تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۲۷۴۸۴

دیدار مسئول بسیج اساتید حوزه علمیه قم با آیت الله العظمی علوی گرگانی

یکی از مواردی که در حوزه باید بیشتر به آن توجه نمود استفاده مستمر از ظرفیت معنوی اساتید اخلاق در حوزه علمیه قم و شهرستان‌ها است.مرحوم آیت الله تبریزی این مردبزرگ اخلاقی می‌فرمودند: طلبه اگر چهار سال درس در کنار اخلاق بپردازد، بهتر از ۴۰ سال تحصیل بدون اخلاق است.

دیدار مسئول بسیج اساتید حوزه علمیه قم با آیت الله العظمی علوی گرگانی

مسئول و معاونین مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی با آیت الله العظمی علوی گرگانی دیدار کردند.

آیة الله العظمی علوی گرگانی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار به اهمیت تذکر و یادآوری و آموزه‌های دهه بصیرت و نقش اخلاق و تربیت معنوی حوزویان و وجود مدرسین اخلاق در حوزه اشارات وتوصیه‌های مهمی داشت.

ایشان در ادامه فرمودند: یکی از مواردی که در حوزه باید بیشتر به آن توجه نمود استفاده مستمر از ظرفیت معنوی اساتید اخلاق در حوزه علمیه قم و شهرستان‌ها است.مرحوم آیت الله تبریزی این مردبزرگ اخلاقی می‌فرمودند: طلبه اگر چهار سال درس در کنار اخلاق بپردازد، بهتر از ۴۰ سال تحصیل بدون اخلاق است.

مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: آیت‌الله مشکینی (ره) به مباحث اخلاقی بسیار بها می‌دادند و بنده نیز از زمانی که وارد حوزه شده ام مباحث اخلاقی را ترک نکردام و چهارشنبه هر هفته جلسات اخلاقی برگزار می‌کنم.

ایشان افزودند: ان شا الله در صدد باشید که به این امر مهم بپردازید و اساتید توانمند و شاخص اخلاق را شناسایی و جهت بهرمندی طلاب معرفی نمایید.

آیة الله العظمی علوی گرگانی در پایان با اشاره به خلوص سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به این نکته پرداخت که این عزاداری‌ها و سوگواری‌های مردم برای این مرد بزرگ نشان دهنده خلوص او و اهل عمل بودن ایشان می‌باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن نبوی ریاست مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه و عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و رحلت حضرت آیت الله یزدی، آیت الله مصباح یزدی و اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به بیان و تبیین اهداف مرکز پرداخته و از ضرورت بصیرت افزایی و حفظ روحیه وعملکرد‌های انقلابی در سطح حوزه بیاناتی را ایراد کرد.

ایشان در ادامه به شرح مختصر فعالیت‌های معاونت‌های فرهنگی، پژوهش، سیاسی، انسانی، مدیران، نخبگان و امور خواهران پرداخت.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات