صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۲۷۴۷۰

درخواست حزب مرکل برای تحریم ایران در پی غنی سازی ۲۰ درصد

در پی اعلام غنی سازی ۲۰ درصد، سخنگوی سیاست خارجی حزب صدر اعظم آلمان خواهان تحریم ایران شد.

به گزارش از آر تی، در پی اعلام غنی سازی ۲۰ درصد اورانیوم از سوی کشورمان، سخنگوی سیاست خارجی حزب آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در سخنانی خواهان تحریم ایران شد و بر ضرورت آنچه جلوگیری روسیه و چین از اجرای این تحریم‌ها می‌خواند، تأکید کرد.

یورگن هارت، سخنگوی سیاست خارجی حزب آنگلا مرکل امروز، دوشنبه در گفتگو با مجموعه رسانه‌ای «Neue Berliner Redaktionsgesellschaft» مدعی شد: تهران بار دیگر نشان داد نه به کلمه و نه روح توافق هسته‌ای احترام نمی‌گذارد.»

او در ادامه مدعی شد: به همین خاطر، چاره‌ای به جز اعمال تحریم‌های شدید بر ایران نیست و روسیه و چین نیز باید از این روند حمایت کنند؛ چرا که تهدید احتمالی از سوی ایران علیه همگی کشور‌ها خواهد بود.

ادعای این مقام آلمانی در حالی مطرح می‌شود که کشور‌های طرف برجام خود از ناقضان توافق هسته‌ای بودند. دولت ترامپ در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ در اقدام با خروج رسمی از برجام، تعهدات خود را نقض کرد. همچنین چندی پیش محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به داده‌های تجارت بین ایران و اروپا بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ اشاره کرد و گفت که سه کشور اروپایی عضو برجام تعهدات برجامی خود را به شدت نقض کردند.

وزیر خارجه ایران در پیام توئیتری موارد مطرح شده در نشست خود با وزیران خارجه چین، روسیه، آلمان، فرانسه و انگلیس را این چنین بیان کرد: ۱. آخرین مهلت سه کشور اروپایی عضو برای نجات برجام، ۲. داده‌های تجارت ۲۰۱۹-۲۰۱۴ ایران و اتحادیه اروپا ثابت می‌کند سه کشور اروپایی تعهدات برجامی خود را نقض کردند ۳. سه کشور اروپایی با آمریکا در صدمه جبران ناپذیر به ایرانی‌ها شریک هستند.

از سوی دیگر، علی ربیعی، سخنگوی دولت امروز اعلام کرده بود فرایند تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد، در فردو آغاز شده است. آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای نیز آغاز غنی سازی ۲۰ درصد را در فردو تأیید کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات