صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۲۷۵۴۸

درخواست بایدن از سنا برای تأیید سریع صلاحیت اعضای کابینه

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره، همزمان با نزدیک شدن روز تحلیف ریاست جمهوری در آمریکا، جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده روز جمعه از مجلس سنا خواسته است صلاحیت اعضای کلیدی و مهم کابینه را هرچه سریعتر تأیید کند.

بر اساس این گزارش، بایدن معتقد است با توجه به تبعات منفی اقتصادی شیوع ویروس کرونا از یک سو و خشونت‌های اخیر در ساختمان کنگره، مجلس سنا باید هرچه سریعتر صلاحیت اعضای مهم و کلیدی کابینه جدید آمریکا را مورد بررسی و تأیید قرار دهد.

ترامپ: در مراسم تحلیف بایدن شرکت نمی‌کنم
بایدن در حالی قرار است 20 ژانویه رسماً سوگند ریاست جمهوری یاد کند که تاکنون هیچ یک از اعضای اصلی و مهم کابینه‌اش از سوی مجلس سنا تأیید صلاحیت نشده‌اند. دموکراتها فشار زیادی برای برگزاری نشست‌های استماع پیش از برگزاری مراسم تحلیف وارد کرده‌اند و حداقل خواستار برگزاری نشست استماع برای رسیدگی به صلاحیت لیود آستین گزینه معرفی‌شده به‌عنوان وزیر دفاع جدید آمریکا در روز 19 ژانویه شده‌اند.

بایدن در این باره گفت: این انتظار من است و امیدوارم مجلس سنا گزینه‌های معرفی‌شده برای کابینه جدید را سریعاً مورد بررسی قرار دهد و به‌طور منصفانه‌ای صلاحیت آنها را تأیید کند.
وی افزود: در خصوص احراز صلاحیت وزرای دفاع، خزانه‌داری و امنیت داخلی فوریت و ضرورت بیشتری احساس می‌شود. من آنها را در ماه نوامبر معرفی کردم. با توجه به شرایط فعلی کشور و تهدیدات و خطرات موجود در جهان، آنها باید نزدیک به 20 ژانویه تأیید صلاحیت شوند تا هیچ گونه خلأ و شکافی در وزارتخانه‌های خارجه، دفاع و خزانه‌داری و امنیت داخلی احساس نشود.

بایدن پیش از این جانت یلن را به‌عنوان وزیر خزانه‌داری، آنتونی بلینکن را به‌عنوان وزیر خارجه و آلخاندرو مایورکاس را به‌عنوان وزیر امنیت داخلی به مجلس سنا معرفی کرده است.

تأکید بایدن برای احراز صلاحیت سریع اعضای مهم و کلیدی کابینه پیش از روز تحلیف ریاست جمهوری در حالی است که بحران شیوع ویروس کرونا همچنان تلفات می‌گیرد و روز چهارشنبه نیز صدها نفر از طرفداران افراطی ترامپ در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری به ساختمان کنگره حمله کردند.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات