسلام ودوستان، باورمندان، سردار دل‌ها مستحق این پاداش بزرگ الهی بود! وهم پرواضح است که ازمنظر استکبار ودشمنان خونی اش که شکستهای پی درپی وضربات تحقیر کننده ای از او دریافت کرده بودند، مستحق چنین مرگی بود که آنها دریک اقدامی جنایتکارانه وبزدلانه مرتکبش شدند! ولی کورخواندند! جاج قاسم اینک به یک مکتب مقاومت تبدیل شده و در گستره ای به وسعت انسانهای آزادۀ جهان برعلیه استکبار جهانی تکثیر شده است وآنهاراه گریزی از آن ندارند! مطمئناً کاری که شهادت سردار آسمانی مان علیه مستکبرانِ متجاوز خواهد کرد به مراتب دردناکتر از دوران حیاتشان است! و سیلی هایی که از جبهۀ مقاومت درانتقام او به هیمنۀ پوشالی آمریکا، استکبار زده شده و زده خواهد شد، نابودی صهیونیسم بین الملل را تسریع خواهد بخشید!

کما اینکه: مولا ومقتدایمان"حضرت امام خامنه ای" فرمودند:
تشییع میلیونی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در عراق و ایران، اولین سیلی سخت به آمریکایی‌ها بود اما سیلی سخت‌تر «غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوچ استکبار» و «اخراج آمریکا از منطقه» است، البته آمران و قاتلان سردار سلیمانی نیز باید انتقام پس دهند و این انتقام در هر زمانی که ممکن باشد، قطعی است.
روحش شاد ومقامش متعالی باد
"ومکرو ومکراللهُ واللّهُ خیرالماکرین"

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات