صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۲۷۷۹۲

بلومبرگ لغو تحریم‌های نفتی توسط بایدن را زیر سوال برد

بلومبرگ با اشاره به احتمال ادامه سیاست‌های خصمانه دولت جدید آمریکا علیه ایران نوشت مسیر رفع تحریم‌های نفتی ایران توسط آمریکا مسیری طولانی و با موانع متعدد خواهد بود.
 

 بلومبرگ نوشت که جو بایدن پس از به قدرت رسیدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا در این هفته موضوعات فوری مهمی را برای حل و فصل خواهد داشت که احتمالا رفع تحریم‌های نفتی ایران جزو لیست کارهای در دست بررسی وی نخواهد بود.

این خبرگزاری در ادامه نوشت که رئیس جمهور منتخب آمریکا نشان داده است که قصد دارد آمریکا را دوباره به لیست توافقات بین‌المللی مانند توافق‌نامه آب و هوای پاریس و برنامه جامع اقدام مشترک یا توافق هسته ای ایران برگرداند. اما ایجاد روابط حسنه با ایران، که منجر به لغو تحریم‌های صادرات نفتی می‌شود، در لیست اولویت‌های وی قرار ندارد و زمان بیشتری بطول خواهد انجامید.

بر اساس این گزارش ساده ترین راه بازگشت به توافق هسته‌ای این است که هم ایران و هم آمریکا مانند چهار سال پیش به اجرای تعهدات خود بازگردند اما در صورتی که آمریکا اقدام به کاهش تحریم‌های ایران را منوط به قطع حمایت ایران از حزب الله لبنان، حماس و انصارالله یمن کند، نمی توان براحتی درباره حل شدن اختلافات بین دو کشور صحبت کرد.

در صورت لغو تحریم‌های نفتی، ایران می تواند سطح تولید خود را به حالت قبل که نزدیک به 4 میلیون بشکه در روز بود برساند. اما نمی‌توان انتظار داشت که به همین زودی‌ها این اتفاق بیافتد. از این رو که خریداران سابق نفت خام از ایران از جمله پالایشگاه‌های اروپا، ژاپن، کره جنوبی یا هند منتظر خواهند نشست تا از جانب آمریکا مطمئن شوند که با عواقب و احتمال مجازاتی از جانب این کشور روبرو نخواهند شد، که در آن صورت می‌توان گفت تحریم‌ها واقعا لغو شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات