خراسان رضوی >>  عمومی >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۲۷۵۱۲

« معجزه اخلاص »

یک سال از فراق سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می گذرد و این روزها این سؤال در میان مردم مطرح می باشد که چرا سردار شهید سلیمانی محبوب دلها شد و " سردار دلها " لقب گرفت ؟


به نظر می رسد یکی از صفاتی که در کنار دیگر صفات کمالیه ، ایشان را محبوب دلها قرار داده است " اخلاص " وی می باشد .
حضرت آیت الله مظاهری در مباحث اخلاقی خود ، بارها بر این امر مهم تأکید داشته اند که « اخلاص اکسیری است که به هر چیزی برسد آن را طلا می کند .»
می توان گفت ، یکی از رموز موفقیت حضرت امام خمینی ( ره ) در دوران نهضت و انقلاب اسلامی ، اخلاص ایشان بوده است که زمینه های پیروزی انقلاب و استمرار آن را فراهم نموده است و سبب گردید حضرت امام خمینی ( ره ) محبوب دل ملت ایران گردد .
که این محبوب دل بودن ایشان را ، ملت ، هم در استقبال از ایشان در بازگشت به کشور در سال 1357 و هم در بدرقه ایشان در سال 1368 به خوبی به نمایش گذاشتند .
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که از شاگردان و پرورش یافتگان مکتب امام خمینی بودند نیز مصداق کاملی از اخلاص بوده اند ، چه زمانی که در هشت سال دفاع مقدس در جبهه ها می جنگیدند و چه زمانی که در سیستان و بلوچستان ، در کنار مأموریت نظامی اش ، هم و غم اش رسیدگی به محرومان بوده و چه زمانی که سالها به عنوان فرمانده جبهه مقاومت ایفای نقش می کردند و چه زمانی که در هنگام بروز مشکلات برای مردم ( همانند سیل ) در کنار مردم حضور داشته اند ، در همه این صحنه ها مردم ایران در ایشان به جز اخلاص در عمل و صفای دل چیز دیگری ، مشاهده نکردند .
و نتیجه این اخلاص در عمل و صفای دل و در یک کلمه خدایی بودن ایشان ، زمانی که با خانواده های معزز شهدا دیدار داشته اند بروز و ظهور پیدا می کرد ، آنزمانی که کودکان و نونهالان شهدا با عشق و علاقه شدیدی خود را به آغوش سردار سپرده و بوی پدران شهید خود را در آغوش ایشان استشمام نموده و در کنار این شهید عزیز ، دقایقی احساس آرامش و طمأنینه می کردند .
بنابراین می توان گفت این اخلاص سردار سلیمانی در کنار دیگر صفات برجسته اخلاقی ایشان ، سبب شده تا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی محبوب دل ملت ایران و دیگر ملت های آزاده جهان گردد .
و ملت ایران به خوبی ، محبوب دل بودن ایشان را در مراسم تشییع ایشان در شهرهای مختلف ایران و گرامیداشت یاد و نام سردار دلها در طول یکسال گذشته در کشور ( همانند وداع ملت با رهبر خویش ، امام خمینی، و گرامیداشت یاد امام در طول سال 1368 ) به رخ جهانیان کشانده است .

و چه زیبا مقام معظم رهبری در این رابطه فرمودند :
«شهید سلیمانی، هم شجاع بود، هم با تدبیر بود؛ صِرف شجاعت نبود؛ بعضی‌ها شجاعت دارند امّا تدبیر و عقل لازم برای به کار بردن این شجاعت را ندارند...

در عرصه‌ی سیاست هم، هم شجاع بود، هم با تدبیر بود؛
سخنش اثرگذار بود، قانع‌کننده بود، تأثیر‌گذار بود.
از همه‌ی اینها بالاتر، اخلاص او بود؛ با اخلاص بود؛ این ابزار شجاعت و ابزار تدبیر را برای خدا خرج میکرد؛
اهل تظاهر و ریا و مانند اینها نبود. اخلاص خیلی مهم است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات