صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۲۷۴۳۱
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با بصیرت

علامه مصباح یزدی، مصباحی خاموش نشدنی در انقلاب است/ رسانه های معاندن به دنبال انتقام گیری هستند

ر اندکی در زندگی ایشان و عملکرد ایشان پژوهش و بررسی شود به وضوح می توان آموزه هایی از مفاهیم اهل بیت را در رفتار ، سخنان ،و عملکرد ایشان مشاهده نمود
 سعید ترکاشوند – خبرنگار / پرویز داوودی عضو مجمع تشخیص مصلحت و از شاگردان علامه محمد تقی مصباح یزدی(ره) ، ایشان را گوهری ارزشمند برای مکتب انقلابی اسلامی توصیف و رحلت ایشان راخسارتی سنگین برای مکتب انقلاب اسلامی دانست.
 
«پرویز داوودی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از شاگردان برجسته «علامه محمد تقی مصباح یزدی» در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بصیرت به ویژگی ها و مهمترین  آثار به جا مانده و خصوصیات علامه مصباح یزدی اشاره کرد و گفت: بنده به شخصه  در محضر علامه مصباه یزدی( ره) تلمز بسیاری در زمینه های علمی، اخلاقی ز داشتم  و به واسطه همین امر ایشان در تمامی مراحل زندگی مانند پدر برای بنده بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بنده از سال 62 با ایشان در ارتباط بودم و همواره منش ،تقوا و اخلاق ایشان برای بنده راهنمای راه بوده زیرا که خط فکری، رویکرد و مواضع ایشان کاملا متکی به اسلام ناب محمدی بود و هیچ گاه در این راه دچار انحراف نشدند.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر اندکی در زندگی ایشان و عملکرد ایشان پژوهش و بررسی شود به وضوح می توان آموزه هایی از مفاهیم اهل بیت را در رفتار ، سخنان ،و عملکرد ایشان مشاهده نمود؛ ایشان همواره موضع و نظریات عالی در خصوص معارف اسلامی در همه حوزه ها داشتند و متاسفانه  جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی گوهری نابی را از دست دادند و با این فقدان مکتب اسلامی دچار خسارت سنگینی شد.

شاگرد علامه مصباح یزدی(ره) خاطر نشان کرد: علامه مصباح یزدی (ره) از عزت نفس و فروتنی بالایی برخوردار بودند؛ بنده در رشته اقتصاد تحصیل داشتم و ایشان فرمودند که در این حوزه تخصصی نداردند اما بعضا در میان صحبت های بنده با ایشان، علامه به نکات ظریف و مهمی اشاره می کردند که برای خود من نیز از اهمیت بالایی برخوردار بود.
 
پروژه تخریب رسانه های غربی علیه علامه مصباح یزدی ریشه در کجا دارد؟
پرویزداوودی در پاسخ به این سوال که انگیزه و هدف اصلی رسانه های معاند از تخریب علامه مصباح یزدی ( ره) بعد از مرگ ایشان چیست، گفت: متاسفانه پروژه تخریب علامه مصباح یزدی (ره) اتفاق  تازه این نیست و این امر حتی در زمان حیات ایشان نیز انجام می شد و در این راستا رسانه های معاندی مانند بی بی سی  و متاسفانه برخی از افراد نادان در داخلی دست به تخریب ایشان می زدند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: متاسفانه نسبت به اندیشه و آرای ایشان  کم لطفی و بی توجهی زیادی شده است  درحالی که نظریات ایشان دقیقا برگرفته از آیات، روایات اهل بیت و بر مبنای قوانین و تئوری های اسلامی تنظیم شده است؛ البته علامه مصباح یزدی پاداش این عمل خیر را از حق بارتعالی خواهند گرفت و در این امر هیچ شکی نیست.

وی افزود: با توجه به درگذشت علامه مصباح یزدی(ره) اکنون شرایطی محیا شده است که بسیاری از مباحث و خط فکری ایشان نشر پیدا کند و به واسطه همین امر  قرابت فکری ایشان با منویات و بیانات مقام معظم رهبری نیز مشخص خواهد شد به همین دلیل رسانه های معاند غربی، به دنبال  تخریب ایشان هستند.

 داوودی در آخر تاکید کرد : بر اساس قرابت معنایی  نظریات علامه مصباح یزدی با مقام معظم رهبری، این رسانه ها به دنبال خاموش کردن مصباح انقلاب هستند زیرا اندیشه علامه مصباح یزدی(ره) خاصیت همه جانبه ای دارد که منجر به جذب جوانان و عامه مردم می شود به واسطه این امر مبانی اصیل و ریشه ای مانند حکومت اسلامی، ولایت فقیه و... دارای ریشه ای قوی و با دوامخواهد شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات