صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۲۷۷۲۶
جروزالم‌پست:

رزمایش گسترده موشکی ایران، پیامی به آمریکا و اسرائیل است

یک روزنامه چاپ فلسطین اشغالی، با اذعان به دقت نقطه‌زنی موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران در رزمایش «پیامبر اعظم (ص) ۱۵»، نوشت این رزمایش حامل پیامی به آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی است.

 روزنامه «جروزالم‌پست» در یادداشتی به بررسی رزمایش گسترده موشکی «پیامبر اعظم (ص) ۱۵» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پرداخته و نوشت این رزمایش حامل پیام صریحی به آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به انتقام سپاه از ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس توسط نظامیان تروریست آمریکایی، آمده است: «این [رزمایش] یک سال بعد از شلیک موشک‌های بالستیک توسط ایران به نیروهای آمریکایی در عراق انجام می‌شود».

پیامی به آمریکا، اسرائیل و کشورهای عربی

جروزالم‌پست نوشت: «رزمایش موشکی گسترده ایران که در آن موشک‌های دوربرد، پهپاد و دیگر تسلیحات به نمایش گذاشته شده، در حال انجام شدن در ابتدای هفته جاری است و به عنوان پیامی برای کشورهای [عربی حاشیه] خلیج [فارس]، آمریکا و اسرائیل عمل می‌کند».

این روزنامه به توضیح بخشی از اقدامات انجام شده در این رزمایش پرداخت: «ایران از پهپادها برای حمله به یک سامانه پدافند موشکی استفاده کرد وسپس بارانی از موشک‌های بالستیک ذوالفقار، زلزال و دزفول شلیک کرد. پهپادها به منظور خنثی کردن پدافندهای هوایی برای موشک‌های در حال نزدیک شدن استفاده شدند».

در ادامه این یادداشت آمده است: «گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از این پهپادها دارای بُرد دو هزار کیلومتری هستند و این بدان معناست که می‌توانند به اسرائیل برسند. موشک‌ها هم بُرد کافی برای هدف قرار دادن احتمالی اسرائیل را دارند. آنها همچنین می‌تواند کشتی‌های آمریکایی یا کشورهای عربی حاشیه خلیج [فارس] را هدف قرار دهند».

ایران، یک ابرقدرت موشکی است

جروزالم‌پست با اذعان به دقت نقطه‌زنی موشک‌های بالستیک سپاه، تصریح کرد: «تصاویر دریافتی از ایران نشان‌دهنده دقت و نقطه‌زنی موشک‌های ایران بود... ایران می‌خواهد نشان دهد که یک ابرقدرت موشکی است».

این روزنامه در پایان نوشت که ایران در حال نشان دادن تسلیحاتی است که طی سال‌های اخیر و در زمان ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» ساخته و دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» را به نوعی با یک «عمل انجام شده موشکی عظیم» مواجه می‌کند.

این در حالی است که  «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه بامداد یکشنبه با تکرار زیاده‌خواهی‌ها و ایفای نقش «پلیس بد» در تعامل اروپا با ایران، خواستار انجام مذاکراتی درخصوص فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران شد

منبع: فارس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات