صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۲۷۵۲۶

شمخانی: پاسخ افرادی که در ایران از مذاکره و توافق با ترامپ دیوانه سخن می‌گفتند، چیست؟

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (پنجشنبه) در واکنش به اتفاقات اخیر در آمریکا در توئیتی نوشت: در انتخابات ۲۰۱۶، سلامت روانی ترامپ مورد سؤال واقع شد. پس از وقایع واشنگتن و با همان استدلال برخی سناتورها درخواست کردند که بنابر متمم ۲۵ قانون اساسی، ترامپ عزل شود.
وی پرسید: پاسخ افرادی که در ایران از مذاکره و توافق با این دیوانه سخن می‌گفتند، چیست؟

گفتنی است، جلسه شمارش آرای الکترال در صحن کنگره آمریکا چهارشنبه به آشوب کشیده شد و طرفداران خشمگین «دونالد ترامپ» وارد ساختمان کنگره شدند. 
هجوم هواداران رئیس جمهور آمریکا به کنگره که در حال تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب بود، واکنش مقامات و دیپلمات‌های ارشد کشورهای مختلف جهان را به همراه داشت.
«حسن روحانی» رئیس جمهور نیز در واکنش به این اتفاقات امروز (پنجشنبه) در اظهاراتی عنوان کرد: دیدید در آمریکا چه اتفاقی افتاد. آنچه دیدیم نشان داد دموکراسی غربی چقدر فَشل و سست است و بنیان قوی ندارد و متاسفانه علی‌رغم پیشرفت علمی یک آدم پوپولیست آمد و چه ضربه های بزرگی به کشورش و منطقه ما زد. دیدید یکی آدم ناسالم وقتی می‌آید قدرت را در دست می‌گیرد چه مشکلی برای کشورش بوجود می‌آورد و امیدوارم این برای حاکمان بعدی کاخ سفید درس عبرت باشد.  آنهایی که دو هفته دیگر قدرت را در کاخ سفید در دست می‌گیرند، باید جبران کنند و ملت آمریکا که ملت بزرگی است را به جایگاه واقعی خود برگردانند. آنان باید به شرایطی که جامعه بین‌المللی باید داشته باشد یعنی عقل و  قانون برگردند. شر انسان‌های کم سواد در اداره کشور و آنانی که به دنبال منافع خانوادگی و فردی خود هستند، از سر کشورشان و دنیا کم شود و شاهد شرایط بهتری در منطقه و جهان باشیم.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پس از آنکه کنگره رسماً پیروزی بایدن به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا را تأیید کرد، در بیانیه‌ای قول انتقال «منظم» قدرت به بایدن را داد و گفت: «گرچه کاملاً با نتایج این انتخابات مخالف هستم و حقایق تأییدی بر این امر است اما با این وجود، انتقال منظم قدرت در ۲۰ ژانویه (اول بهمن) انجام می‌گیرد».

وی در ادامه با تکرار ادعاهای خود درباره تقلب انتخابات عنوان کرد: «من همیشه گفته‌ام که ما به مبارزه خود برای تضمین اینکه تنها آراء قانونی شمارش می‌شود، ادامه می‌دهیم. گرچه این (رأی کنگره در تأیید بایدن) نمایانگر پایان عالی‌ترین دوره اول ریاست‌جمهوری در تاریخ (آمریکا) بود، اما آغاز نبرد ما برای "بزرگ کردن مجدد آمریکا" است».
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات