صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۲۷۵۶۶

تحریف حاج‌قاسم!

امروز طیف بیرونی پروسه تحریف حاج‌قاسم تمرکز خود را توأمان بر افزایش هزینه مقاومت تا از دست دادن جان مجاهدان مقاومت و مزیت داشتن مذاکره و سازش معطوف کرد

در حالی ناباورانه در اولین مراسم سالگرد شهادت سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی با شکوه ویژه در کنگره دل‌های پر از «اندوه و خشم مقدس» دوستداران ملی و فراملی این چهره بین‌المللی مقاومت و قهرمان مبارزه با تروریسم و تکفیر به سوگ نشسته‌ایم که تنها دو امید و آرزو التیام‌بخش و تسکین‌دهنده آلام و دردهای مردم مظلوم ایران و همه مللی است که حاج‌قاسم در نجات آنها و رهایی‌شان از دستِ ستم‌پیشه‌ ظالمانِ منطقه‌ای و جهانی نقش داشته است؛

امیدواری و تلاش برنامه‌ریزی شده برای تدارک بسترها و زمینه‌های انتقام‌کِشی از آمران و عاملان ترور بزدلانه سردار دل‌ها و همراهانش؛

تداوم و استمرار راه روشن و پروژه فکری و عملی سیدالشهدای مقاومت در تمام جغرافیای مقاومت جهانی به ویژه منطقه استراتژیک غرب آسیا با قوت و استحکام بیشتر از گذشته و بر اساس خطوط ترسیمی حاج‌قاسم که همکارانش در نیروی پیشرو قدس و همه گروه‌های جهاد و مقاومت منطقه خوب می‌دانند این خطوط کدامند و چه باید بکنند.

اما به نظر می‌رسد امروز هر دوی این هدف‌گذاری‌های درست و مقدس با امواجی از تطاول و تحریف روبه‌رو شده‌اند. دوستداران و خون‌خواهان حاج‌قاسم به وسعت جهان، زمانی می‌توانند در مسیر انتقام‌گیری خون مبارک شهدای مقاومت و مهم‌تر از آن، استمرار طریق روشن آنها گام بگذارند که قبل از آن از مصافِ نرم فوق‌العاده مهم و خطرناک دیگری که حتی قبل از شهادت شهدای جهانی مقاومت ترسیم و شروع شده بود، پیروزمندانه بیرون بیایند. این میدان خطیر و پیچیده، «تحریف حاج‌قاسم» است. البته ابزار مبارزه و وارد شدن در آن هم «منطق روشن حاج‌قاسم»، یعنی مقاومت در برابر قدرت‌های مستکبر است.

اما تحریف حاج‌قاسم جریانی است که طیف‌گونه از بیرون مرزها تا منطقه غرب آسیا تا داخل مرزهای به تعبیر شهید سلیمانی «حرمِ جمهوری اسلامی» امتداد دارد. درست است که دستور احمقی همانند ترامپ سرمایه‌ امید امتی را در جهان اسلام و ایران از آنها گرفته و به امید و فضل الهی وی و همه عاملان آن انتقام پس خواهند داد، اما عقلای آمریکایی امروز به درستی می‌دانند که «شهید سلیمانی» و راه و رسمش به مراتب برای منافع آنها از «سرلشکر سلیمانی» خطرناک‌تر است.

امروز دشمن راه خنثی‌سازی اثربخشی عمیق راه و فکر شهید سلیمانی را در تحریف آن می‌بیند و تلاش می‌کند با یاران و انصار بیرونی و داخلی‌اش جبهه جدیدی را آرایش بدهد تا خط روشن و فکر پیشران مقاومت منطقه به عنوان تنها نسخه علاج‌بخش تطاول و مقابله با تعدی و ظلم جهانی آمریکا و هم‌پیمانانش را خدشه‌دار، با هزینه، بدون ثمر و در یک کلمه تحریف کند.

در اینجا به اجمال تنها به دو شعاع خطرناک از این منشور تحریف اشاره می‌شود که به هوشمندی و صیانت بیشتری نیاز دارد؛ امروز طیف بیرونی پروسه تحریف حاج‌قاسم تمرکز خود را توأمان بر افزایش هزینه مقاومت تا از دست دادن جان مجاهدان مقاومت و مزیت داشتن مذاکره و سازش معطوف کرده و به کمک رسانه با حجمی وسیع و پرشدت از پروپاگاندای تبلیغی به ترویج و تبیین آن می‌پردازد. اما طیف داخلی تمام مساعی و تلاش خود را معطوف به مصادره شخصیت شهید سلیمانی گذاشته و درصدد است از آن انبان خالی از دستاورد و توشه خود برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 سوء استفاده کند.

این جریان با کمال وقاحت، در حالی که در زمانه‌ حیات و مبارزات سپهبد شهیدحاج‌قاسم سلیمانی همواره با تحلیل‌های دگراندیشانه شهید سلیمانی را تنها گذاشت و به راه روشن او کمکی نکرد، امروز می‌خواهد با استفاده مزورانه از شخصیت فراجناحی شهید، راه بازگشت بدون توبه کسانی را به عرصه سیاست هموار کند که در روزگار فتنه‌گون 1388 پنجه بر آفتاب انقلاب و نظام کشیدند و بر سینه چون ستبر سردار قاسم سلیمانی که آبرو گرو گذاشت تا با میانجی‌گری مصالحه و وحدت ملی ایجاد کند و جلوی سوءاستفاده دشمنان را سد کند، دست رد زدند. آری تحریف قصه پرغصه دیروز و امروز و فردای اسلام، انقلاب و نظام اسلامی است که تنها با تبیین واقعیت می‌توان به مصاف آن رفت. «فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي‌الْأَبْصَارِ.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات